• Jossaaan

BF januari - 17

Hej!

Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.

Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!

????

• Svar på tråden BF januari - 17
  • PrinsessanNova13

Halloj :)
    I desperation hoppar jag in här!
    Har (om det nu går som det ska) BF i början av Januari .... det enda gravsymptomen jag haft är att jag varit konstant sugen på lax :P
    Inget illamående och inga spända bröst som jag brukar ha....eftersom jag har lätt för att få missfall (har haft säkert 25st) så bestämde jag mig för att beställa tid för vul så jag ringde en privat eftersom landstingets hade fullt ....
    Jag sa klart och tydligt att jag var osäker på när mensen drog igång sist men tidigast 1/4 och då ska jag alltså vara i v5+5 .... igår började brösten spänna och jag kände YES en bekräftelse!
    Likaså har jag varit extremt trött sen helgen....i morse när jag vaknade hade jag jätteont i snuttisarna och bröstvårtorna ska vi inte tala om!

Så när jag idag äntligen skulle göra ultraljudet så var jag snudd på säker att allt var bra....hamnade hos en jätteknepig manlig läkare :P
    Allmänt tyst och konstig enligt mig!
    Han känner först och säger att livmodern är lite förstorad precis som den ska och sen börjar han med ultraljudet som går skitsnabbt där han säger att han ser en hinnsäck men inget hjärta som slår så "tyvärr" det blir missfall den här gången också...

Jag blev sååå chockad !
    Vad gör vi nu då blev min fråga....tabletter för att stöta ut?
    Svaret blev att han helst såg att kroppen fick stöta ut fostret/hinnsäcken men att om det inte kommit igång av sig självt om 2 veckor så skulle han skriva ut ett elektroniskt recept som jag kunde lösa ut...

Väl hemma googlar jag naturligtvis!
    Och överallt står det att det är för tidigt att i vecka 5+5 se hjärtslag,oftast syns bara hinnsäcken och möjligen en liten liten prick som är ett foster....

Så hur i hela fridens namn tolkar jag detta :-O
    Jag har ju mer grav-symptom nu än tidigare och han påstår att fostret inte lever och jag är som mest i v 5+5 kanske men antagligen ännu tidigare !

Om jag var orolig innan så är det inte ett dugg vad jag är nu!
    Tänk om han nu har fel ?
    Eller har han rätt ?
    Jag övertalade nästan honom att skriva ut de där receptet !

Någon som har erfarenhet av vul tidigt??

Blir jättetacksam om någon orkar läsa och svara !!
    Kram till er alla från en 4-barnsmamma

• makeeverydaycount

Hejhej!! Plussade i förrgår (äl+11), såå glad! Jag är i v. 3+5 nu och bf 21 januari.

Någon mer som inte har  några direkta symptom, ja känner inte av så mycket molvärk, känner mig lite svullen men inte mer än så. Hungrig som en varg, varm och kissnödig är väl det jag har som symptom främst ;)

Funderar också på när det är läge att ringa mvc? Jag tänkte kanske ringa på mån? Så kan jag ta fler gravtest i helgen och låta det sjunka in lite till innan jag ringer..

• Emsan91
    Fizzybubble skrev 2016-05-11 20:36:25 följande:

Nån som har koll på vart i Sthlm man kan få VULtider snabbt om man ej har remiss? I typ v 7

Jag har bokat på vasamamma :) dom har tidiga ul varje fredag. Alla tider fanns dock inte med på nätet men jag mejlade. Dom verkar ha bra med tider :)
  • TrippleM
    PrinsessanNova13 skrev 2016-05-12 01:36:27 följande:

Har (om det nu går som det ska) BF i början av Januari .... det enda gravsymptomen jag haft är att jag varit konstant sugen på lax :P

Inget illamående och inga spända bröst som jag brukar ha....eftersom jag har lätt för att få missfall (har haft säkert 25st) så bestämde jag mig för att beställa tid för vul så jag ringde en privat eftersom landstingets hade fullt ....

Jag sa klart och tydligt att jag var osäker på när mensen drog igång sist men tidigast 1/4 och då ska jag alltså vara i v5+5 .... igår började brösten spänna och jag kände YES en bekräftelse!

Likaså har jag varit extremt trött sen helgen....i morse när jag vaknade hade jag jätteont i snuttisarna och bröstvårtorna ska vi inte tala om!

Så när jag idag äntligen skulle göra ultraljudet så var jag snudd på säker att allt var bra....hamnade hos en jätteknepig manlig läkare :P

Han känner först och säger att livmodern är lite förstorad precis som den ska och sen börjar han med ultraljudet som går skitsnabbt där han säger att han ser en hinnsäck men inget hjärta som slår så "tyvärr" det blir missfall den här gången också...

Jag blev sååå chockad !

Svaret blev att han helst såg att kroppen fick stöta ut fostret/hinnsäcken men att om det inte kommit igång av sig självt om 2 veckor så skulle han skriva ut ett elektroniskt recept som jag kunde lösa ut...

Och överallt står det att det är för tidigt att i vecka 5+5 se hjärtslag,oftast syns bara hinnsäcken och möjligen en liten liten prick som är ett foster....

Jag har ju mer grav-symptom nu än tidigare och han påstår att fostret inte lever och jag är som mest i v 5+5 kanske men antagligen ännu tidigare !

Tänk om han nu har fel ?

Eller har han rätt ?

Sist jag gjorde ett vul så tidigt sa läkaren att det är ofta man inte kan se hjärtat slå, antingen har det inte ens börjat slå än eller är det för litet för att ens slå. Så tycker absolut inte att du ska börja ta tabletterna!!
  • AG11

Avvakta! Man ser oftast inget så tidigt. Så jag tycker den läkaren sa för mkt för att vara så tidigt. Jag håller tummarna!

Jag blev sååå chockad !

Tänk om han nu har fel ?

Eller har han rätt ?

♥☆° Gosse född 111223 °☆♥ Flicka född 130211 °☆♥
  • AG11

Tack ????

Jag väntar mitt 3e.

Hur gammal är din första?

Fizzybubble skrev 2016-05-11 20:35:20 följande:

Jag väntar mitt andra ;) så självklart får du va med

• AG11

Hihi, nja jag väntar mitt 3e ;) kan lätt bli snurrigt med alla inlägg

Frkmaria skrev 2016-05-11 19:27:59 följande:

Eller nu såg jag att du skrivit den över också så förstod inte alls vad du menade med första visst. Haha. :)

• AG11
    AG11 skrev 2016-05-12 08:44:12 följande:

Tack ????

Jag väntar mitt 3e.

Hur gammal är din första?

Skulle inte vara med frågetecken där. Gjorde en smajli
  • Bäbiiiis

Har (om det nu går som det ska) BF i början av Januari .... det enda gravsymptomen jag haft är att jag varit konstant ...

...Någon som har erfarenhet av vul tidigt??

Hej! Jag lider verkligen med dig med alla dessa missfall :(

När jag fick missfall gjorde jag vul pga liten blödning. De såg då en hinnsäck som såg ut att vara i v 6. Eftersom jag borde varit i v 10 förstod jag att det var mf men gyn ville ändå boka en ny tid 1-2 veckor senare för att se om fostret ändå vuxit och därmed kunna säga säkert om det var mf eller inte. Nu hann jag få min mf-blödning innan dess så vid återbesöket kontrollerade hon istället att allt kommit ut som det skulle.

I ditt fall skulle jag inte lita på han som gjorde vul. Tog han några mått? Begär återbesök om 2 veckor med nytt vul. Då borde hjärtat synnas om det inte är mf. Håller verkligen tummarna för dig. Lycka till!
  • Emsan91

Lovade mig själv att INTE testa mer men jag kunde idag inte låta bli det där sista testet som låg hemma. Tänkte att när jag ska på ultraljudet imorgon så kan jag vara förberedd på dåliga nyheter om testet inte skulle visa det som det borde göra. Men - det visade positivt! 3+ :D Är så himla lycklig och börjar hoppas att den här gången kanske är min tur, på riktigt. Hoppas vi får se ett litet tickande hjärta imorgon. Håll alla tummar för mig :)

Svar på tråden BF januari - 17