• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • ciz

Medlem_123 lite samma funderingar här kring julen. Har hela tiden tänkt att jag kommer att ha liten hos mig då så kommer nog kännas konstigt om det inte blir så. Vi brukar vara här hemma med närmsta släkten men får väl allt vänta och se hur det blir i år.

• Medlem_123

Ciz

Känns som att så mycket står på standby.

Har ett barn som är fött på sen sommaren och då är det inte dirkekt några högtider som "ställer till det" så jag hade ett annat lugn då eller vad man ska säga.

Blir stressad av att inte kunna planera! ????

Jag är en sån där "planera in i minsta detalj" person. Usel kombo som gravid! Haha

• Mariro
    ciz skrev 2016-11-27 18:10:52 följande:

37+0 idag. Jag är också färdig med detta nu!

Foglossning, sd, massa vätska såå svullen, min högra hand domnar och ingen sömn på nätterna. Inga som helst tecken på att det närmar sig, tycker sd har varit kraftigare men tror att jag inbillar mig och jag tycker man känt mycket mera hela tiden denna gång också..

Ja vad är det med händer (hand?) som svullnar till en ballong, går inte att knyta den och det känns som att lederna hakar i varandra. Tappar saker hela tiden, vilket suger, för då måste man ju böja sig ner och plocka upp dom = andfådd. Massa sammandragningar på natten som känns som magknip och mensvärk. Har börjar kolla klockan varje gång jag vaknar på natten - MINST en gång i timmen, varje timme. Tror jag ska påbörja golvtvättning och spring i trappor snart, börjar bli utmattad.
  • ciz
    Mariro skrev 2016-11-28 08:59:16 följande:

Ja vad är det med händer (hand?) som svullnar till en ballong, går inte att knyta den och det känns som att lederna hakar i varandra. Tappar saker hela tiden, vilket suger, för då måste man ju böja sig ner och plocka upp dom = andfådd. Massa sammandragningar på natten som känns som magknip och mensvärk. Har börjar kolla klockan varje gång jag vaknar på natten - MINST en gång i timmen, varje timme. Tror jag ska påbörja golvtvättning och spring i trappor snart, börjar bli utmattad.

Ja uschdå. Det är tur att allt ändå är värt det i slutändan och de flesta krämpor är övergående!

Men det är så frustrerande att inte kunna sova fastän man är trött. Har endå haft turen att sovit bättre än normalt de senaste månaderna, somnat snabbt och direkt efter wc spring så det får man va glad för!
  • HJ0812
    Y o L o skrev 2016-11-24 21:08:02 följande:
    Hur har det gått? Har du fött idag?
    Hoppas ni alla mår bra!
    Tack det gick bra. Hon kom som planerat i torsdags i v 38+6. 48 cm och 3146 g. Åkte hem från BB igår.
    Alvin 081121 Asta 130730 Judith 161124
  • Ledilnaan

Igår blev det en sväng till Ullared och inköp av julklappar. Så nu är jag stortsett klar, några små kvar bara. Nu måste jag bara se till att få alla julklappar inslagna innan lillen kommer, vet ju inte hur mycket tid jag kommer ha till att slå in sedan. Har foglossning, så de sista timmarna inne i varuhuset var riktigt jobbiga, och har väl sovit sådär inatt.
    Det är så jobbigt att dels så sover man ju som en kratta nu på slutet, dessutom är det något med vår gamla hund, som helt plöstligt ska ut en gång i timmen/fyra gånger under natten, sen sover hon. På dagen behöver hon knappt gå ut, så jag tror inte att det är urinvängsinfektion heller. Hon har hållt på i tre nätter nu, så börjar bli ganska trött av att inte få sova. :-/

Jag längtar efter min bebis! Bara 24 dagar kvar!

HJ0812 skrev 2016-11-28 11:00:19 följande:
    Tack det gick bra. Hon kom som planerat i torsdags i v 38+6. 48 cm och 3146 g. Åkte hem från BB igår.
    Stort Grattis!
  • Ledilnaan
    ciz skrev 2016-11-28 07:31:07 följande:
    Va skönt att du mår bra! Jag hade "planerat" må bra och njuta denna gång då det troligen är sista gången men nä, jag är nog inte gjord för att vara gravid.. att föda däremot har gått bra och det gör jag gärna om så vi får se hur det blir denna gång..

Här var dottern vaken till kl2 med hosta men ingen feber hoppas ni får vila senare idag!
    Din kropp verkar vara som min, jag är inte gjord för att vara gravid, har så mycket foglossning och ont i ligament och annat. Hade planerat att träna in i det sista, men fick sluta redan i v23, då det gjorde alldeles för ont och gör fortfarande för ont, kan ju inte träna när jag knappt kan gå. :-/ Detta är min sista graviditet så jag hade också hoppats på att kunna njuta en sista gång, men jag längtar mest efter att det ska ta slut.
    Men förlossningarna går hur bra som helst, bm brukar säga att min kropp är gjord för att föda barn.
  • Andan

Fy nu fåre vara slut snart!

15 dagar kvar till plan ks, har inte sovit på 5 nätter pga förvärkar, magknip, ond kropp.... listan kan bli lång!

Var i kontakt med förlossningen igår, de erbjöd mig att komma dit en natt eller två för att sova... de skulle ge mig något att sova på samt smärtstillande, kändes märkligt aldrig hört att de gör så!

Någon som varit med om de?

• Medlem_123
    Andan skrev 2016-11-28 12:37:08 följande:

15 dagar kvar till plan ks, har inte sovit på 5 nätter pga förvärkar, magknip, ond kropp.... listan kan bli lång!

Var i kontakt med förlossningen igår, de erbjöd mig att komma dit en natt eller två för att sova... de skulle ge mig något att sova på samt smärtstillande, kändes märkligt aldrig hört att de gör så!

Jag! ?????

Men jag fick åka hem med medicinen som för övrigt hjälpte föga!

Har idag fått akuttid IGEN på spec mvc för att prata med en läkare så ska bli spännande att se vad som händer.
  • Anonym föräldraledig
    Andan skrev 2016-11-28 12:37:08 följande:

Jag var med om det förra gången. Åkte in på morgonen för att få något att sova på, dock slutade det med en undersökning och att de bestämde sig för att jag skulle vara kvar och att de skulle sätta igång mig dagen efter. Men har för mig att jag fick något att sova på dels på förmiddagen, sen även under natten så att jag kunde ta igen mig lite innan förlossningen.
Svar på tråden BF December 2016