• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Y o L o

Hej. Fyller 38 nästa vecka och väntar mitt andra barn. Fick MA i december i vecka 12 så mycket oro denna gång även fast det känns bättre nu, mycket symptom denna gång och äl rätt tid i cykeln. Har inskrivning hos bm om 2 veckor och ul om 3. Längtar mycket till ul, vill se att det verkligen finns något där. I december var jag på kub-ul o fick då veta att det var MA.

• Kmora
    Y o L o skrev 2016-04-27 07:04:33 följande:

Hej. Fyller 38 nästa vecka och väntar mitt andra barn. Fick MA i december i vecka 12 så mycket oro denna gång även fast det känns bättre nu, mycket symptom denna gång och äl rätt tid i cykeln. Har inskrivning hos bm om 2 veckor och ul om 3. Längtar mycket till ul, vill se att det verkligen finns något där. I december var jag på kub-ul o fick då veta att det var MA.

Usch, MA verkar så himla himla jobbigt :( en fd arbetskamrat fick också reda på sitt MA på KUB-testet. Därför är KUB första utpustningen för mig...
  • Y o L o

Kmora: ja man känner sig så lurad av MA, går o tror att allt är bra och så en käftsmäll sen. Jag fick lov till tidigt ul i v 8+0 för jag orkar inte gå och vänta till kub denna gång. Olidlig väntan bara :)

• BIX
    celavie1 skrev 2016-04-26 23:20:22 följande:
    Nej jag klår dig! Fyllde nyligen 40 år Flört
    Jag är också nyss fyllda 40 :)
  • BIX

Jag var på inskrivning hos bm i måndags, men det känns inte mer verkligt för det :) Dåligt blodvärde vilket delvis förklarar min oerhörda trötthet (går och lägger mig med dottern och somnar senast 21 typ, ändå trött!). Nu väntar jag på remiss för kub. Förra graviditeten fick jag ett tidigt ul av min syster som är obstretiker men den här gången försöker jag vara lugn och lita på att det går bra. Får se om jag kan hålla mig till kub.

• Seaflower

Jösses, idag har jag riktigt mycket växtvärk, det bara spänner i nedre magen!

Jag har fått sätta gummisnodd i mina jeans och så får jag vara noga med att dra ner min tröja och även försöka hålla in magen lite, är galet svullen!

Tröttheten känner jag inte av så mycket än, men jag minns att den var helt förlamande förra graviditeten så vi får väl se om/när den kommer. 

GrönaDruvan skrev 2016-04-27 05:25:41 följande:
    Jag är 37, blir 38 i december!
    Drömde inatt att jag fick missfall. En fin pojk... Hemsk dröm. Blödde lite nu när jag gick upp på toa också, det var ju inte så kul. Jag hoppas inte det var en sann dröm!!
    Usch, vi får verkligen inte hoppas att det är en sanndröm :-/ Hur går det nu, blöder du fortfarande?
    Jag får såna ryck där jag måste springa på toa hela tiden och kolla efter blod, riktigt psykiskt jobbigt!
  • enilorac81

God morgon. Känner mig sjukt ogravid. Med de andra två barnen kunde jag inte vara i närheten av kaffe. Nu har jag samma kaffesug som vanligt.

Finns det möjlighet att trådstartaren lägger in allas BF så kan vi ha lite koll.

Fler som väntar barn 3?

• Hastis
    enilorac81 skrev 2016-04-27 08:48:25 följande:

God morgon. Känner mig sjukt ogravid. Med de andra två barnen kunde jag inte vara i närheten av kaffe. Nu har jag samma kaffesug som vanligt.

Finns det möjlighet att trådstartaren lägger in allas BF så kan vi ha lite koll.

Fler som väntar barn 3?

Väntar barn nr 3 jag med men med en ny man och har mina 2 tjejer med min ex man. Denna graviditet känns helt annorlunda mot dom andra 2 och vi ska göra ett vul i maj. Gud så man längtar:)
  • enilorac81

Hastis- hur gamla är dina två flickor? Hur känns denna graviditet jämfört med dina två första?

När har du BF

• Hastis
    enilorac81 skrev 2016-04-27 09:27:28 följande:

Hastis- hur gamla är dina två flickor? Hur känns denna graviditet jämfört med dina två första?

När har du BF

Dom är 6(maj) och 5(sept) är beräknad bf 12/12.
    Den här graviditeten finns inget kaffe läsk sug alls bara vatten och fläder saft som går. Jag har oxå väldigt mycket mer växtvärk och ligament hugg mot dom tidigare. Kräktes V4-6 och mådde knappt illa dom tidigare.
    När har du bf?
Svar på tråden BF December 2016