BF januari - 17
Hej!
Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.
Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!
????
Hej!
Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.
Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!
????
Platser menar jag ju, inte planer ;)
Jag ser det som att jag får ett ultraljud och en förvarning att förbereda mig ifall något skulle vara fel. Att man får en riskbedömning innebär inte att det kommer bli ett barn med kromosomfel. Och det innebär inte heller att man får ett fullt friskt barn bara för att man inte får en hög risk till kromosomfel. Man kan inte veta exakt hur det ska bli men man kan förbereda sig så gott som möjligt inför vad som komma skall!
Jag har en fråga, hur räknar man att de magiska 12 veckorna har gått? Är det tolv fullgångna veckor 12+6, eller när man går in i v. 12 dvs. 11+6?
Jag har en fråga, hur räknar man att de magiska 12 veckorna har gått? Är det tolv fullgångna veckor 12+6, eller när man går in i v. 12 dvs. 11+6?
13+0 skulle jag säga så 12 fullgångna veckor.
Ja, så är jag också rätt säker på att det är. Det är när man gått in i andra trimestern som alla risker går ner. Och den börjar ju vid 13+0
Men 13+0 är väl v 14? Alltså 13 fullgångna veckor. Borde ju vara 12+0 som är den "magiska gränsen"?
Ja, så klart. Klart fall av bebishjärna där.
Hej på er! Det finns en faceboookgrupp med några planer kvar ifall det är några som vill gå med (vi har satt stopp efter ett visst antal medlemmar så det inte blir för många). Skicka ett pm till mig med namn och en beskrivning av din profilbild så lägger jag till dig!