• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Medlem_123

Hur går det för er?

Jag har typ gett upp det här.

Har så sjukt ont i kroppen.

Varit inne på FL dom gav citodon, bricanyl och någon annan sömn medicin.

Är i vecka 37+0 imorgon så det är ju en bit kvar.

Funderar dock på hur fan jag ska stå ut.

Är helt slut.

Är inte öppen och inte mogen och medicinen hjälper föga. Skulle bara vilja öppna mig liiiite i alla fall när jag har så här ont.

Inte höra att jag är helt omogen!!

• ciz
    Medlem_123 skrev 2016-11-27 17:35:15 följande:

Hur går det för er?

Jag har typ gett upp det här.

Har så sjukt ont i kroppen.

Varit inne på FL dom gav citodon, bricanyl och någon annan sömn medicin.

Är i vecka 37+0 imorgon så det är ju en bit kvar.

Funderar dock på hur fan jag ska stå ut.

Är helt slut.

Är inte öppen och inte mogen och medicinen hjälper föga. Skulle bara vilja öppna mig liiiite i alla fall när jag har så här ont.

Inte höra att jag är helt omogen!!

37+0 idag. Jag är också färdig med detta nu!

Foglossning, sd, massa vätska såå svullen, min högra hand domnar och ingen sömn på nätterna. Inga som helst tecken på att det närmar sig, tycker sd har varit kraftigare men tror att jag inbillar mig och jag tycker man känt mycket mera hela tiden denna gång också..
  • Medlem_123
    ciz skrev 2016-11-27 18:10:52 följande:

37+0 idag. Jag är också färdig med detta nu!

Foglossning, sd, massa vätska såå svullen, min högra hand domnar och ingen sömn på nätterna. Inga som helst tecken på att det närmar sig, tycker sd har varit kraftigare men tror att jag inbillar mig och jag tycker man känt mycket mera hela tiden denna gång också..

Den här sista veckan har varit hemsk.

Att jag börjar få panikångest är inte direkt enkelt heller.

Fy fan!

Låg inne för Njurbäckeninflammation i början av november och vill ogärna göra det igen

Men eftersom smärtan inte tycks vara kopplad till förlossningen så antar jag att det är njurarna igen.
  • ciz
    Medlem_123 skrev 2016-11-27 18:52:08 följande:

Den här sista veckan har varit hemsk.

Att jag börjar få panikångest är inte direkt enkelt heller.

Fy fan!

Låg inne för Njurbäckeninflammation i början av november och vill ogärna göra det igen

Men eftersom smärtan inte tycks vara kopplad till förlossningen så antar jag att det är njurarna igen.

Oj nej! Hoppas det inte är njurarna utan att det ändå är förlosningen som drar igång!!
  • BIX
    Y o L o skrev 2016-11-26 16:34:15 följande:

Nu kanske jag bara jagar upp mig själv, men var på toa nyss. Hade som gul/rosa färg på troskyddet och det luktade konstigt, typ salt hav. Har nästan konstans Molvärk längst ner i magen idag..

Någon som upplevt samma? Börjar oroa mig för att jag läcker vatten.

Hur går det för YoLo?
  • Y o L o

Det är ok. Ingen värk i magen o tycker inte det luktar hav idag så allt känns ok. Tack för att du frågade!

Håller med er andra, rejält klar med att vara gravid nu. Foglossningen styr mitt liv, enda som känns ok är att ligga på sidan. Kul liv tre veckor framåt.

BIX skrev 2016-11-27 21:48:09 följande:

Hur går det för YoLo?

• mocha8676

Jobbigt för er som mår dåligt och känner er klara som gravida!

Själv har jag 25 dagar kvar till bf. Mår hur bra som helst (vill ej strö salt i era sår). Tror inte riktigt att jag förstått att förlossningen är nära.. skulle nog bli chockad om den skulle starta snart. Önskar dock att den lilla kommer ca fem dagar tidigare så hela familjen kan fira jul (med närmaste släkt). Sen håller vi på med en stor renovering som inte är klar till bf, så det gör inget om han stannar kvar till början av jan så vi har en chans att bli klara!

Nu påbörjas sista arbetsveckan med vab. Dottern vaknade vvid kl 02.00 i natt och var ledsen och klängig (kollat på Nicke nyfiken i fyra timmar hittills) hon kommer inte orka med dagis :( så om nån timme blir det väl några timmars sömn.

• Medlem_123

Nej fy det är inte värdigt att ha så ont!

Har du prövat vattengympa?

Kanske inte det man tänker på nu i slutet men funkade hela min förra graviditet mot just foglossning.

• Medlem_123

Mocha8676

Skönt att någon mår bra! ????????????

Hoppas att det håller i sig sista tiden.

Man lever lite i spänning den här tiden.

Ska man föda innan eller ska man gå över.

Vad ska man ha på sig på julafton och.... ja ????????

Massa konstiga frågor.

• ciz
    mocha8676 skrev 2016-11-28 06:05:51 följande:

Jobbigt för er som mår dåligt och känner er klara som gravida!

Själv har jag 25 dagar kvar till bf. Mår hur bra som helst (vill ej strö salt i era sår). Tror inte riktigt att jag förstått att förlossningen är nära.. skulle nog bli chockad om den skulle starta snart. Önskar dock att den lilla kommer ca fem dagar tidigare så hela familjen kan fira jul (med närmaste släkt). Sen håller vi på med en stor renovering som inte är klar till bf, så det gör inget om han stannar kvar till början av jan så vi har en chans att bli klara!

Nu påbörjas sista arbetsveckan med vab. Dottern vaknade vvid kl 02.00 i natt och var ledsen och klängig (kollat på Nicke nyfiken i fyra timmar hittills) hon kommer inte orka med dagis :( så om nån timme blir det väl några timmars sömn.

Va skönt att du mår bra! Jag hade "planerat" må bra och njuta denna gång då det troligen är sista gången men nä, jag är nog inte gjord för att vara gravid.. att föda däremot har gått bra och det gör jag gärna om så vi får se hur det blir denna gång..

Här var dottern vaken till kl2 med hosta men ingen feber hoppas ni får vila senare idag!
Svar på tråden BF December 2016