Överreagerar jag på sambon?
Hej
jag och sambon hade ett jättebråk igår och idag är han fortfarande sur för att jag överreagerar. Så jag tänkte höra lite vad den generella åsikten är här fall jag överreagerar eller inte..
Min sambo är pappaledig, vår son är just fyllda ett.
Igår när jag slutade jobbet skulle vi mötas upp utanför pizzerian.
När jag kommer fram till pizzerian ser jag vår bil och ser till min fasa att sonen sitter ensam i bilen!
Jag försöker öppna dörren men den är låst. Ställer mig vid fönstret och vinkar till sonen som blir glad att se mig men sen börjar grina när jag inte öppnar.
Då kommer sambon gående med pizzakartonger och slänger ur sig ett hej är du redan här..
Jag bröjar skälla på honom att han inte får lämna sonen ensam i bilen!!
-Men vadå den var ju låst och jag skulle bara hämta pizzorna..
Jag menar på att nån kan gå förbi och tro att han är övergiven, ringa polisen, slå sönder rutan eller än värre någon kan kidnappa honom!!
Och om inte annat ska inte sonen behöva sitta och vara ledsen och ensam i bilen!!
Jag kanske överreagerade med mina mammahormoner men jag sa till min sambo att det är vårdslöshet mot barnet och att om det händer igen kommer jag ansöka om egen vårdnad och flytta.. (detta var väl kanske överdrivet sagt i stundens hetta men jag vill att han ska fatta att jag menar allvar)
Vad tycker ni? Lämnar ni era barn själva i bilen?