• Jossaaan

BF januari - 17

Hej!

Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.

Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!

????

• Svar på tråden BF januari - 17
  • Katten13

Har också känt av att jag fått ont i magen rätt rejält iallafall ca 2ggr och de är inte alls den där mens-onda" känslan direkt ondare faktiskt. Men sen har de gått över ganska snabbt. Detta har jag dock känt av när jag legat ner bara.

Emsan91 skrev 2016-06-07 12:32:04 följande:

Jag måste fråga - om någon vet.. Är ju nu gravid i v.10 och jag får ganska ordentligt ont, antar att det är runt livmodern, när jag promenerar.. Någon som vet vad det kan vara? Drag i ligament? Blir ju lite orolig..

• Emsan91
    Katten13 skrev 2016-06-07 13:34:49 följande:

Har också känt av att jag fått ont i magen rätt rejält iallafall ca 2ggr och de är inte alls den där mens-onda" känslan direkt ondare faktiskt. Men sen har de gått över ganska snabbt. Detta har jag dock känt av när jag legat ner bara.

Jag får det bara när jag promenerar.. annars när jag är stilla känner jag bara den där molande värken som kommer och går lite..
  • Rhiandell

Jag skulle tippa på att det är tidig foglossning Emsan, inte kul, men helt normalt. Kolla 1177 för info. Det finns inte mycket att göra tyvärr, men en sjukgymnast kan hjälpa.

Annars kan smärta bl.a. bero på Braxton-Hicks, alltså "övningsvärkar", det kan börja väldigt tidigt för vissa.

Oftast är det inget att oroa sig för, men du kan alltid prata med din barnmorska för att vara säker.

• masken

Hej, ny här. Gravid i v 10 (9+1) med BF 9 januari 2017. Andra barnet med hjälp av IVF ( har PCO och ingen naturlig ägglossning). Var på VUL i 8+1 och fick se att hjärtat slår, allt såg bra ut så nu väntar jag på inskrivning och KUB runt midsommar.

• Emsan91
    Rhiandell skrev 2016-06-07 13:52:19 följande:

Jag skulle tippa på att det är tidig foglossning Emsan, inte kul, men helt normalt. Kolla 1177 för info. Det finns inte mycket att göra tyvärr, men en sjukgymnast kan hjälpa.

Annars kan smärta bl.a. bero på Braxton-Hicks, alltså "övningsvärkar", det kan börja väldigt tidigt för vissa.

Oftast är det inget att oroa sig för, men du kan alltid prata med din barnmorska för att vara säker.

Åh okej! Tack är det vanligt med foglossning endast när man rör sig?
  • Emsan91
    masken skrev 2016-06-07 14:45:03 följande:

Hej, ny här. Gravid i v 10 (9+1) med BF 9 januari 2017. Andra barnet med hjälp av IVF ( har PCO och ingen naturlig ägglossning). Var på VUL i 8+1 och fick se att hjärtat slår, allt såg bra ut så nu väntar jag på inskrivning och KUB runt midsommar.

Åh vad kul! Jag har bf den 8 Januari

Hur mår du? Känner du dig mycket gravid?
  • Frkmaria

Vad sjukt att ni skriver om att ni fått ont på det sätter just idag. Jag satt på jobbet idag och skulle resa mig upp och fick som en ihållande kramp i nedre delen av magen. Fruktansvärt ont. Hade lektion och kunde liksom inte reagera men helst hade jag velat lägga mig ner och gråta! Har känt mig spänd och öm i magen men detta gjorde ordentligt ont! Så länge det inte händer mer får jag väl hoppas på det bästa!

• Emsan91
    Frkmaria skrev 2016-06-07 16:38:59 följande:

Vad sjukt att ni skriver om att ni fått ont på det sätter just idag. Jag satt på jobbet idag och skulle resa mig upp och fick som en ihållande kramp i nedre delen av magen. Fruktansvärt ont. Hade lektion och kunde liksom inte reagera men helst hade jag velat lägga mig ner och gråta! Har känt mig spänd och öm i magen men detta gjorde ordentligt ont! Så länge det inte händer mer får jag väl hoppas på det bästa!

Hmm... Vilken vecka är du i?
  • Jswf

Tror inte jag har skrivit i den här gruppen tidigare.

Har BF 1a januari enligt mens. Men ska bli kul o se om vi blir flyttade på UL den 27/6. Såg att det finns en facebook grupp? Är mer aktiv där så skulle vara kul att få vara med. 

• Frkmaria
    Emsan91 skrev 2016-06-07 20:43:37 följande:

Hmm... Vilken vecka är du i?

Jag är i v 10. Fick ordentlig kramp igårkväll också när jag reste mig från toan (exakt samma känsla) och ja. Eftersom jag var hemma slängde jag mig på soffan och började gråta och var ordentligt orolig. Men så länge jag inte får en blödning försöker jag intala mig själv att allt är normalt!
Svar på tråden BF januari - 17