• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Tess1990

BF idag!

Trodde de höll på att komma igång i onsdags kväll då jag fick kraftiga förvärkar med 10-15min imellan, men efter 1,5 timme så försvann dom plötsligt :(

Har nu bara jävligt ont i blygdbenet, ett jävla tryck neråt i magen ibland och mår illa då och då, nada mer

Och folk har börjat tjata "ska inte bebis komma snart" "har de blivit nån bebis än"

Sambon går på semester på måndag oavsett iaf och två veckor framåt, så vi får mysa hemma med familjen och sen förhoppningsvis så kommer han vara föräldraledig då ^^

• Cossi

Andan: Vilken förskräckelse det måste varit med allt blod, skönt allt gick bra! Man kan ju hoppas att du får ett tidigare snitt med den historien + mycket förvärkar.

Vi har haft det jobbigt hemma med två omgångar magsjuka, men nu börjar vi komma på benen igen. Skönt att inte jobba mer och kunna vila ikapp på dagarna då nätterna inte är så roliga. Jag vet inte varför jag får så mycket mer ont i mage, höfter, rygg då, kan knappt vända mig i sängen.

Yolo: För två nätter sedan trodde jag det var på G, fick regelbundna sammandragningar med 5-6 min mellan, satt i mellan kl 22-01 sen glesades det ut igen och avtog . Det bet till ibland, var ok med alvedon och värmedyna, jag förberedde mannen att det kanske skulle komma bebis den natten men tji fick jag, det dröjer väl 2 veckor till... Har bf 6 december.

Tess1990: Spännande, håller tummarna för att det sätter igång för dig på riktigt snart. Visst är det jobbigt med allt tjatande... Som om man skulle glömma att meddela om man fött!

• Madeloo

Håller med om allt tjat "känner du nått än" " har den inte kommit än" tröttsamt,

Har massa förvärkar, molande typ " mensvärk" men inget mer....

Trots att man vet när det väl drar igång att det är igång så känner man ju efter hela tiden....hade hoppats att det drog igång idag men ingen risk känns det som, ....

• ciz

Roligt att det börjar hända någonting här i tråden:) kan knappt vänta på att få träffa liten i magen även om jag tänker att jag nu borde njuta sista tiden av egentid o mina större barn.

Ont nertills när jag står o ett tryck neråt/bakåt. Igår kom lite slempropp, men lär nog få vänta länge ännu.

Det sägs ju att man kan höra när vatten går, igår knäppte det till i magen såt.om. sambon titta på mig. Men min bäbis har ofta sådana ljud för sig, hoppas int han har nå problem med sina leder när de knäpper så mycket:)

• Tess1990
    ciz skrev 2016-12-02 16:02:37 följande:

Roligt att det börjar hända någonting här i tråden:) kan knappt vänta på att få träffa liten i magen även om jag tänker att jag nu borde njuta sista tiden av egentid o mina större barn.

Ont nertills när jag står o ett tryck neråt/bakåt. Igår kom lite slempropp, men lär nog få vänta länge ännu.

Det sägs ju att man kan höra när vatten går, igår knäppte det till i magen såt.om. sambon titta på mig. Men min bäbis har ofta sådana ljud för sig, hoppas int han har nå problem med sina leder när de knäpper så mycket:)

Bebisar har typ ingen ledvätska och brosk när dom ligger i magen, behövs ju inte när dom lever i vatten + dom ska tryckas ut så bra om dom inte är för hårda/stela då, därför kan de knäppa om deras leder ^^ det bildas under dom första månaderna efter födseln :)

Men ja vissa bebisar låter inget och vissa tror man ju kan ha problem så som dom låter! Har hört de rätt många gånger och har dom du trott att de kan vara vattnet ^^
  • ciz
    Tess1990 skrev 2016-12-02 16:15:04 följande:

Bebisar har typ ingen ledvätska och brosk när dom ligger i magen, behövs ju inte när dom lever i vatten + dom ska tryckas ut så bra om dom inte är för hårda/stela då, därför kan de knäppa om deras leder ^^ det bildas under dom första månaderna efter födseln :)

Men ja vissa bebisar låter inget och vissa tror man ju kan ha problem så som dom låter! Har hört de rätt många gånger och har dom du trott att de kan vara vattnet ^^

Aah, alltid lär man sig något nytt.. konstigt att inget verkat veta tidigare vad det vart för knäppande i magen:)
  • Medlem_123
    ciz skrev 2016-12-02 16:02:37 följande:

Mitt vatten gick.

Då hörde jag två knäpp, kände mig fuktig men inte utanför blygläpparna. När jag ställde mig upp rann vattnet. 3 timmar senare kom han.
  • mocha8676

Jag som varit på toa 3 gånger per natt har nu i två nätter inte alls gått upp. Inte ens varit särskilt kissnödig när ja vaknar på morgonen.. har den lilla flyttat sig neråt tro? Trycker kanske inte på urinblåsan längre.. känns konstigt!

• Let94

36+3 , haft ganska mycket förvärkar tror jag de är iaffal en måste va de för de har gjort sjuuuukt ont iaffal xD

Och fått en enorm aptit. kan typ lätt slänga i min 2-3 mackor, ett ägg naturell yoghurt med banan och

Massa bättre utan o ens känns någon mättnadskänsla :o sedan hungrig o känner sug efter en liten stund igen

• MP88

Igår var vi och kika på förlossningen i Lund, var det låg, var man kunde parkera osv.  Vi har efter många rundor bestämt oss för att föda i Lund, vi ser patienthotellet som en stor för del - jag kan inte under några omständigheter låta min sambo åka hem och lämna oss på BB. Han är min stora stöttepelare i livet och utan honom de första dygnet skulle jag vara helt förstörd! Därav vårt val på Lund! Jag är på ett sätt glad att jag föder i December för då är det inte lika högt tryck på BB, det är positivt! 

Känns iaf skönt att ha checkat av var det är osv. Bebis BB-väska är packad och idag ska jag börja med min egna. Har 14 dagar kvar till BF, hoppas på att den lilla vill titta ut lita tidigare :) 

Svar på tråden BF December 2016