• Jossaaan

BF januari - 17

Hej!

Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.

Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!

????

• Svar på tråden BF januari - 17
  • Lizzie09
    Polkagris90 skrev 2016-05-08 13:06:23 följande:

Senaste 3 dagarna har jag varit så ofantligt trött. Men på natten vaknar jag stup i kvarten och tittar på klockan.. Annars brukar jag sova i princip hela nätterna. Någon som känner igen sig?

Det är precis likadant här! Brukar sova som en stock men nu sover jag jätteoroligt, drömmer konstiga drömmar och vaknar hela tiden. Behöver minst ett toabesök per natt också. Hopplöst! :P
  • Polkagris90
    Emsan91 skrev 2016-05-08 13:39:14 följande:
    Jag vaknar också flera gånger på nätterna, kissar minst två gånger och drömmer hela nätterna.. Brukar i vanliga fall bara drömma när jag har mens och gå upp någon gång ibland och kissa.. haha!

Vilken vecka är du i?
    Ja, och det blev verkligen från en natt till en annan. Jag är bara i vecka 4! Dudå?
  • JanuaryBaby

Det e samma här me sömnen!! Vaknar en gång i timmen å drömmarna e ju helt galna å sen e jag super pigg vid halv sju! Tur det för jag har en morgon pigg 5 åring hemma:). Sen e det stor skillnad på brösten på bara nån vecka. Enorma å sååå känsliga. Inge katastrof illamående än men det hade jag inte me dom andra två heller. Håller tummarna att det håller sig så!

• nolltvaett

Jag har svårt att somna och vaknar en gång i timmen, men är ändå jättepigg vid 6 sen.. Men jag kommer inte ihåg mina drömmar, vilket jag inte gör i vanliga fall heller

Jag är jättehungrig hela tiden. Hinner gå typ en kvart efter att jag ätit så är jag hungrig igen. Inom en timme är jag så hungrig att det känns som jag svälter. Hur tacklar ni hungern?

• bohan85

Är det fler här som är gravida med syskon? Har en 1-åring här hemma och sedan länge var det planerat att försöka med syskon när han blev runt 1 år. Nu när jag är gravid börjar jag undra vad jag gett mig in på.. kommer vi orka, kan man älska någon mer lika mycket som vårt första barn?
    Säkert normala tankar men vore skönt att höra från andra.

• Bäbiiiis

Nu går jag in i v 5 på måndag och än så länge har jag inga sömnproblem och ingen extrem trötthet. Men jag vet ju att det kommer... Hungern har ökat dock. Inte att jag äter större portioner men jag vill äta oftare. Måste börja ha med mig mellanmål till jobbet tror jag.

Jag kan inte bestämma mig om jag vill göra tidigt ul eller inte. Kostar ju en slant och i v 12/13 kommer jag ju göra kub-testet där ul ingår. Tycker ni att det är värt det att göra tidigt ul ock när är bästa tiden? Man vill ju se hjärtslag i så fall.

bohan85 skrev 2016-05-08 20:07:37 följande:

Är det fler här som är gravida med syskon? Har en 1-åring här hemma och sedan länge var det planerat att försöka med syskon när han blev runt 1 år. Nu när jag är gravid börjar jag undra vad jag gett mig in på.. kommer vi orka, kan man älska någon mer lika mycket som vårt första barn?

Jag har en 1,5 åring hemma och känner/hoppas att det kommer gå jättebra med ett syskon när han är lite mer än 2 år. Men just nu hade det varit svårt. Han är klängig och krävande men jag tror nog han hinner utvecklas mycket på 8 månader. Och tänk så kul när de kan leka med varandra efter något/några år. Kärlek har nog både du och jag i överflöd så det räcker till båda barnen och fler därtill. Men jag förstår dina tankar. Liknande kommer och går hos mig också. Och vissa dagar blir ju tuffare än andra.
  • bohan85
    Bäbiiiis skrev 2016-05-08 21:10:53 följande:

Nu går jag in i v 5 på måndag och än så länge har jag inga sömnproblem och ingen extrem trötthet. Men jag vet ju att det kommer... Hungern har ökat dock. Inte att jag äter större portioner men jag vill äta oftare. Måste börja ha med mig mellanmål till jobbet tror jag.

Jag kan inte bestämma mig om jag vill göra tidigt ul eller inte. Kostar ju en slant och i v 12/13 kommer jag ju göra kub-testet där ul ingår. Tycker ni att det är värt det att göra tidigt ul ock när är bästa tiden? Man vill ju se hjärtslag i så fall.

Jag har en 1,5 åring hemma och känner/hoppas att det kommer gå jättebra med ett syskon när han är lite mer än 2 år. Men just nu hade det varit svårt. Han är klängig och krävande men jag tror nog han hinner utvecklas mycket på 8 månader. Och tänk så kul när de kan leka med varandra efter något/några år. Kärlek har nog både du och jag i överflöd så det räcker till båda barnen och fler därtill. Men jag förstår dina tankar. Liknande kommer och går hos mig också. Och vissa dagar blir ju tuffare än andra.
    Tack för dina ord. Ja min son kommer ju vara 21 månader. Mycket hinner ju hända tills dess också... jo en av anledningarna till att vi vill ha tätt är förhoppningen att de kommer ha mycket nytta av varandra.
  • Emsan91
    Polkagris90 skrev 2016-05-08 16:12:14 följande:

Ja, och det blev verkligen från en natt till en annan. Jag är bara i vecka 4! Dudå?

Jag går in i vecka 7 imorgon :D
  • loveyouu
    bohan85 skrev 2016-05-08 20:07:37 följande:

Jag är! Min dotter är 2,5 år.. 
    Undrar också hur jag ska orka haha. Men det gör man väl, tycker det ska bli så roligt och ge henne ett syskon. Hon älskar små bebisar och är världens bästa stor kusin till sin lilla på 1 månad..det får mig att längta ännu mer :) 
  • Lizzie09

Godmorgon tjejer! Vill igen tipsa om gå med i den hemliga facebookgruppen för oss med bf i januari :) Skriv ett pm till mig med namn och berätta hur din profilbild ser ut, så lägger jag till dig!

Svar på tråden BF januari - 17