BF januari - 17
Hej!
Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.
Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!
????
Hej!
Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.
Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!
????
Hej! Det bli inte januaribebis för mig. Vid ultraljudet för kub idag fick vi se ett foster som endast var stort som i v 9 trots att det borde vara v 12. Dessutom hittades inga hjärtslag. Lycka till alla ni andra!
Hej! Det bli inte januaribebis för mig. Vid ultraljudet för kub idag fick vi se ett foster som endast var stort som i v 9 trots att det borde vara v 12. Dessutom hittades inga hjärtslag. Lycka till alla ni andra!
Hur mår ni? Jag mår plötsligt mycket bättre, undrar om det är för att jag fått komma ut på landet och stressa av och andas frisk luft?
Vi har nu bestämt att vi hoppar över kub. RUL är bokat 1/9, har så svårt att tro att det finns ett barn i magen! Ska bli skönt att få se vad och vem som simmar runt där inne. Men det kommer nog börja märkas snart... Går in i v. 11 på torsdag.
Har märkt av en rätt konstigt grej, om jag reser mig för fort kan jag liksom sträcka mig i magen, då måste jag hålla i den för att det känns som att magen ska ramla ut liksom. Någon som känt likadant?
Hur mår ni? Jag mår plötsligt mycket bättre, undrar om det är för att jag fått komma ut på landet och stressa av och andas frisk luft?
Vi har nu bestämt att vi hoppar över kub. RUL är bokat 1/9, har så svårt att tro att det finns ett barn i magen! Ska bli skönt att få se vad och vem som simmar runt där inne. Men det kommer nog börja märkas snart... Går in i v. 11 på torsdag.
Har märkt av en rätt konstigt grej, om jag reser mig för fort kan jag liksom sträcka mig i magen, då måste jag hålla i den för att det känns som att magen ska ramla ut liksom. Någon som känt likadant?
Här är en till som börjar må bättre. Fortfarande trött men inte lika illamående! Snart v 12. Känns som att magen är mindre svullen också. Tycker mig inte se något put överhuvudtaget? Känns inte ens som att det är något i magen?! Jag är ganska lång och vet inte hur livmodern ligger så ska inte oroa mig så mycket, helt plötsligt kanske den bara dyker upp..Men innan jag blev gravid trodde jag absolut att man liksom skulle känna av livmodern/aktivitet där i magtrakten (kanske inte just barnet så tidigt) men ändå känna av att det var något mycket mer... Någon mer som känner såhär? Liksom overklighetskänsla?
Det där draget kan jag också känna ibland, mest om jag hostar eller nyser. Jag har dock börjat få foglossning. Ont i högersidan om svanskotan och ut mot rumpan. Samt ibland värker det över blygdbenet. Kan inte stå på ett ben och ta på skon till exempel utan att det värker rejält bak på högersidan. Hoppas detta är övergående men min mamma hade likadant..
Enligt vad jag har läst börjar många må bättre när moderkakan tar över från vecka tio-elva typ. Man har inte lika mycket hormoner som rusar runt så mindre illamående, mindre svullen etc.
Enligt vad jag har läst börjar många må bättre när moderkakan tar över från vecka tio-elva typ. Man har inte lika mycket hormoner som rusar runt så mindre illamående, mindre svullen etc.
Åh. Nu har vi varit och tittat på en lägenhet och jag har återigen flyttat in mentalt. Jag slits mellan hopp och förtvivlan. Om vi bara kan få denna. Lugnt område. Nära till buss. Mycket barnfamiljer. Skog, promenadstråk och grönytor. Har många vänner i den delen av stan och vi har båda bott i den delen innan var för sig. Åh. Suck. 1 veckas funderingar och sen får vi den säkert inte. Hursom. Vad mer som händer nästa vecka är kub-test och sedan bokade vi faktiskt in en minikryssning till Polen. Vi kommer inte göra så mkt i sommar då mannen jobbar, så att få lite tid tillsammans innan allt drar igång ordentligt ska bli skönt! Vad har ni för magvänliga sommarplaner? :)
Hej tjejer!
Jag har hållit mig borta härifrån ett tag då jag blev helt förstörd av allt prat om missfall. Är nu i vecka 12 + 4 och börjar lita på att vi faktiskt ska ha en liten :) Har inte gjort något ul än, så lite osäkerhet finns ju, men med tanke på alla symptom tvingar jag tillbaka alla rädslor :)
jag kräks. Det har blivit bättre (när det var som värst var det 4 gånger om dagen VARJE dag trots postafen) men mår fortfarande illa större delen av dagen. Och magen växer. Redan i v 11 var det en på jobbet som frågade om jag är gravid. Kan inte ha några av mina gamla byxor. Minns mina drömmar och har humörsvängningar. Och är så. Jävla. Hungrig. Hela tiden.
Har bokat rul 2/8. Behöver jag säga att jag längtar?