• Jossaaan

BF januari - 17

Hej!

Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.

Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!

????

• Svar på tråden BF januari - 17
  • Emsan91
    Lizzie09 skrev 2016-06-09 16:44:03 följande:

Platser menar jag ju, inte planer ;)

Jag skickade pm till dig för några dagar sen men har inte fått någon inbjudan?
  • Lizzie09
    Emsan91 skrev 2016-06-11 08:35:10 följande:

Jag skickade pm till dig för några dagar sen men har inte fått någon inbjudan?

Jag har inte varit inloggad på ett par dagar, ska svara på ditt pm nu.
  • Frkmaria

På måndag är det äntligen daga för inskrivning. Då har ju nästan hela första trimestern gått. Galet att det skrivs in så sent. Det är ju nu man mår som mest illa och behöver stöd egentligen!

Fick förövrigt illamåendemedicin igår som hjälpte direkt. Så jäkla skönt! Men att man drar sig så länge för att be om sånt!

• ärtan89

Är Facebook gruppen hemlig? Alltså så ingen utav mina vänner kan se att jag är med?

• Katten13

Undrar detsamma, har inte velat gå med för vill inte att ngn utav mina vänner på Fb ser att jag går med i gruppen då vi inte berättar för någon ännu (de mesta man gör på Fb kommer ju upp för alla andra tyvärr.)

ärtan89 skrev 2016-06-11 11:51:32 följande:

Är Facebook gruppen hemlig? Alltså så ingen utav mina vänner kan se att jag är med?

• Katten13

Jag var på inskrivning i torsdags och fick massa info och fylla i mina personuppgifter osv, ska tillbaka den 30e för att ta olika prover. Berättade också om mitt illamående så jag testar Postafen som är receptfritt från Apoteket nu och jag tror de fungerar än så länge, skulle få något annat om de inte fungerade och jag sa att jag helst ville slippa bli sjukskriven från jobbet pga hur jag mår. Jag har redan varit hemma i 2 veckor ungefär men har då sagt pga magsjuka sen vart jag jätteförkyld vilket är sant. Vill ju inte avslöja en direkt..

Frkmaria skrev 2016-06-11 10:52:18 följande:

På måndag är det äntligen daga för inskrivning. Då har ju nästan hela första trimestern gått. Galet att det skrivs in så sent. Det är ju nu man mår som mest illa och behöver stöd egentligen!

Fick förövrigt illamåendemedicin igår som hjälpte direkt. Så jäkla skönt! Men att man drar sig så länge för att be om sånt!

• Pennyli

Beräknad januari så v9 nu extremt illamående och trött men bara härda ut.

• Lizzie09
    ärtan89 skrev 2016-06-11 11:51:32 följande:

Tyvärr har den nuvarande faceboookgruppen blivit full.. :/
  • Hojjan

På måndag är det äntligen dags för ultraljud! 6+6 då och hoppas få se ett pickande hjärta!

En i vår närhet har nyligen fått mf och det känns så fördjävligt, riktigt ledsen för hennes skull. Jag känner inte längre någon glädje över tanken på att berätta om vår tvåa. Första barnet är ju bara 3.5 månad gammal och det kommer vara mindre än ett år mellan dem, vem som helst kan ju räkna ut att det tog sig direkt, igen... Samtidigt som de är äldre, har inga barn och fick ett mf i v12. Livet känns orättvist och jag kan inte glädjas åt att berätta om bebisen när de har kämpat och förlorat, blir lite som att strö salt i såren....

Jag blev hur glad som helst för deras skull, och vår med. Vår första skulle ju få en släkting som hade varit ungefär lika gammal.

Jag tycker att det är underbart att ha en bm som redan känner mig och min man! Dessutom var det nyligen vi fick barn så hon kommer fortfarande ihåg hur jag vill ha saker och ting Jag behöver inte tjata, stå på mig och kräva. Hon vet vem jag är och att när jag säger något så är det så. Om något så tonar jag ner hur kasst jag mår, hon läser mig som en öppen bok! Dessutom är hon väldigt vettig att diskutera och bolla saker med!

Hoppas bara vi hinner med inskrivningen före hennes semester, annars får jag vänta länge, vi vägrar gå till någon annan!

• thecoc

Någon annan som fått cravings på mejeriprodukter? Jag dricker säkert en liter mjölk om dagen och är jämt sugen på yoghurt. Antar att bebben behöver kalcium? Eller vitamin D kanske?

Svar på tråden BF januari - 17