BF januari - 17
Hej!
Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.
Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!
????
Hej!
Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.
Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!
????
Jag vet inte om jag postat i denna tråden innan eller den andra. Svårt att hålla reda på!
Jag har berättat för två nära vänner och min syster. Eftersom vi bor i England träffar man ju inte folk så ofta. Mamma och pappa kommer och hälsar på om två veckor, så då får de veta. Vill hellre berätta personligen än över Skype. Pojkvännens föräldrar får nog veta ungefär samtidigt. Har inte velat berätta på jobbet, men måste nog snart, gör igår kickade illamåendet igång.
Finns det fortfarande plats i Facebookgruppen eller är det läge att skapa en ny?
Hej allihop
här har det hänt grejer! Var på ultraljud i fredags och fick se en liten liten bebis med ett hjärta som pickade så fint! Vilken känsla! Har varit i en stor lyckobubbla sedan dess.. Gick idag in i v.10 (9+0) och känner en sån sjuk känsla. Har aldrig kommit såhär långt i någon tidigare graviditet (har haft två som slutat i mf och ma) så nu börjar oron släppa och jag vågar tro på att detta kan gå vägen.
Berättade för nära och kära igår och det var många tårar som fälldes.. Ser fram emot denna sommar och kommande typ 7 månader!
Hur går det för er?
Hej allihop här har det hänt grejer! Var på ultraljud i fredags och fick se en liten liten bebis med ett hjärta som pickade så fint! Vilken känsla! Har varit i en stor lyckobubbla sedan dess.. Gick idag in i v.10 (9+0) och känner en sån sjuk känsla. Har aldrig kommit såhär långt i någon tidigare graviditet (har haft två som slutat i mf och ma) så nu börjar oron släppa och jag vågar tro på att detta kan gå vägen.
Berättade för nära och kära igår och det var många tårar som fälldes.. Ser fram emot denna sommar och kommande typ 7 månader!
Hur går det för er?
Jag mår illa titt som tätt, beroende på vad jag ätit eller om det är något som luktar. Har en granne som röker balkongen nedanför och det är grymt jobbigt just nu.. Har även åkt på en ordentlig förkylning :(
V. 8
Förutom kaos mage, trötthet och illamående mår jag super. Någon som har tips på vad man kan äta på morgonen eller på vad man kan ha bredvid sängen när man vaknar? Läste att det är bra att få i sig något mot illamåendet innan man kliver ur sängen.
Katten13 - jag har också åkt på en förkylning :(
V. 8
Förutom kaos mage, trötthet och illamående mår jag super. Någon som har tips på vad man kan äta på morgonen eller på vad man kan ha bredvid sängen när man vaknar? Läste att det är bra att få i sig något mot illamåendet innan man kliver ur sängen.
Katten13 - jag har också åkt på en förkylning :(
Salta kex har jag hört ska vara bra när man mår illa.
[/S
[quote=76692118][quote-nick]Bäbiiiis skrev 2016-06-07 10:38:22 följande:[/quote-nick]
Salta kex har jag hört ska vara bra när man mår illa.
Ingefära kan också hjälpa mot illamående. Så te, saft, kakor, kanderad ingefära, vad man nu kan komma på, och gillar.
Det viktigaste är dock för de flesta att inte ha tom mage. Lågt blodsocker och tom mage gör det värre. Så att äta nånting innan man går ur sängen är ett klassiskt knep.
Jag lever på salta kex, grönt te med ingefära och ost. Inga problem att äta lagad mat, men frukost eller mellanmål är en pina.
Hej hej!
Jag hoppar också in här :) är gravid igen efter mf i höstas i v7. Imorgon går jag in i v 8 och än så länge inga konstigheter *håller tummarna* :)
Jag måste fråga - om någon vet.. Är ju nu gravid i v.10 och jag får ganska ordentligt ont, antar att det är runt livmodern, när jag promenerar.. Någon som vet vad det kan vara? Drag i ligament? Blir ju lite orolig..