• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • celavie1
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-04-24 20:41:12 följande:
    Verkar vara ett par stycken som blivit gravida via ivf här :).
    Jag hade molande värk i början men har inte känt det på ett par veckor blir nästan orolig att något är fel. Men är kissnödig som bara den om dagarna..
    Jag har aldrig varit gravid så jag vet ju inte hur det ska kännas. Vad kul att det finns fler som lyckats med IVF. Ingen lätt process. Har du gjort det?
  • Tvåbarnsmamman79
    celavie1 skrev 2016-04-24 22:22:24 följande:
    Jag har aldrig varit gravid så jag vet ju inte hur det ska kännas. Vad kul att det finns fler som lyckats med IVF. Ingen lätt process. Har du gjort det?
    Nej jag har inte gjort ivf men trodde att jag kanske skulle behöva då jag inte blev gravid på över 2 år med första barnet.
    Skönt att det finns hjälp att få för de som har svårt på naturlig väg! :)
  • KaisaKavat

Grattis till er alla!

Själv har jag bf 4 dec och är mer nervös än någonsin.. Har blött från och till sedan en vecka tillbaka. Ingen mag ont och påminner (än så länge) inte alls o mina

• Lilltrollet

Celavie1, jag har också molvärk och hade det förra graviditeten också så är inte orolig. :)

Jag har också gjort ivf men tyvärr utan att det blev en graviditet. :/

• sillencillasill

[quote=76565654][quote-nick]Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-04-24 20:44:56 följande:[/quote-nick]Härligt att man kan skaffa barn på egen hand om inte mr right dykt upp :).

Jag hade oxå funderat på det om jag inte hittat någon. Har du mycket stöd av familj och vänner?[/

Jag har massvis med stöd av föräldrar och familj/vänner. Pappa körde mig ner ull Danmark första gången och mamma kom med förslaget om att testa själv. Men det hade jag redan bestämt mig för men bra att de är med på resan. Blir en annorlunda resa jämfört med er som är två men hellre det än att vänta på en man och att åren springer förbi. Jag känner mig inte ensam.

• Emelia79

[quote=76566365][quote-nick]sillencillasill skrev 2016-04-25 06:31:46 följande:[/quote-nick][quote=76565654][quote-nick]Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-04-24 20:44:56 följande:[/quote-nick]Härligt att man kan skaffa barn på egen hand om inte mr right dykt upp :).

Jag hade oxå funderat på det om jag inte hittat någon. Har du mycket stöd av familj och vänner?[/

Jag har massvis med stöd av föräldrar och familj/vänner. Pappa körde mig ner ull Danmark första gången och mamma kom med förslaget om att testa själv. Men det hade jag redan bestämt mig för men bra att de är med på resan. Blir en annorlunda resa jämfört med er som är två men hellre det än att vänta på en man och att åren springer förbi. Jag känner mig inte ensam.[/quote

Modigt att göra denna resa själv. Hade jag varit i din situation hade jag definitivt funderat i dina banor. Kul att du plussat!

• tomtenissen
    KaisaKavat skrev 2016-04-24 22:44:31 följande:

Tidigare missfall, ska göra ul på torsdag så får vi se hur det är ????

Håller tummarna att allt är som det ska! Det är jobbigt att vara orolig konstant :/
  • Seaflower

Nu har jag ringt MVC och fått tid för inskrivning.. Det blir om 3 veckor och då kommer jag vara i v 7+6

Hoppas jag inte jinxade det genom att ringa så tidigt!

Jag har ju ätit Pergo och fick det via en privatklinik. Funderar på att ringa och boka ett VUL där för att kolla så att allt ser okej ut om några veckor..

Annars är väl UL först i v 18-20 nu för tiden?

• Fian88
    Seaflower skrev 2016-04-25 09:27:46 följande:

Nu har jag ringt MVC och fått tid för inskrivning.. Det blir om 3 veckor och då kommer jag vara i v 7+6

Hoppas jag inte jinxade det genom att ringa så tidigt!

Jag har ju ätit Pergo och fick det via en privatklinik. Funderar på att ringa och boka ett VUL där för att kolla så att allt ser okej ut om några veckor..

Annars är väl UL först i v 18-20 nu för tiden?

Precis, man får vänta till rul. Men boka privat om du är orolig. Vi var förra veckan men oklart om där fanns hjärtslag så ska tillbaka nästa tisdag, jag hade aldrig kunnat vänta till rul! Har dessutom bekanta som först då fick veta att de drabbats av MA, tänk att gå nästan halva graviditeten och tro att du är gravid och så är man inte det, usch!!:'(
Svar på tråden BF December 2016