• Jossaaan

BF januari - 17

Hej!

Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.

Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!

????

• Svar på tråden BF januari - 17
  • AG11

Underbart! Jag håller stenhårt tummarna för ett tickande hjärta, väntar med spänning på resultat! Stort lycka till :)

Emsan91 skrev 2016-05-12 10:20:25 följande:

Lovade mig själv att INTE testa mer men jag kunde idag inte låta bli det där sista testet som låg hemma. Tänkte att när jag ska på ultraljudet imorgon så kan jag vara förberedd på dåliga nyheter om testet inte skulle visa det som det borde göra. Men - det visade positivt! 3+ :D Är så himla lycklig och börjar hoppas att den här gången kanske är min tur, på riktigt. Hoppas vi får se ett litet tickande hjärta imorgon. Håll alla tummar för mig :)

♥☆° Gosse född 111223 °☆♥ Flicka född 130211 °☆♥
  • PrinsessanNova13
    Bäbiiiis skrev 2016-05-12 08:53:41 följande:
    Hej! Jag lider verkligen med dig med alla dessa missfall :(

När jag fick missfall gjorde jag vul pga liten blödning. De såg då en hinnsäck som såg ut att vara i v 6. Eftersom jag borde varit i v 10 förstod jag att det var mf men gyn ville ändå boka en ny tid 1-2 veckor senare för att se om fostret ändå vuxit och därmed kunna säga säkert om det var mf eller inte. Nu hann jag få min mf-blödning innan dess så vid återbesöket kontrollerade hon istället att allt kommit ut som det skulle.

I ditt fall skulle jag inte lita på han som gjorde vul. Tog han några mått? Begär återbesök om 2 veckor med nytt vul. Då borde hjärtat synnas om det inte är mf. Håller verkligen tummarna för dig. Lycka till!
    AG11 skrev 2016-05-12 08:43:00 följande:

Avvakta! Man ser oftast inget så tidigt. Så jag tycker den läkaren sa för mkt för att vara så tidigt. Jag håller tummarna!

TrippleM skrev 2016-05-12 08:12:08 följande:
    Sist jag gjorde ett vul så tidigt sa läkaren att det är ofta man inte kan se hjärtat slå, antingen har det inte ens börjat slå än eller är det för litet för att ens slå. Så tycker absolut inte att du ska börja ta tabletterna!!

Jättetack för svar <3
    Mina mf börjar alltid med blödning och någon blödning har jag inte haft,så bara där känns det konstigt.
    Han fumlade och mätte men sa bara ingenting alls,eller jo nåt i stil med att det var litet.
    Han var verkligen speciell,väldigt tyst och förde ingen dialog alls.
    I normala fall brukar jag besöka sjukhuset och där kollar dom runt ordentligt och mäter,ibland flera gånger och säger även vilken vecka man enligt mått borde vara...
    Han här sa verkligen ingenting ....

Jag gick in i min journal nu och där står det att ett vaginalt ul är gjort och att hinnsäcken är 5,5 mm utan pulsationer.

Preliminär diagnos: tidigt missfall. Kontroll gravtest om 2 veckor,om positivt återbesök.

Kollar man då tabellen som gyn går efter när man mäter så ska hinnsäcken vara 5,0 mm i vecka 5+0 och jag var i vecka 5+5 igår och hinnsäcken var 5,5mm

Bifogar bild på diagrammet man går efter....

• MsHera

PrinsessanNova13 jag hade ALDRIG tagit tabletterna du fick utskrivet. I mitt landsting görs inga tidiga VUL innan 8+0 för innan dess för man kan missa hjärtslagen. Nu 5+något är det nästan Omöjligt att se något och i många fall även 6+. Men i 7+ bör man kunna se men ibland "luras" kroppen. Ta det lugnt, njut av att du är gravid och vänta ett par veckor (även om det är jobbigt).

• Frkmaria

Hur är VUL ni som gjort det? Jag får en känsla av ett lätt obehag av att sticka in en pinne medan mannen sitter bredvid liksom.
    Jag skulle gärna vilja testa minst en gång om dagen ifall jag fortfarande är gravid, men så roligt ska vi inte ha det.
    Jag tänker att även om jag har ett MF som inte är utstött än, så kommer stickan visa positivt så länge fostret är kvar i kroppen.
    Jag vet inte vad jag har för känslor i kroppen. Stundom överlycklig över att vi väntar barn och i nästa stund helt säkert på att det inte är något trots att jag inte har blött minsta lilla.
    Kanske lugnar mig där omkring v. 17 eller när det nu är man gör UL. ;)

• bohan85
    Frkmaria skrev 2016-05-12 13:06:15 följande:

Hur är VUL ni som gjort det? Jag får en känsla av ett lätt obehag av att sticka in en pinne medan mannen sitter bredvid liksom.
    Jag skulle gärna vilja testa minst en gång om dagen ifall jag fortfarande är gravid, men så roligt ska vi inte ha det.
    Jag tänker att även om jag har ett MF som inte är utstött än, så kommer stickan visa positivt så länge fostret är kvar i kroppen.
    Jag vet inte vad jag har för känslor i kroppen. Stundom överlycklig över att vi väntar barn och i nästa stund helt säkert på att det inte är något trots att jag inte har blött minsta lilla.

Tycker inte det är något problem med pinne och manlig läkare. Han jag varit hos kändes proffsig och pratade om vad han såg. Han fick mig att känna mig avslappnad. Men det är väl aldrig "bekvämt" att göra gynundersökningar överhuvudtaget :)
  • bohan85
    Frkmaria skrev 2016-05-12 13:06:15 följande:

Nu såg jag att du nog menade att din man sitter bredvid, haha läste lite fort. Min man har väntat i väntrummet :)
  • PrinsessanNova13
    MsHera skrev 2016-05-12 12:38:34 följande:

PrinsessanNova13 jag hade ALDRIG tagit tabletterna du fick utskrivet. I mitt landsting görs inga tidiga VUL innan 8+0 för innan dess för man kan missa hjärtslagen. Nu 5+något är det nästan Omöjligt att se något och i många fall även 6+. Men i 7+ bör man kunna se men ibland "luras" kroppen. Ta det lugnt, njut av att du är gravid och vänta ett par veckor (även om det är jobbigt).

Jag har pratat med gyn här på sjukhuset nu och jag ska INTE ta några tabletter enligt barnmorskan,det är alldeles förtidigt att se hjärtslag....
    Hon läste i journalen och tyckte att allt var väldigt dåligt sammanfattat och hon kunde inte förstå hur det kunde bedömas som missfal trots att allt såg ut som det skulle.....
    Enligt mått ligger jag rätt,likaså att tappen var sluten och hård....
    Hon tyckte att jag skulle beställa ny tid för vul om 1-2 veckor för att se om graviditeten utvecklar sig som den ska!

Fast jag tror INTE att jag väljer den gynekologen jag var hos igår kan jag säga!!!
  • Frkmaria
    PrinsessanNova13 skrev 2016-05-12 15:01:15 följande:

Jag har pratat med gyn här på sjukhuset nu och jag ska INTE ta några tabletter enligt barnmorskan,det är alldeles förtidigt att se hjärtslag....

Hon läste i journalen och tyckte att allt var väldigt dåligt sammanfattat och hon kunde inte förstå hur det kunde bedömas som missfal trots att allt såg ut som det skulle.....

Enligt mått ligger jag rätt,likaså att tappen var sluten och hård....

Hon tyckte att jag skulle beställa ny tid för vul om 1-2 veckor för att se om graviditeten utvecklar sig som den ska!

Fast jag tror INTE att jag väljer den gynekologen jag var hos igår kan jag säga!!!

Skönt att du fick prata med någon vettig! Håller tummarna för dig!

Imorgon går jag in i v 7, känns än så länge bra. Läste någonstans om att det är tvillingar om man börjar må illa innan v 6 och gjorde "ringtestet" idag. Först cirklade det och sen pendlade det. En gång till med precis samma sak. Gjorde verkligen ingenting. Dock stannade den inte ordentligt mellan pendlandet och cirklandet - tror ni det syftar på siameiska? ????
  • Emsan91
    Frkmaria skrev 2016-05-12 15:12:30 följande:

Skönt att du fick prata med någon vettig! Håller tummarna för dig!

Imorgon går jag in i v 7, känns än så länge bra. Läste någonstans om att det är tvillingar om man börjar må illa innan v 6 och gjorde "ringtestet" idag. Först cirklade det och sen pendlade det. En gång till med precis samma sak. Gjorde verkligen ingenting. Dock stannade den inte ordentligt mellan pendlandet och cirklandet - tror ni det syftar på siameiska? ????

Oj.. jag har massor av tvillingar i släkten. Mådde jätteilla hela tiden i v.5 - dock mår jag bra nu. Molvärk till och från, spända onda bröst och lite lite illamående ibland. Magen är i uppror därimot. Haha. Ska bli spännande att se. Pappa har alltid sagt att han tror jag kommer få tvillingar :D
  • Frkmaria
    Emsan91 skrev 2016-05-12 15:47:01 följande:

Oj.. jag har massor av tvillingar i släkten. Mådde jätteilla hela tiden i v.5 - dock mår jag bra nu. Molvärk till och från, spända onda bröst och lite lite illamående ibland. Magen är i uppror därimot. Haha. Ska bli spännande att se. Pappa har alltid sagt att han tror jag kommer få tvillingar :D

Åh. Spännande! Då får vi se om någon av oss lyckas pricka in detta! ;) haha.

Ingen av oss har dock tvillingar i släkten! :P
Svar på tråden BF januari - 17