• Jossaaan

BF januari - 17

Hej!

Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.

Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!

????

• Svar på tråden BF januari - 17
  • masken
    Emsan91 skrev 2016-06-07 15:17:31 följande:
    Åh vad kul! Jag har bf den 8 Januari

Hur mår du? Känner du dig mycket gravid?
    Så kul, nästan samma BF :)

Mår illa och är otroligt trött på kvällarna. Så jag hoppas allt är som det ska. Längtar till semestern nu, både för att man kan vila mer och för att illamåendet förhoppningsvis går över inom några veckor. Hur mår du?
  • ärtan89

Fråga! Hur gör ni som är under 30 med kub. Kub eller inte kub? Hur resonerar ni? ????

• Katten13

Jag kanske är lite dum men vad är KUB och nipt(?) test som det skrivs om. Jag är 25 år och det är första barnet så har inte hört talas om det innan :)

ärtan89 skrev 2016-06-08 10:50:35 följande:

Fråga! Hur gör ni som är under 30 med kub. Kub eller inte kub? Hur resonerar ni? ????

• Katten13

Har också fått dessa kramper 2 ggr som jag skrev tidigare men de har gått över av sif självt och inte hänt något mera men såklart blir man lite orolig. Längtar som en tok efter RUL så man får se så allt är bra!

Frkmaria skrev 2016-06-08 07:34:00 följande:

Jag är i v 10. Fick ordentlig kramp igårkväll också när jag reste mig från toan (exakt samma känsla) och ja. Eftersom jag var hemma slängde jag mig på soffan och började gråta och var ordentligt orolig. Men så länge jag inte får en blödning försöker jag intala mig själv att allt är normalt!

• Katten13

Har ni här i gruppen berättat för era närmaste ännu om graviditeten? Vilken vecka berättade ni i? Vi tänkte eventuellt berätta på midsommarafton för då är våra familjer samlade, jag är då i v 11 (10+3)

• Emsan91
    masken skrev 2016-06-08 08:27:42 följande:

Så kul, nästan samma BF :)

Mår illa och är otroligt trött på kvällarna. Så jag hoppas allt är som det ska. Längtar till semestern nu, både för att man kan vila mer och för att illamåendet förhoppningsvis går över inom några veckor. Hur mår du?

Okej.. jag är också väldigt trött på em/kvällen... mår illa ibland vissa dagar men inte så farligt. Känner att jag mår alldeles för bra egentligen men allt verkar ju vara som det ska - eller det va det i fredags iaf.. haha
  • Emsan91
    Frkmaria skrev 2016-06-08 07:34:00 följande:

Jag är i v 10. Fick ordentlig kramp igårkväll också när jag reste mig från toan (exakt samma känsla) och ja. Eftersom jag var hemma slängde jag mig på soffan och började gråta och var ordentligt orolig. Men så länge jag inte får en blödning försöker jag intala mig själv att allt är normalt!

Jaa.. jag är också i vecka 10 och känner av graviditeten ganska mycket i "bebismagen" men får inte sådär fruktansvärt ont förutom när jag går..
  • Emsan91
    Katten13 skrev 2016-06-08 13:06:26 följande:

Har ni här i gruppen berättat för era närmaste ännu om graviditeten? Vilken vecka berättade ni i? Vi tänkte eventuellt berätta på midsommarafton för då är våra familjer samlade, jag är då i v 11 (10+3)

Vi berättade i helgen.. Fick se på ultraljud i fredags att grynet levde var då i slutet på vecka 9. Kommer berätta för "alla andra" vänner och så i vecka 13 efter vi gjort ultraljud då och sett att allt ser bra ut
  • thecoc

Lyckan är total, fick se ett litet gryn på VUL och hjärtat pumpade på så fint! Blev tillbakaflyttad 3 dar mot min gissning och ÄL test och är nu i v. 6+6.

Ang kub, jag är själv 26 och känner att det känns lite överdrivet att oroa sig för downs, jag vet inte heller om jag skulle fixa abort om det visade på avvikelse. Enda anledningen i så fall är ju för att få göra ytterligare ett ultraljud, har inte riktigt bestämt mig än...

Svar på tråden BF januari - 17