• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Tvåbarnsmamman79
    sillencillasill skrev 2016-04-25 06:31:46 följande:

[quote=76565654][quote-nick]Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-04-24 20:44:56 följande:[/quote-nick]Härligt att man kan skaffa barn på egen hand om inte mr right dykt upp :).

Jag hade oxå funderat på det om jag inte hittat någon. Har du mycket stöd av familj och vänner?[/

Jag har massvis med stöd av föräldrar och familj/vänner. Pappa körde mig ner ull Danmark första gången och mamma kom med förslaget om att testa själv. Men det hade jag redan bestämt mig för men bra att de är med på resan. Blir en annorlunda resa jämfört med er som är två men hellre det än att vänta på en man och att åren springer förbi. Jag känner mig inte ensam.

Hur gammal är du?
    Härligt med familjens stöd! :)
  • Freijah

Jag har en son sen innan född nov 2010.

Vi berättade för honom för någon vecka sedan eftersom jag är så trött o behöver vila mitt på dagen, så nu frågar han hela tiden hur bäbisen mår och om det är bäbisen eller jag som är hungrig/trött/illamående etc.

Vi bor utanför fargo/moorhead på minnesota sidan i usa :)

• sillencillasill
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-04-25 23:09:14 följande:
    Hur gammal är du?
    Härligt med familjens stöd! :)
    Jag är 34 år. Tänker du att ålder spelar roll i mitt beslut? Jag for till Danmark redan för några år sedan, blev inget positivt resultat då och i samma veva träffade jag en man. Det höll inte och då for jag ner till Danmark igen efter separationen. Var lättare denna gången då beslutet redan var tagit för länge sedan.
  • Mariro

Hoppas att alla mår bra! Jag har en fundering:

Jag har läst runt lite och sett att alla mvc som ligger i stockholm läns landsting ska erbjuda kub-test, oavsett ålder, men att det ändå finns ställen som inte erbjuder/inte gör pga olika orsaker (säger att man är för ung, det är för dyrt att erbjuda dem som inte behöver osv). Har man rätt att kräva ett kub-test om man skulle bli nekad? Jag bor i Bromma och undrar om det är någon som har erfarenhet i kub-test just här?

• enoughisenough

God morgon :)

Jag plussade i lördags och beräknar, utifrån senaste mensen, att BF är 15 december! Så glad och håller tummar och tår för att det går som det ska :)
    Överraskade sambon med en extra inslagen present (graviditetstestet) då han hade fyllt år dagen innan vi plussade :)
    Vi började försöka i december och jag hade verkligen ställt mig in på att det skulle ta minst ett år innan vi lyckas pricka rätt. Och ingen är lyckligare än jag att jag hade fel!

• enilorac81

Hej! Jag plussade igår. Bör idag vara i vecka 6 (5+0). Detta blir vårt tredje barn. Har två pojkar sen innan, födda 2012 och 2013 (15 månader mellan). BF verkar vara runt 26/12

• enilorac81

Mariro- det ska inte vara några problem att få kub i Stockholms kommun, alla erbjuds det! Lycka till

• Mariro
    enilorac81 skrev 2016-04-26 08:22:13 följande:

Mariro- det ska inte vara några problem att få kub i Stockholms kommun, alla erbjuds det! Lycka till

Tack så mycket! :)
  • Mariro
    enilorac81 skrev 2016-04-26 08:20:28 följande:

Hej! Jag plussade igår. Bör idag vara i vecka 6 (5+0). Detta blir vårt tredje barn. Har två pojkar sen innan, födda 2012 och 2013 (15 månader mellan). BF verkar vara runt 26/12

Och grattis till plusset!! :)

Svar på tråden BF December 2016