• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Seaflower

Ja, det måste ju vara hemskt..! Hellre att få reda på det så snart som möjligt, innan man har berättat för alla också..

För övrigt så frågade jag BM om KUB/NUP också då jag fyller 35 i höst, men man måste vara 35 vid senaste mensen för att bli erbjuden detta.

Dock tyckte hon inte att det var något jag skulle oroa mig över!

En annan sak, ni som har fler barn, när berättar ni för dem att de ska få ett syskon?

• Tess1990
    Seaflower skrev 2016-04-25 14:05:58 följande:

Ja, det måste ju vara hemskt..! Hellre att få reda på det så snart som möjligt, innan man har berättat för alla också..

För övrigt så frågade jag BM om KUB/NUP också då jag fyller 35 i höst, men man måste vara 35 vid senaste mensen för att bli erbjuden detta.

En annan sak, ni som har fler barn, när berättar ni för dem att de ska få ett syskon?

Vi berättade efter en vecka efter plusset

Nu är han bara 2år men han börjar förstå mer och mer, han gillar att titta på bilderna i gravidappen och han blir glad när vi pratar om bebisen i mammas mage ^^

Min systerdotter är avundsjuk, hon vill också att hennes mamma ska ha en bebis i magen, haha :P
  • Emelia79

Vi har inte berättat nått för sonen. Vill nog helst vara mer säker på att allt står rätt till innan vi berättar. Skulle tro att det blir efter RUL om vi kommer så långt.

• Anni Me

Hejsan.
    Får man vara med här? Har äntligen efter över ett års försök, ett MA och ett mf fått ett fint plus på Stickan :)
    Bf är omkring 21 december.
    Har en dotter som blev tre nu i december, så det blir 2 decemberungar för oss :)

• Bio
    Seaflower skrev 2016-04-24 18:56:26 följande:

Hej!

Jag plussade igår och är alltså i v 4+1.. Herregud, det är ju ingenting!

Kommer bli låååånga sega veckor fram till v 12-14 då man kan börja slappna av lite!

Detta blir mitt andra barn och det är beräknat till 31/12.... :-O Blir en spännande jul/nyår...

Vad roligt, då är vi två på det datumet! Blir spännande vilket år det blir...
    Andra barnet för mig med!
  • LyCKa55
    Seaflower skrev 2016-04-25 14:05:58 följande:

Jobbigt att de är så hårda på det här med KUB. Jag vet själv. Fick inte göra det när jag väntade sonen. Bodde då i Eskilstuna. Fick bara RUL i v.19. Skaplig väntan på att se om det ens finns nåt där inne.

Nu bor vi i Småland(Kalmar län). Här får alla göra KUB. Ultraljudet i v.12 får alla. Även de som tackar nej till KUB. Nu ska vi göra det, men ändå:) Inte lika lång väntan. Ska göra KUB-ultraljudet i v.13. De har fler besök här över lag jämfört med där jag bodde innan. Väldigt märktligt tycker jag. Men till set bättre nu iaf. Hade varit värre tvårt om. Nu tycker jag det är lyxigt
  • LyCKa55

Föresten har vi berättat för sonen. Han är precis 2år o förstår inte. Så han har redan glömt det tror jag;)

Ringde till BM idag påtal om annat. Mina smärtor trodde hon va växtvärk. Kunde inte få nån kontroll iaf innan första ultraljudet ändå. Blir det missfall så blir det typ. Kändes ju sådär

• Seaflower

[quote=76567909][quote-nick]Anni Me skrev 2016-04-25 17:11:32 följande:[/quote-nick]Hejsan.

Får man vara med här? Har äntligen efter över ett års försök, ett MA och ett mf fått ett fint plus på Stickan :)

Bf är omkring 21 december.

Har en dotter som blev tre nu i december, så det blir 2 decemberungar för oss :)[/quote

Självklart! Välkommen och grattis!

Jag har nog inte riktigt förstått skillnaden på ett MF och ett MA?

I vilka veckor har det inträffat?

• Seaflower
    Bio skrev 2016-04-25 17:17:03 följande:

Vad roligt, då är vi två på det datumet! Blir spännande vilket år det blir...

Andra barnet för mig med!

Jaa, jag ska försöka knipa så gott det går till januari

Men min dotter kom två veckor tidigare och från vattenavgång tills att hon var ute så tog det 4 h och 15 min så lycka till till mig att knipa

Dock är detta med en annan pappa, och jag har faktiskt hört att hans spermier har en del i hur länge graviditeten pågår.. :-O Vet inte om det stämmer dock!
  • Seaflower
    LyCKa55 skrev 2016-04-25 17:39:47 följande:

Jobbigt att de är så hårda på det här med KUB. Jag vet själv. Fick inte göra det när jag väntade sonen. Bodde då i Eskilstuna. Fick bara RUL i v.19. Skaplig väntan på att se om det ens finns nåt där inne.

Nu bor vi i Småland(Kalmar län). Här får alla göra KUB. Ultraljudet i v.12 får alla. Även de som tackar nej till KUB. Nu ska vi göra det, men ändå:) Inte lika lång väntan. Ska göra KUB-ultraljudet i v.13. De har fler besök här över lag jämfört med där jag bodde innan. Väldigt märktligt tycker jag. Men till set bättre nu iaf. Hade varit värre tvårt om. Nu tycker jag det är lyxigt

Oj, vilken skillnad!! Jag hade mycket hellre gått superofta än typ bara ett UL i v18-20 och sen vanliga kontroller också ganska sällan..

BM sa att tanken är ju att sjukvård ska vara lika för alla, men att det tyvärr inte är det.. Tråkigt!
Svar på tråden BF December 2016