• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Medlem_123
    HJ0812 skrev 2016-11-28 11:00:19 följande:

Tack det gick bra. Hon kom som planerat i torsdags i v 38+6. 48 cm och 3146 g. Åkte hem från BB igår.

Grattis!!!
  • Madeloo

Hur känner ni som har BF i slutet av december, vill ni gå över så barnet kommer i jan?

Har 10dagar kvar men vill parera 10dec då sonen är född då. Hade vart kul med varsin dag.

Inte helt ultimat att ha BF i dec tycker jag, ovisst inför jul/nyår med planering. Även om barnet kommer några dar innan så är jag inte jättesugen på att ta med bebisen till de stora släktkalasen och riskera sjukdomar osv ....hur resonerar ni andra?

• Mariro
    Madeloo skrev 2016-11-28 15:28:05 följande:

Hur känner ni som har BF i slutet av december, vill ni gå över så barnet kommer i jan?

Har 10dagar kvar men vill parera 10dec då sonen är född då. Hade vart kul med varsin dag.

Inte helt ultimat att ha BF i dec tycker jag, ovisst inför jul/nyår med planering. Även om barnet kommer några dar innan så är jag inte jättesugen på att ta med bebisen till de stora släktkalasen och riskera sjukdomar osv ....hur resonerar ni andra?

Jag känner såhär att vi kommer nog stanna hemma på både jul och nyår för att komma till ro och bara vara med varandra. Har bf 16/12, och det är första barnet, så om jag känner mig själv rätt så kommer jag inte vilja gå på släktkalas och verkligen inte utsätta bebis för möjlig smitta. Föräldrarna kommer troligtvis förbi hemma hos oss under jul (om det är så att bebis kikat ut) men nyår är vi garanterat hemma.
  • ciz
    Madeloo skrev 2016-11-28 15:28:05 följande:

Jag har bf 19.12 och skulle gärna se att det drog ut till nästa år, men samtidigt så är jag rädd att det blir julafton om jag går över tiden och less redan nu så gärna decemberbebis!:)

Beror så på när bebis kommer hur det blir i jul, men vi kommer nog fira med de närmsta hur som helst men om det blir här eller hos mamma vet vi inte ännu. Vill ju endå att de större barnen får en fin jul även om jag inte orkar eller kanske inte är hemma.
  • ciz
    HJ0812 skrev 2016-11-28 11:00:19 följande:

Tack det gick bra. Hon kom som planerat i torsdags i v 38+6. 48 cm och 3146 g. Åkte hem från BB igår.

Grattis!!! Hoppas allt gått bra o att ni nu får mysa tillsammans.
  • ciz
    Ledilnaan skrev 2016-11-28 12:15:39 följande:

Din kropp verkar vara som min, jag är inte gjord för att vara gravid, har så mycket foglossning och ont i ligament och annat. Hade planerat att träna in i det sista, men fick sluta redan i v23, då det gjorde alldeles för ont och gör fortfarande för ont, kan ju inte träna när jag knappt kan gå. :-/ Detta är min sista graviditet så jag hade också hoppats på att kunna njuta en sista gång, men jag längtar mest efter att det ska ta slut.

Men förlossningarna går hur bra som helst, bm brukar säga att min kropp är gjord för att föda barn.

Låter precis som för mig ja!! Ville också träna o va igång men fick ge upp löpningen redan i v5 typ, efter värsta rundan någonsin:) de dagar i veckan som jag inte kört på löpning el gym så har det blivit promenader men de fick också snabbt kortas av pga foglossningen och sd. Läängtar efter att få börja röra på mig igen, kommer ju knappt runt huset som det är nu:(
  • sillencillasill
    ciz skrev 2016-11-28 18:10:10 följande:
    Låter precis som för mig ja!! Ville också träna o va igång men fick ge upp löpningen redan i v5 typ, efter värsta rundan någonsin:) de dagar i veckan som jag inte kört på löpning el gym så har det blivit promenader men de fick också snabbt kortas av pga foglossningen och sd. Läängtar efter att få börja röra på mig igen, kommer ju knappt runt huset som det är nu:(
    Jag trodde innan jag blev gravida att jag var en sån tjej som skulle träna länge. Är instruktör och ledde pass fram till vecka 24-25 någonting på spinning. Men jag spydde och mådde konstant illa de första 20 veckorna. Sen mellan 20-30 var det ok men fick anpassa mig pga foglossning. Nu senaste veckorna har jag bara orkat simma, men mest bada bastu och bubbelbad. Inte alls som jag trodde....
    men LÄNGTAR IHJÄL mig efter att få träna, röra på mig och promenera långt....
  • Madeloo
    Mariro skrev 2016-11-28 16:04:19 följande:

Jag känner såhär att vi kommer nog stanna hemma på både jul och nyår för att komma till ro och bara vara med varandra. Har bf 16/12, och det är första barnet, så om jag känner mig själv rätt så kommer jag inte vilja gå på släktkalas och verkligen inte utsätta bebis för möjlig smitta. Föräldrarna kommer troligtvis förbi hemma hos oss under jul (om det är så att bebis kikat ut) men nyår är vi garanterat hemma.

Så gjorde vi också med första, blir lite annat med bebis nr 2 då man har ett till barn man vill ska få en rolig jul. Men inför andra känns det mer avslappnat, med första blir allt så omvälvande. Vi hade en jättemysig nyår med vår förste som då bara va tre veckor. Skönt att inte hetsa ut . Stort lycka till och håller tummarna att du tillhör de procenten som inte går över.
  • Elinl90

Hej!

Jag heter Elin, är 26 år gammal och väntar mitt först barn (BF 27 december). Jag är ny här på familjeliv, så hejsan! =)

Nu är det ca 1 månad kvar för mig, mycket spännande. Jag mår väldigt bra och är väldigt tacksam över att allt fungerar och har fungerat såpass bra. Ingen smärta eller andra obehag.

Den senaste tiden har jag börjat fundera mycket kring hur man ska klä vinterbebisar, känns jättesvårt för vill förstås inte att det ska vara varken för varmt eller för kallt. Hur tänker ni kring det?

Svar på tråden BF December 2016