• Anonym (arg)

Överreagerar jag på sambon?

Hej
    jag och sambon hade ett jättebråk igår och idag är han fortfarande sur för att jag överreagerar. Så jag tänkte höra lite vad den generella åsikten är här fall jag överreagerar eller inte..

Min sambo är pappaledig, vår son är just fyllda ett.
    Igår när jag slutade jobbet skulle vi mötas upp utanför pizzerian.

När jag kommer fram till pizzerian ser jag vår bil och ser till min fasa att sonen sitter ensam i bilen! 
    Jag försöker öppna dörren men den är låst. Ställer mig vid fönstret och vinkar till sonen som blir glad att se mig men sen börjar grina när jag inte öppnar.

Då kommer sambon gående med pizzakartonger och slänger ur sig ett hej är du redan här..

Jag bröjar skälla på honom att han inte får lämna sonen ensam i bilen!!

-Men vadå den var ju låst och jag skulle bara hämta pizzorna..

Jag menar på att nån kan gå förbi och tro att han är övergiven, ringa polisen, slå sönder rutan eller än värre någon kan kidnappa honom!!

Och om inte annat ska inte sonen  behöva sitta och vara ledsen och ensam i bilen!!

Jag kanske överreagerade med mina mammahormoner men jag sa till min sambo att det är vårdslöshet mot barnet och att om det händer igen kommer jag ansöka om egen vårdnad och flytta.. (detta var väl kanske överdrivet sagt i stundens hetta men jag vill att han ska fatta att jag menar allvar)

Vad tycker ni? Lämnar ni era barn själva i bilen?

• Svar på tråden Överreagerar jag på sambon?
  • Anonym (idiot)
    Anonym (arg) skrev 2016-04-20 15:17:56 följande:

Du är också en vuxen mäniska, varför får du haspla ur dig saker som att kalla mig idiot och att jag är sjuk och att jag ska söka hjälp?

Hur vuxet är det då?

Fast jag är inte tillsammans med varken dig eller din sambo så hur jag beter mig har inte med din situation att göra .

Jo jag tycker faktiskt du är en idiot och beter dig sjukt bara för att du blev rädd. Det känns inte friskt att reagera sådär. Det är min åsikt och jag har rätt att säga den. Pallar man inte höra sanningen ska man inte fråga.
  • M i s s

Jag lämnar aldrig mina barn i bilen. Jag hade också blivit arg, men mer normalt arg.

Din reaktion låter väldigt överdrivet.

• Anonym (idiot)
    Anonym (...) skrev 2016-04-20 15:21:21 följande:

"Måttligt"?! Hahahaha! Knappast vännen...

Jo hon har rätt att bestämma att barnet inte ska hängas över en klippkant i ett bomullsnöre, hon har rätt att bestämma att barnet inte ska tryckas i en massa salt, hon har rätt att bestämma att barnet inte ska bada ensam, hon har rätt att bestämma att barnet inte ska ensam hemma utan en vuxens tillsyn osv osv... Det finns många saker som en förälder inte får utsätta sitt barn för bara för att man råkar vara ensamt med det.

Nej det är inte sjukt, det är en mänsklig reaktion från någon som just har blivit skrämd. Googla vettja!

Barnet satt ensam i en låst bil i några minuter och pappan var i närheten och hon fick panik som att barnet hängede ut från ett fönster på 8 våningen. Normalt? Nej. Kanske du som borde googla istället.
  • Anonym (arg)
    Anonym (idiot) skrev 2016-04-20 15:25:28 följande:
    Fast jag är inte tillsammans med varken dig eller din sambo så hur jag beter mig har inte med din situation att göra .

Jo jag tycker faktiskt du är en idiot och beter dig sjukt bara för att du blev rädd. Det känns inte friskt att reagera sådär. Det är min åsikt och jag har rätt att säga den. Pallar man inte höra sanningen ska man inte fråga.
    Du har rätt till en åsikt, du har sagt den, nu vänligen lämna tråden för du tillför inget.
  • Anonym (arg)

För att räta ut några frågetecken.

Ja jag skällde på sambon!

NEJ jag skrek inte, NEJ jag fick inte panik, NEJ jag gormade inte och höll en lång harang.

Jag skällde i hyfsat normal samtalston och i ca 2 minuter.. 

På vissa inlägg låter det som jag stått o gormat o skrikit rakt ut vilket jag inte gjorde.

• Anonym (idiot)
    Anonym (arg) skrev 2016-04-20 15:29:46 följande:

För att räta ut några frågetecken.

Ja jag skällde på sambon!

NEJ jag skrek inte, NEJ jag fick inte panik, NEJ jag gormade inte och höll en lång harang.

Jag skällde i hyfsat normal samtalston och i ca 2 minuter.. 

På vissa inlägg låter det som jag stått o gormat o skrikit rakt ut vilket jag inte gjorde.

Fortfarande inte okej.
  • Anonym (hotärfel)

Nej det är inte okej att läxa upp sin man som om han vore ett barn. Nej det är inte okej att hota en pappa med att man tänker ta hans son ifrån honom. 

Gällande att lämna ett barn själv i bilden en snabbis anser jag personligen att det är helt okej men förstår även dem som inte tycker det. 

• Anonym (instämmer)
    Tazzme skrev 2016-04-20 15:11:33 följande:
    Är det inte uppenbart?

Att vara ensam.

Det kan vara väldigt bra att kunna vara ensam. I mitt fall, som ensamstående förälder, är jag väldigt glad att mitt barn tidigt lärde sig att vara ensam korta stunder. För ibland har jag inte haft annat väl än att lämna honom ensam korta stunder. Bättre då att han inte blir rädd och ledsen och helt ifrån sig de gånger han måste vara ensam, än att han hysteriskt sitter och gråter av rädsla varenda gång det händer.
    Skojar du eller? Vilka tillfällen finns det där du MÅSTE lämna barnet ensamt? jag kan då inte komma på något alls. 

Sen handlar det inte i första hand om att lära sig vara ensam, det är inte vad det handlar om utan om saker som kan inträffa när de är ensamma.
  • Fiona M

Man lämnar inte ett så litet barn ensamt och det är ju lite oroväckande att han inte fattar det, men om du överreagerade vet bara du.

• Anonym (Beror på)
    Tazzme skrev 2016-04-20 15:11:33 följande:

Är det inte uppenbart?

Att vara ensam.

Det kan vara väldigt bra att kunna vara ensam. I mitt fall, som ensamstående förälder, är jag väldigt glad att mitt barn tidigt lärde sig att vara ensam korta stunder. För ibland har jag inte haft annat väl än att lämna honom ensam korta stunder. Bättre då att han inte blir rädd och ledsen och helt ifrån sig de gånger han måste vara ensam, än att han hysteriskt sitter och gråter av rädsla varenda gång det händer.

Jag hoppas du skämtar? Sen NÄR kan man inte ta med sig barnen överallt?
Svar på tråden Överreagerar jag på sambon?