• Jossaaan

BF januari - 17

Hej!

Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.

Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!

????

• Svar på tråden BF januari - 17
  • thecoc

Det låter ju verkligen som legitima skäl för att få snitt. Hoppas att du får gehör för det! Såg de att bebisen var stor på RUL?

Jag känner också att det vore så himla jobbigt att bli igångsatt, det känns sällan som man hör positiva förlossningsupplevelser som börjat med igångsättning, snarare tvärt om. Men men, inte så mycket att göra, vill det inte börja så vill det inte.

• thecoc

Vad härligt med rörelser! Jag känner att det verkligen är på gång för jag känner att det händer massor inne i livmodern, när som helst nu!

• Frkmaria

Alltså. Första UL jag var på var i v 8 och då var bebis beräknad 9 januari, nu när jag var på rul var han beräknad 2 januari. Alltså har han växt en extra vecka på dessa 11-12 veckor. Vilket för mig innebär att han är stor och kommer fortsätta växa på bra? Egen teori dock. ;)

Väldigt härligt men han kan ju sparka för mannen också tycker jag! Så fort han lägger handen på magen slutar sparkarna. Haha.

• thecoc

Hur går det för er? Fortfarande inga rörelser men känner ibland något som får mig att reagera som "var det?". Hoppas hoppas snart! Magen växer på i alla fall, har haft en vecka här när jag varit extra hungrig, men nu har det lugnat sig.

• Mirelle
    sommarbär skrev 2016-09-11 20:46:49 följande:

Hej alla!

Jag hoppar in här. Är gravid med en vild liten lillebror, som redan gav sig tillkänna i vecka 18 för pappa som kunde känna hur han levde runt inne i magen. Är nu i vecka 23, och ser hur hela magen guppar och har sig. Bävar för hur det kommer bli när han växer på sig lite till.  Min bm blev rätt paff när jag var där senast (i v 21) och han bokstavligen sparkade bort "staven" (vet inte vad den heter) som man lyssnar på hjärtljuden med, två gånger dessutom. Hoppas på att han lugnar ned sig lite ju mindre plats han får att kunna röra sig på. Är det någon annan här som har känt det lika ty

dligt? Misstänker att det beror på att det är barn nr 2 inom en ganska kort tid efter förra förlossningen, men jag kan för mitt liv inte minnas att storasyster rörde sig på det här viset någonsin.

Japp! Kände sparkar i v 15+3 och max en v senare kändes dom utanpå magen. En liten vilde är han, nr 2 som kommer födas 19 månader efter nr 1.

Nr 1 var också vild och hon är det fortf. Men det kändes inte så mkt så tidigt.
  • Frkmaria

Sockerbelastningen visade ingen diabetes! Tjoho. Men annars mår jag fortfarande illa och är trött. Foglossningarna har lagt sig tack vare att jag gått ner i tid, orolig dock för hur det ska gå nu när sjukskrivningen tar slut (konstigt att man inte räknar detta som en sjukdomstillstånd, vet fortfarande inte hur f-kassan ställer sig till allt).

Jag känner fantastiskt mycket rörelse i magen (bm sa i onsdags att jag ska känna minst 10 rörelser om dagen nu) men tyvärr känner man knappt någonting utåt. Är väl magfettet+moderkakan som dämpar detta!

• Ivana1988
    thecoc skrev 2016-09-17 11:49:50 följande:

Hur går det för er? Fortfarande inga rörelser men känner ibland något som får mig att reagera som "var det?". Hoppas hoppas snart! Magen växer på i alla fall, har haft en vecka här när jag varit extra hungrig, men nu har det lugnat sig.

det kommer snart! Jag kände I v 18 /17+6/ första riktiga sparkar men dom var rätt svaga om man tanker tillbaka..innan det var det mer som muskelryckningar eller bubbel ibland... Nu är det jäkla liv där inne det sparkas på och man ser vågor på magen - är lite roligt för min man som kan nu vara lite med..

men det börjar bli obekvämt att sova---bäst går det I soffan då kan man sittamer uppe och luta åt sidan bara..ligga platt på ryggen eller sidan är kört...

Har någon här gravidkudde?
  • thecoc
    Frkmaria skrev 2016-09-19 17:03:30 följande:

Sockerbelastningen visade ingen diabetes! Tjoho. Men annars mår jag fortfarande illa och är trött. Foglossningarna har lagt sig tack vare att jag gått ner i tid, orolig dock för hur det ska gå nu när sjukskrivningen tar slut (konstigt att man inte räknar detta som en sjukdomstillstånd, vet fortfarande inte hur f-kassan ställer sig till allt).

Jag känner fantastiskt mycket rörelse i magen (bm sa i onsdags att jag ska känna minst 10 rörelser om dagen nu) men tyvärr känner man knappt någonting utåt. Är väl magfettet+moderkakan som dämpar detta!

Vad skönt att det inte var diabetes! Usch vad jobbigt att du har så ont. För mig går det väldigt mycket upp och ner har ont i ryggen någon dag här och där men sedan går det över. Ibland känner jag liksom som ett litet "plopp" inuti magen, är det rörelser alltså? Jag vill också känna på utsidan men jag har också problem med moderkaka och tjockismage :D
  • Frkmaria
    thecoc skrev 2016-09-20 10:34:01 följande:
    Vad skönt att det inte var diabetes! Usch vad jobbigt att du har så ont. För mig går det väldigt mycket upp och ner har ont i ryggen någon dag här och där men sedan går det över. Ibland känner jag liksom som ett litet "plopp" inuti magen, är det rörelser alltså? Jag vill också känna på utsidan men jag har också problem med moderkaka och tjockismage :D
    Ja, jag tror att "ploppet" är rörelser.. Eller.. Jag tänker att det är det iaf! ;) Haha.

Ja, men läste någonstans (kanske sagt innan?) att foglossningar är vanligar om hormonerna är i obalans, och det är ju mina hormoner så surprise att man får allt. Har dessutom konstant ont (liksom spänningar/kramper) i magen, inte i matmagen, utan mer runt livmodern liksom. Fattar inte hur jag ska klara om jag inte får fortsätta vara halvtidssjukskriven fram till BM. Men har liksom inte lust att ta föräldrardagar innan det är dags heller. Vi får se hur det går! ;)

Fattar inte att jag går in i v26 imorgon, går under 100 dagar i nästa vecka såg jag häromdagen. Sjukt!! :D 
  • Frkmaria

Uhhh. Har nu motiverar till f-kassan. Hoppas bara inte de nekar. Kan ju för i h-vete inte gå på kvällarna de dagar jag jobbar länge för att jag har sådan höftvärk. Håll tummarna! Sådan ångest när man inte vet vad man ska skriva!

Svar på tråden BF januari - 17