• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Anni Me
    Seaflower skrev 2016-04-25 18:00:37 följande:

[quote=76567909][quote-nick]Anni Me skrev 2016-04-25 17:11:32 följande:[/quote-nick]Hejsan.

Får man vara med här? Har äntligen efter över ett års försök, ett MA och ett mf fått ett fint plus på Stickan :)

Bf är omkring 21 december.

Har en dotter som blev tre nu i december, så det blir 2 decemberungar för oss :)[/quote

Självklart! Välkommen och grattis!

Jag har nog inte riktigt förstått skillnaden på ett MF och ett MA?

I vilka veckor har det inträffat?

Mf=missfall, graviditeten avstannat och man börjar blöda av sej själv.
    MA= missed abortion, graviditeten avstannar men kroppen förstår inte att det avstannat, upptäcks oftast vid ul att graviditeten stannat.

Jag fick mitt MA för 14 månader sen, graviditeten hade avstannat i v 5, men det upptäcktes först på ett ul i v 12, fick ta cytotec tabletter för att få ut allt, men det funkade inte. Blödde i över 8 veckor innan jag tillslut skrapades. Var en lång och tung upplevelse :(

Mitt mf hade jag förra månaden och det var ett väldigt tidigt, hade precis plussat så va väl omkring v 4-5 nån gång
  • sebbejonte
    LyCKa55 skrev 2016-04-25 17:42:05 följande:

Föresten har vi berättat för sonen. Han är precis 2år o förstår inte. Så han har redan glömt det tror jag;)

Ringde till BM idag påtal om annat. Mina smärtor trodde hon va växtvärk. Kunde inte få nån kontroll iaf innan första ultraljudet ändå. Blir det missfall så blir det typ. Kändes ju sådär

Hej såg att du också bor i kalmar län. Det gör jag också. Jag var på hälsosamtal idag.
  • Seaflower

Ah, vart bor alla som är med här? Alla som är aktiva i alla fall

Alla vill kanske inte skriva exakt, men då kan ni ju skriva länet eller nåt

Jag bor i Borås!

• Ledilnaan
    Seaflower skrev 2016-04-25 20:25:44 följande:

Jag bor i Borås!

Jag bor en bit norr om Göteborg.

Funderar på att ev be min BM om att få ett VUL, hon brukar vara snäll när det gäller sånt. Hade henne med mina andra tre barn. Vill gärna se så att allt är bra.  

Har inte berättat något för barnen än, tänkte försöka vänta till efter UL, ifall det skulle vara något som är fel, de är dessutom såpass stora så de förstår en hel del. De är 6, 8 och 10. Så denna bebis blir en liten sladdis.
  • sillencillasill

Jag bor i Borås!

Jag bor utanför Göteborg, i Lerum. Finns det fler från kranskommun här?! Jag har hört att Lerum inte erbjuder mammagrupp men man kan väl dra ihop en egen när det närmar sig?
  • Electra68

Plussade i onsdags ????! Bf mitten av december nånstans. Tredje barnet????... Skrämmande o fantastiskt roligt samtidigt! Kommer berätta för syskonen efter första ultraljudet..

• Räddmamma

Plussade för en vecka sen...och får inte riktigt ordning på datumen då jag har så dålig koll (skäms). Bf är någon gång mellan 19-26 december..bra planerat! (Jösses!) är alltså i vecka 5..trött o illamående, och dragningar i ligamenten sen igår.

• tomtenissen

Jag bor i Borås!

Helsingborg bor jag i :) någon mer kanske?
  • Räddmamma

Ps, hade en hemsk förlossning för sex år sedan, och en del efterföljande komplikationer, så kommer diskutera snitt denna gång. Frågan är när man brukar göra snitt i förhållande till datum för Bf..

Svar på tråden BF December 2016