• Jossaaan

BF januari - 17

Hej!

Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.

Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!

????

• Svar på tråden BF januari - 17
  • nathalieejj

Jag hade ägglossning den 7:de maj, hoppas nu på att något har hänt :) ska ta ett digitalt test imorgon och hoppas att det visar trots bim -5. Kännt illamående, trötthet, kramp i äggstockarna. Måste väl ha hänt något? Vad tror ni? :) om allt är som jag vill så är det bf 27 jan 2017

• Lizzie09
    nathalieejj skrev 2016-05-14 09:27:07 följande:

Jag hade ägglossning den 7:de maj, hoppas nu på att något har hänt :) ska ta ett digitalt test imorgon och hoppas att det visar trots bim -5. Kännt illamående, trötthet, kramp i äggstockarna. Måste väl ha hänt något? Vad tror ni? :) om allt är som jag vill så är det bf 27 jan 2017

Håller tummarna för dig! Däremot tror jag att det är alldeles för tidigt med ett digitalt test bara 8 dagar efter äl, det digitala brukar visa positivt senare än andra tester :) Rekommenderar dig att istället testa med clearblue plus eller med stickor :) Lycka till!
  • nathalieejj

Har läst många som testat med digitala med -6 till-7 och fått positivt :) men visar det neg så testar jag nästa vecka också! Är så ivrig så kan knappt vänta ???? Har testar stickor med streck men stirrar mig blind på det :/ men vi hade mysdagar varje dag i en vecka vid öl och jag fick glad gubbe 2 dagar med starka sträck så nu hoppas jag!

• TrippleM
    nathalieejj skrev 2016-05-14 09:37:35 följande:

Har läst många som testat med digitala med -6 till-7 och fått positivt :) men visar det neg så testar jag nästa vecka också! Är så ivrig så kan knappt vänta ???? Har testar stickor med streck men stirrar mig blind på det :/ men vi hade mysdagar varje dag i en vecka vid öl och jag fick glad gubbe 2 dagar med starka sträck så nu hoppas jag!

Jag testade positivt på ÄL+10 bmi-8 så kanske kan visa nåt om någon dag.
  • Lottisens

Hej på er!

Jag hoppar gärna in här! Fick ett MYCKET förvånande plus i förrgår, eller ja, vi hade ju haft sex såklart men enligt vad jag trodde långt efter äl

Tog ut spiralen 18 april så det gick snabbt kan man säga!

Hoppas ni mår bra? Har inte läst tråden än så ska sätta igång nu!

• Lizzie09
    nathalieejj skrev 2016-05-14 09:37:35 följande:

Det bästa är att räkna dagarna efter äl, alltså äl + eftersom olika personer kan ha olika lång lutealfas :) Vilket alltså kan innebära att man kan vara på bim -6, men är på äl+10. Och för någon annan kanske bim -6 är äl +3 :) Förstår precis hur du känner, det är jättesvårt att hålla sig :D Har du provat clearblue plus? Det tycker jag är det bästa graviditetstestet, det visar väldigt tydligt och tidigt. Jag har plussat två gånger och då har jag inte fått positivt på digitalt förrän 3-4 dagar efter att jag fått ganska starkt på clearblue plus. Blev lite rörigt svar men jag hoppas du förstår vad jag menar, haha. Håller tummarna för dig!
  • Frkmaria
    Lottisens skrev 2016-05-14 10:27:12 följande:

Hej på er!

Jag hoppar gärna in här! Fick ett MYCKET förvånande plus i förrgår, eller ja, vi hade ju haft sex såklart men enligt vad jag trodde långt efter äl

Tog ut spiralen 18 april så det gick snabbt kan man säga!

Hoppas ni mår bra? Har inte läst tråden än så ska sätta igång nu!

Grattis till plusset och välkommen!
  • Lottisens

Tack så mycket!

Hur skulle ni räknat i min sits då mitt bf är lite oklart?.. Enligt SM 7/4 har jag bf 11 jan, men tror INTE det stämmer då jag tog ut spiralen 18/4 och skulle isf haft äl 21/4 enligt min vanliga cykel på 27-28 dagar.. Vi hade dock inte sex förrän natten till den 26/4 efter spiraluttaget då vi egentligen ville vänta några månader till att bli gravida så då trodde jag ju att vi var safe!

Aja, jag räknar iaf att äl måste skett senare denna gång alltså den typ 26/4 och då blir bf 16 jan som tidigast! Inte hela världen men man vill ju ändå att det ska bli rätt och jag kan ju knappast blivit gravid tidigare utan ligg! Haha!

Kan tillägga att detta är mitt 4:e barn o dom andra har bf aldrig blivit flyttat mer än nån dag,

Frkmaria skrev 2016-05-14 13:23:06 följande:

Grattis till plusset och välkommen!

• Kynisen
    nathalieejj skrev 2016-05-14 09:27:07 följande:

Å om vi båda plussar får vi nog samma BF :) enligt min app ialf, har testat två olika test i går men neg. :( men känner mig gravid så väntar nu till bim (eller försöker ialf ;) )
  • Kolan91

Har gjort två cb digitala. På olika sätt, ena doppa i mugg andra gången kissa på Stickan och båda gångerna helt blanka. Vad fan gör jag för fel!??? Någon vänlig själ som kan berätta för mig?? :(

Svar på tråden BF januari - 17