• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Seaflower
    Freijah skrev 2016-04-25 23:10:32 följande:

Jag har en son sen innan född nov 2010.

Vi berättade för honom för någon vecka sedan eftersom jag är så trött o behöver vila mitt på dagen, så nu frågar han hela tiden hur bäbisen mår och om det är bäbisen eller jag som är hungrig/trött/illamående etc.

Vi bor utanför fargo/moorhead på minnesota sidan i usa :)

Ah, häftigt! Hur hamnade du där och hur länge har du bott där?

Hur är vården och allt som har med barn att göra i USA?

Hur många föräldradagar får man och hur fungerar det med barnbidrag?
  • Seaflower

En fråga till..

Det är så skönt att ha denna gruppen att bolla med nu i början innan alla andra vet!

Vad kommer bli eran "graviddryck"?

Jag dricker ganska mycket te, så idag köpte jag rött te då det inte innehåller koffein.

Men på helger, fester osv. Jag har ju snöat in på cola Zero, tycker det är godare än vanlig.

Men nu är det ju både koffein och sötningsmedel i det.. Fast det kanske inte gör något om man håller sig till helger?

Hur kul är det med vatten liksom..

• Hastis

Jag har totalt snöat in på vatten, kan vara gott med en kaffe ibland. Då drack jag ca 5-7 koppar kaffe om dagen innan jag plussade. Men inte ens på morgonen nu finns det något kaffe sug bara vatten vatten vatten:) saft oxå ibland och då är det ICAs fläder light som är det ända som duger;) kul att man ändrar mycket så tidigt:D

• Fian88
    Seaflower skrev 2016-04-26 10:42:45 följande:

En fråga till..

Det är så skönt att ha denna gruppen att bolla med nu i början innan alla andra vet!

Vad kommer bli eran "graviddryck"?

Jag dricker ganska mycket te, så idag köpte jag rött te då det inte innehåller koffein.

Men på helger, fester osv. Jag har ju snöat in på cola Zero, tycker det är godare än vanlig.

Men nu är det ju både koffein och sötningsmedel i det.. Fast det kanske inte gör något om man håller sig till helger?

Hur kul är det med vatten liksom..

Ver inget om sötningsmedlet men koffeinet behöver du inte oroa dig över. Två lite större koppar kaffe per dag är ju ok så lite läsk ibland är ingen fara:)
  • Redoförnytt

Är det någon mer som använt RFSUs vanliga teststickor. (De röda)
    Jag tycker mig aldrig kunna få ett ordentligt starkt streck med dem. 
    Med andra test, Testlagrets och CB digital är det solklara besked. 
    Men RFSU tycker jag bara ger svaga rosa streck som inte är i närheten av lika rosa som kontrollstrecken. 
    Vad har ni använt? Några liknande erfarenheter? 

• Seaflower
    Redoförnytt skrev 2016-04-26 13:13:30 följande:

Men RFSU tycker jag bara ger svaga rosa streck som inte är i närheten av lika rosa som kontrollstrecken. 

Japp, samma här! Jag blev osäker på mitt första resultat pga det, men tänkte att ett streck är ändå ett streck. Köpte ändå ett CB digital som visade "Gravid" t o m på kvällskissen, då blev jag lugnare
  • Fian88
    Redoförnytt skrev 2016-04-26 13:13:30 följande:

Fått samma. Köpte två paket med två stickor i varje. I ena paketet blev det bara ganska svaga resultat medan det blev starkt i det andra. Vill man ha koll på att det stegrar ordentligt hade jag valt ett annat märke:)
  • blala

Hej!

Jag har följt er ett litet tag nu. Men iaf jag plussade den 15 april å är beräknad till 16 december. Detta blir vårat andra barn.

Någon som vet om man kan ändra namn på sidan?

Svar på tråden BF December 2016