• Jossaaan

BF januari - 17

Hej!

Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.

Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!

????

• Svar på tråden BF januari - 17
  • Frkmaria
    thecoc skrev 2016-06-17 10:55:53 följande:

För mig verkar det vara hormonellt, jag har liksom blivit som ett barn, känner mig inte som en sexuell varelse. Så himla konstigt, har aldrig tappat lusten så fullständigt förut. Jag hoppas att det inte ska hålla på såhär hela graviditeten! Tycker synd om maken, men skönt är att han är förstående och inte tjatar om sex eller så.

Förstår dig. Jag förstår också att min man låter bli för att han ser hur dåligt jag mår men samtidigt hade jag önskat att han tog ett initiativ när jag har en bra stund för då kanske jag hade kunnat förmå mig. Men att ta initiativet också. Det blir för stor tröskel att gå över!

Vad härligt för er snosan att få se det lilla livet! Jag lugnade mig otroligt mycket när det var ett tickande hjärta på skärmen och om 1,5 vecka ska vi på kub och sen tänker jag att det snart börjar synas och då kan man lugna sig. På midsommarafton går vi in i v 13 och då känner jag att man också kan pusta ut lite när den mest kritiska perioden är över. Känner mig dock lite orolig över kommande vecka. Men visst. Saker kan hända i v 38 också så finns ju aldrig något helt säkert!
  • Rhiandell
    Frkmaria skrev 2016-06-17 11:39:26 följande:

Förstår dig. Jag förstår också att min man låter bli för att han ser hur dåligt jag mår men samtidigt hade jag önskat att han tog ett initiativ när jag har en bra stund för då kanske jag hade kunnat förmå mig. Men att ta initiativet också. Det blir för stor tröskel att gå över!

Så känner jag också. Pojkvännen gnäller lite då och då, men det känns aldrig som han faktiskt försöker förföra mig. Mer så att han suckar när jag tar av mig bhn och kommenterar på hur mycket han saknar att klämma på mina bröst. Inte ett dugg sexigt! Om han istället kom och kysste mig i nacken och smekte mig någon annanstans hade jag kanske känt annorlunda.
  • Frkmaria
    Rhiandell skrev 2016-06-17 11:56:23 följande:

Så känner jag också. Pojkvännen gnäller lite då och då, men det känns aldrig som han faktiskt försöker förföra mig. Mer så att han suckar när jag tar av mig bhn och kommenterar på hur mycket han saknar att klämma på mina bröst. Inte ett dugg sexigt! Om han istället kom och kysste mig i nacken och smekte mig någon annanstans hade jag kanske känt annorlunda.

Min man tittar inte ens på mina bröst. Haha. Frågade honom nån gång och då sa han att det var lite jobbigt. Å andra sidan har jag haft det jobbigt för han inte alls varit sugen och jag har fått tjata till mig och känt mig oattraktiv. Så nu får han igen sin egen medicin! ;)
  • Mattiliten

Vad roligt att läsa om andra i samma situation . Jag hade ett missfall i november och är nu jätteglad att jag blivit gravid igen. Tvingade också till mig ett vul då jag var så rädd att det skulle sluta på samma sätt denna gången men fick se ett tickande hjärta. Har också stora problem med illamående och trötthet. Någon som har något bra tips hur ni gör för att bli av med illamåendet?

• thecoc
    Mattiliten skrev 2016-06-19 18:00:34 följande:

Vad roligt att läsa om andra i samma situation . Jag hade ett missfall i november och är nu jätteglad att jag blivit gravid igen. Tvingade också till mig ett vul då jag var så rädd att det skulle sluta på samma sätt denna gången men fick se ett tickande hjärta. Har också stora problem med illamående och trötthet. Någon som har något bra tips hur ni gör för att bli av med illamåendet?

Det enda som hjälper för mig är att gå ut och röra på mig när jag känner att illamåendet kommer. Nu har jag visserligen inga kräkningar men jag tycker nog att frisk luft är det bästa som hjälper mot illamåendet, och att försöka hålla ett jämnt blodsocker.
  • Frkmaria

Åh. Nu har vi varit och tittat på en lägenhet och jag har återigen flyttat in mentalt. Jag slits mellan hopp och förtvivlan. Om vi bara kan få denna. Lugnt område. Nära till buss. Mycket barnfamiljer. Skog, promenadstråk och grönytor. Har många vänner i den delen av stan och vi har båda bott i den delen innan var för sig. Åh. Suck. 1 veckas funderingar och sen får vi den säkert inte. Hursom. Vad mer som händer nästa vecka är kub-test och sedan bokade vi faktiskt in en minikryssning till Polen. Vi kommer inte göra så mkt i sommar då mannen jobbar, så att få lite tid tillsammans innan allt drar igång ordentligt ska bli skönt! Vad har ni för magvänliga sommarplaner? :)

• Katten13

Fick lite ångest precis.. Umgåtts med en vän idag som inte har en aning om min graviditet och vi drack som vanligt Coca cola zero som vi alltid druckit förut och delade på en 1 1/2 liters.. Har annars nu sen jag fått reda på att jag är gravid inte köpt livsmedel med sötningsmedel i (aspartam). Sen sa min barnmorska att man ska dra ner på colan så har druckit Max en liten burk vanlig Cola eller en lite flaska.. Men nu har jag druckit både zero och större mängd. Usch att man inte tänker sig för!

• snosan
    Katten13 skrev 2016-06-22 00:12:48 följande:

Fick lite ångest precis.. Umgåtts med en vän idag som inte har en aning om min graviditet och vi drack som vanligt Coca cola zero som vi alltid druckit förut och delade på en 1 1/2 liters.. Har annars nu sen jag fått reda på att jag är gravid inte köpt livsmedel med sötningsmedel i (aspartam). Sen sa min barnmorska att man ska dra ner på colan så har druckit Max en liten burk vanlig Cola eller en lite flaska.. Men nu har jag druckit både zero och större mängd. Usch att man inte tänker sig för!

Det krävs löjliga mängder cola för att komma upp i det maximala koffeinintaget. Tror de var 10små burkar för att komma upp i nån kopp kaffe. Så ta det lugnt.
  • BumlingensMamma

Hej! Jag har BF 11januari 2017 ???? andra barnet.. Min äldsta har då precis fyllt 2 år. Jag undrar om det finns en januari 17 grupp på Facebook? ????

• Rhiandell
    BumlingensMamma skrev 2016-06-26 13:09:01 följande:

Hej! Jag har BF 11januari 2017 ???? andra barnet.. Min äldsta har då precis fyllt 2 år. Jag undrar om det finns en januari 17 grupp på Facebook? ????

Skicka ett pm till mig med länk till sin Facebook-profil så lägger jag till dig som vän och i gruppen (Eftersom gruppen är hemlig kan jag tyvärr bara lägga till folk som jag är vän med, men du kan så klart ta bort mig som vän efter det.)
Svar på tråden BF januari - 17