• Jossaaan

BF januari - 17

Hej!

Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.

Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!

????

• Svar på tråden BF januari - 17
  • Josefine Bergquist

Hoppar in här :) Gravid i v 5 (4+1) med första barnet. BF 14 januari :)

• eldflugan
    Josefine Bergquist skrev 2016-05-09 12:03:56 följande:

Hoppar in här :) Gravid i v 5 (4+1) med första barnet. BF 14 januari :)

om jag plussar den vecka har jag med bf i jan :)

Är själv född 14 jan ;) o har en av mina kids född i jan, det är en bra månad!

Grattis till din första! :)
  • franksmatte

Hela helgen har varit skit för mig. Jag åker på någon känslomässig bergodalbana som växlar från deppighet till att må jätte bra och det är så jobbigt. När folk ser mig tror dom ju att någon har gått och dött, jag gråter precis som att jag skulle sörja någon och stör mig på min kille något fruktansvärt. Igår så packade jag ner hans jävla dator som han LANar med och andra grejer och sa till honom att han kunde flytta hem till sina datakompisar istället. Vi löste det senare på kvällen men idag när jag vaknade så kunde jag inte gå till jobbet och känslan att vilja sätta en kofot i den uppackade datorn uppkom. Det är dom här tvära hunörkasten som gör att jag blir orolig att vi inte kommer att vara ihop änns till förlossning.

• Zvjezda

Ny här. Plussade tidigt. BF är 18 januari :)

Hoppas det går bra denna gång!! Solig

• TrippleM
    franksmatte skrev 2016-05-09 12:42:13 följande:

Hela helgen har varit skit för mig. Jag åker på någon känslomässig bergodalbana som växlar från deppighet till att må jätte bra och det är så jobbigt. När folk ser mig tror dom ju att någon har gått och dött, jag gråter precis som att jag skulle sörja någon och stör mig på min kille något fruktansvärt. Igår så packade jag ner hans jävla dator som han LANar med och andra grejer och sa till honom att han kunde flytta hem till sina datakompisar istället. Vi löste det senare på kvällen men idag när jag vaknade så kunde jag inte gå till jobbet och känslan att vilja sätta en kofot i den uppackade datorn uppkom. Det är dom här tvära hunörkasten som gör att jag blir orolig att vi inte kommer att vara ihop änns till förlossning.

Känner precis som du. Allt i min närhet irriterar mig. Speciellt sambon. Antingen gråter jag eller skriker jag känns det som. Funderar på om det finns nåt att göra åt det. Såhär i åtta månader till och man kommer varken ha sambo eller vänner känns det som.
  • franksmatte
    TrippleM skrev 2016-05-09 14:00:08 följande:

Känner precis som du. Allt i min närhet irriterar mig. Speciellt sambon. Antingen gråter jag eller skriker jag känns det som. Funderar på om det finns nåt att göra åt det. Såhär i åtta månader till och man kommer varken ha sambo eller vänner känns det som.

Nä och man blir så mentalt trött. Skönt att veta att man inte är ensam och att det inte är bara jag som upplever graviditeten som en aning jobbig.
  • jazze
    Emsan91 skrev 2016-05-09 11:58:49 följande:

Precis samma här! :) går in i vecka 7 imorgon. Var också gravid för ca ett år sen och dom kunde inte hitta något foster då.. :/ nu har jag bokat tidigt ultraljud på fredag! :) har inte heller så mycket symptom så det ska bli skönt att få se vad som pågår därinne :)

Vad skönt att höra att nån är i en likadan situation! Jag skulle gärna villa veta hur de gick efter att du varit på vul :). Jag vet inte riktigt än om jag beställer en tid till vul eller om jag väntar så att det är riktigt säkert att man kan se ett tickande hjärta på fostret (som hoppeligen finns därinne). Det är så svårt att inte gå omkring och oroa sig. Jag är så rädd att det skall bli mf eller något för att från vecka 6-12 är det så mycket som skall utvecklas hos fostret.
  • Emsan91
    jazze skrev 2016-05-09 16:37:26 följande:

Vad skönt att höra att nån är i en likadan situation! Jag skulle gärna villa veta hur de gick efter att du varit på vul :). Jag vet inte riktigt än om jag beställer en tid till vul eller om jag väntar så att det är riktigt säkert att man kan se ett tickande hjärta på fostret (som hoppeligen finns därinne). Det är så svårt att inte gå omkring och oroa sig. Jag är så rädd att det skall bli mf eller något för att från vecka 6-12 är det så mycket som skall utvecklas hos fostret.

Ska absolut berätta hur det gick! Det är långa dagar till fredag nu.. haha :) Jag går och oroar mig hela tiden - försöker tänka att det kommer gå bra, men det är svårt :( hoppas veckorna går fort utan komplikationer! :)
  • Bäbiiiis

Hej! Jag kontaktade det enda stället jag känner till där jag bor för att boka tidigt ul men då var det fullbokat 6 veckor frammåt och efter v 9 gör de inte det som de kallar för "tidigt ul" så det är för sent att boka för mig :(

Nu är det den långa vänta till ul vid kub omkring v 12 eller 13.

• Emsan91
    Bäbiiiis skrev 2016-05-09 18:21:17 följande:

Hej! Jag kontaktade det enda stället jag känner till där jag bor för att boka tidigt ul men då var det fullbokat 6 veckor frammåt och efter v 9 gör de inte det som de kallar för "tidigt ul" så det är för sent att boka för mig :(

Nu är det den långa vänta till ul vid kub omkring v 12 eller 13.

Fy vad trist! Jag får åka till sthlm. Vart bor du?
Svar på tråden BF januari - 17