• Jossaaan

BF januari - 17

Hej!

Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.

Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!

????

• Svar på tråden BF januari - 17
  • Hyun
    SofieKristin skrev 2016-06-16 12:22:06 följande:

Samma här! Känner också att jag inte har någon energi eller lust till såna saker. Är också övertrött på kvällen, och grinig! Usch man blir ju så trött av att känna sig så också. 

Idag har jag haft helt annan aptit, typ första dagen på väldigt länge som jag kunnat äta med aptit! Hoppas det håller i sig till kvällen, sjukt trist det är att inte ha nån aptit, och behöva äta endå? Aldrig upplevt det förr. Men jag försöker tänka att det är ju för en bra sak :) Och förhoppningsvis så mår man lite bättre om några veckor, och då kan man ta igen kvällarna under semestern :)

Här är en till som är grinig och trött. Har massor att göra men ingen ork. Tur att man är ledig iaf...
  • Frkmaria

Trött. Har fått legigan comp vilket tagit bort illamåendet men gjort mig tröttare. Sen var vi på inskrivning i måndags och upptäckte då att jag hade uvi. Så penicillinkur är påbörjad = ännu mer trött. Men nu har jag semester till mitten av augusti! Så härligt! :)

• thecoc

Verkar som att det är flera nu som dippar humörsmässigt? Allt har gått så bra fram tills de senaste 2 veckorna i princip, jag känner mig helt sänkt just nu. Skittrött, illamående, osocial och allmänt opepp. Jag saknar verkligen att vilja dricka kaffe och jag har inte haft någon sexlust över huvud taget på två veckor. Känner liksom inte igen någonting hos mig själv?? Blä nu längtar jag tills jag går in i trimester 2, de 100 gyllene dagarna right???

• Emmask
    Hojjan skrev 2016-06-15 00:05:23 följande:
    Pluttan var 11 veckor och 3 dagar gammal när syskonet blev till, så yngre än 3 månader Vi hoppade första ÄL för det hade blivit ett decemberbarn, typ hoppade, vi skyddade oss iaf

Hade en helvetesgraviditet med första, fick tom igångsättning beviljad i 40+0 pga foglossning. Jag hade bestämt mig redan när jag var liten (typ under 5 år gammal) att jag ville ha barn tätt så för mig var det självklart även om jag hatar att vara gravid. Jag är pseudotvilling, den äldre och vill att mina barn har samma sak som jag och min bror hade/har. Vi räknar med att första 5 åren kommer vara helvetet på jorden men om det blir i närheten av det jag har så är det värt det! Jag är mentalt förberedd för minst 5 års sömnbrist! Vi kommer dock göra en okonventionell uppdelning av fl, jag tar första 1-2 månaderna efter förlossningarna (vi planerar en till i januari 2018, blev inte tvillingar denna gången heller) för att återhämta mig och sedan delar vi så att vi jobbar/är hemma varannan dag. Pluttan är 3.5 månad gammal och maken kommer nu vara hemma med henne 4 dagar/v till augusti och sedan på heltid till januari, sedan är det ju dags för syskon!

Hoppas det ger en insikt i hur vi tänker. Det är lite att bita ihop och offra oss för att våra barn ska ha något speciellt. Dessutom skulle jag bli tokig av att byta blöjor i 9 år, bättre att bara få "skiten" överstökad

Vad var det som var så jobbigt för dig första 3 månaderna?
    Livsomställningen. Att vara så bunden. Att inte ha tid för allt det jag tyckte om att göra innan. Dålig anknytning rätt länge. Att inte få sova. Att... ja, vara bunden. Jag tror att det kommer gå mycket bättre denna gång. Jag har ju redan gjort livsomställningen. Jag känner mig rätt hoppfull denna gång! Det enda som skulle kunna bli sämre än förra gången är om bebisen har kolik eller om jag får en djupare förlossningsdepression.
  • Frkmaria
    thecoc skrev 2016-06-16 13:58:07 följande:

Verkar som att det är flera nu som dippar humörsmässigt? Allt har gått så bra fram tills de senaste 2 veckorna i princip, jag känner mig helt sänkt just nu. Skittrött, illamående, osocial och allmänt opepp. Jag saknar verkligen att vilja dricka kaffe och jag har inte haft någon sexlust över huvud taget på två veckor. Känner liksom inte igen någonting hos mig själv?? Blä nu längtar jag tills jag går in i trimester 2, de 100 gyllene dagarna right???

Har inte haft sexlust sen jag blev gravid! Haha! Eller jo. Kanske lite nån gång men mått så pass dåligt att det ändå inte varit tal om att ens försöka sig på det. :)
  • SofieKristin
    thecoc skrev 2016-06-16 13:58:07 följande:

Jag saknar också kaffe! Men det går bara inte. Te funkar bättre.
    Järnsmaken i munnen skär sig ganska bra med kaffet. Är säkert därför jag är mer trött och har huvudvärk också. Bidrar vell till det hela liksom...
  • Rhiandell
    Frkmaria skrev 2016-06-16 15:13:23 följande:

Har inte haft sexlust sen jag blev gravid! Haha! Eller jo. Kanske lite nån gång men mått så pass dåligt att det ändå inte varit tal om att ens försöka sig på det. :)

Jag har lyckats förmå mig vid ett tillfälle sen ägglossning. Pojkvännen klättrar på väggarna. Men även när jag har lust är jag för trött eller mår för illa.
  • Frkmaria
    Rhiandell skrev 2016-06-16 15:25:47 följande:

Jag har lyckats förmå mig vid ett tillfälle sen ägglossning. Pojkvännen klättrar på väggarna. Men även när jag har lust är jag för trött eller mår för illa.

Precis så! Jag har egentligen lust men det är något som är i vägen, trötthet, illamående, magkramper. Jaja. Får väl ge igen det när bebis sover sen. För då har jag hört att man är pepp och orkar allt. ;)
  • snosan

Vul idag och lyckan då jag fick se denna bönan och ett tickande hjärta! <3

• thecoc
    Frkmaria skrev 2016-06-16 16:37:07 följande:

Precis så! Jag har egentligen lust men det är något som är i vägen, trötthet, illamående, magkramper. Jaja. Får väl ge igen det när bebis sover sen. För då har jag hört att man är pepp och orkar allt. ;)

För mig verkar det vara hormonellt, jag har liksom blivit som ett barn, känner mig inte som en sexuell varelse. Så himla konstigt, har aldrig tappat lusten så fullständigt förut. Jag hoppas att det inte ska hålla på såhär hela graviditeten! Tycker synd om maken, men skönt är att han är förstående och inte tjatar om sex eller så.
Svar på tråden BF januari - 17