• Anonym (hemskt)

Fyllecell IGEN

Fyllde 21 i helgen och hamnade i fyllecell för sjätte gången. Jag fattar inte själv vad jag håller på med, hur svårt är det att ta sig hem? Jag var 17 första gången och inte har det blivit bättre med åren.

Min bristande impulskontroll gör att jag alltid dricker för mycket. Min vakuumhjärna gör att jag alltid köper vodka trots att jag vet hur det blir. Antingen blir jag så full att jag får svårt att gå eller börjar spy. Eller så får jag en "snefylla" och blir dramatisk på olika sätt och gråter osv. Ofta säger tyvärr polisen att de känner igen mig med och det gynnar mig ju inte ett dugg, och jag har sä svårt att vara trevlig mot dom när jag är full.

Vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag har dock aldrig fått någon konsekvens av detta. Ingen myndighet som lagt sig i, förutom transportstyrelsen. Körkort lär jag ju aldrig få nu? Värst är att jag kommer gå ut nästa helg helg igen. Eller nation i veckan. Oftast går det ju bra. Räknat ut att jag ändå gått ut ungefär 345 gånger under denna tidsperiod och 6 gånger har det gått åt helvete då känns det lite bättre. Men ändå, JAG SKÄMS IHJÄL för vad folk ska tro om mig..

• Svar på tråden Fyllecell IGEN
  • klyban
    Anonym (hemskt) skrev 2016-04-15 19:21:32 följande:
    Jo men jag vet redan att jag har ett "alkoholmissbruk" i och med att det så ofta går åt helvete när jag dricker. Och det vill jag förstås förändra och nu har jag ju snart nått gränsen när jag inte kan gå "ostraffad" längre. Så jag är fullt med medveten och ska sluta dricka nu, kanske faktiskt även är nykter på Valborg jag får nog kul ändå och om inte så vaknar jag inte upp med ångest iallafall!

Att ha kul utan alkohol, vid festliga tillfällen och krogen.
    Det  är nått man måste lära sig.
    Så misströsta nu inte för du har tråkigt, för det släpper sen och även du kan ha skoj utan alkohol.

• Anonym (Icke sa nicke)
    Anonym (hemskt) skrev 2016-04-15 19:43:42 följande:
    Mog1 :) Det spelar ingen roll vad jag skriver. Har skrivit sjuttioelva gånger nu att har vet att jag har problem med alkoholen och att jag är en "alkoholist" och att jag ska sluta dricka helt och hållet nu. Så min framtid är nog säkrad.
    Kom på på det nu? 
    Innan skrev du att du skulle dricka på valborg. Vad ändrades på 20 min?
  • Anonym (hemskt)
    klyban skrev 2016-04-15 19:44:09 följande:

Att ha kul utan alkohol, vid festliga tillfällen och krogen.

Det  är nått man måste lära sig.

Så misströsta nu inte för du har tråkigt, för det släpper sen och även du kan ha skoj utan alkohol.

Ja så det är det jag ska lägga tid på att lära mig nu. Ska ju börja plugga och fylla dagarna med träning och extrajobb och försöka hitta lite "intressen". Och ska prata med mina kompisar att dom inte behöver fråga mig om jag vill följa med ut heller som nägon nämnde men att jag gärna hittar på annat!
  • Anonym (hemskt)
    Anonym (Icke sa nicke) skrev 2016-04-15 19:47:42 följande:

Kom på på det nu? 

Innan skrev du att du skulle dricka på valborg. Vad ändrades på 20 min?

Är det intressant?? Huvudsaken min stackars alkoholiserade hjärna kom på det :)
  • Anonym (Icke sa nicke)
    Anonym (hemskt) skrev 2016-04-15 19:50:34 följande:
    Är det intressant?? Huvudsaken min stackars alkoholiserade hjärna kom på det :)
    Snarare din trollhjärna. Men hey, varje lurad person är ju en lurad person. 
  • Anonym (hemskt)
    Anonym (Icke sa nicke) skrev 2016-04-15 20:12:08 följande:

Va?
  • Anonym (hemskt)
    Anonym (Icke sa nicke) skrev 2016-04-15 20:12:08 följande:

Är du helt spårad eller att du tror jag skulle ägna en fredagskväll åt att hitta på en historia om mitt liv som innefattar fyllecell, överdoser och bla bla? Hjälp. Problemet är bara att när jag skriver att jag inte håller med så är det fel och när jag skriver att jag håller med så är det också fel. Vet inte vad troll betyder men det ordet används överallt och det verkar betyda att man sitter och hittar på. Jag må va mycket men inte mytoman.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (hemskt) skrev 2016-04-15 20:18:19 följande:
    Är du helt spårad eller att du tror jag skulle ägna en fredagskväll åt att hitta på en historia om mitt liv som innefattar fyllecell, överdoser och bla bla? Hjälp. Problemet är bara att när jag skriver att jag inte håller med så är det fel och när jag skriver att jag håller med så är det också fel. Vet inte vad troll betyder men det ordet används överallt och det verkar betyda att man sitter och hittar på. Jag må va mycket men inte mytoman.
    Det är just precis vad troll brukar göra. Ju mer dramatiskt desto bättre, och gärna just på fredagar. De är dock inte mytomaner utan tycker bara det är roligt att göra folk upprörda och att de "går på det". 

Varför folk tror att du bara luras är dock enkelt, det är inte lätt att tro på att du är så väldigt obegåvad och utan självinsikt som du framställer dig som - de flesta är helt enkelt inte det. 

Varför det "är fel" oavsett om du skriver att du håller med eller inte är för att det är uppenbart att du fortfarande inte tror på det du skriver (då du hela tiden motsäger dig själv straxt efter) när du skriver att du håller med. 
  • Anonym (hemskt)
    Anonym (Fia) skrev 2016-04-15 21:50:56 följande:

Det är just precis vad troll brukar göra. Ju mer dramatiskt desto bättre, och gärna just på fredagar. De är dock inte mytomaner utan tycker bara det är roligt att göra folk upprörda och att de "går på det". 

Varför folk tror att du bara luras är dock enkelt, det är inte lätt att tro på att du är så väldigt obegåvad och utan självinsikt som du framställer dig som - de flesta är helt enkelt inte det. 

Varför det "är fel" oavsett om du skriver att du håller med eller inte är för att det är uppenbart att du fortfarande inte tror på det du skriver (då du hela tiden motsäger dig själv straxt efter) när du skriver att du håller med. 

Nej för jag håller inte med på vissa saker. Möjligen pågrund av obegåvningen. Jag är helt med på att jag verkligen borde sluta dricka eftersom saker som dessa händer och det vill jag också göra. Men när folk börjar överdriva att man är en fullblodsalkis när det knappast påverkar min vardag och jag definitivt inte har abstinens efter alkohol utan bara använder det för att fly från verkligheten OCH JA, det är fortfarande ett stort problem att jag gör det. Jag har ju sagt att jag håller med om att jag missbrukar.

Men att läsa att jag snart kommer dö och att jag är värsta långt gångna alkoholisten för att jag tagit tabletter två gånger för mycket, ja det är en extremt jobbig period nu och jag är as arg på mig själv för det men det tycker jag egentligen inte har att göra med alkoholen att göra då jag INTE söp mig redlös och hamna i fyllecell. Jag visste fortfarande vad jag gjorde för det låg och grodde inom mig även när jag var nykter. Då kan jag svälja stoltheten och säga att jag hållet med helt och hållet istället så slipper det bli sån diskussion. För jag vet att jag har ordentliga problem när jag dricker alkohol och det är väl det viktiga.
  • klyban
    Anonym (hemskt) skrev 2016-04-15 19:48:34 följande:
    Ja så det är det jag ska lägga tid på att lära mig nu. Ska ju börja plugga och fylla dagarna med träning och extrajobb och försöka hitta lite "intressen". Och ska prata med mina kompisar att dom inte behöver fråga mig om jag vill följa med ut heller som nägon nämnde men att jag gärna hittar på annat!

Vad medveten om att det är nått nytt du ska lära dig.
    Och det kommer ta tid, innan du uppskattar det.
    Om inte dina kompisar förstår ditt beslut att sluta dricka alkohol, så är det dax att byta kompisar.
    För dom vet väl om du blivit LOB'ad ett gäng gånger?

Svar på tråden Fyllecell IGEN