BF Januari 2017
För alla oss som har BF i januari 2017!
För alla oss som har BF i januari 2017!
Hej...det är så att jag laddade ner äpplen gravid&baby och den visar att jag är i vecka 6 (5+1) men när jag tog clearblue testet så stod det 2-3 veckor? Räknar dom från dagen då man blev befruktad eller hur räknar dom? Vilket ska jag gå efter? Hur räknar mvc?
Okej..tack så mycket.
En annan fråga. Är det normalt att redan bli anfådd att gå upp för trappor? Hugg i mage och ont i höfter/rygg?
Kan man boka tidigt ultraljud redan idag?
Är lite orolig. Vill veta att allt ser bra ut :)
Okej..tack så mycket.
En annan fråga. Är det normalt att redan bli anfådd att gå upp för trappor? Hugg i mage och ont i höfter/rygg?
Hoppar in här jag med efter att ha plussat idag. Jag och fästmannen ska alltså, om allt vill sig väl, bli föräldrar den 8 januari.
Jag har inga barn sen innan så är väldigt ny på allt detta. Vill gärna vara med i Facebook-gruppen jag med.
Hej. Hoppar in här. Testade positivt idag. Hade MA ibjanuari och inte haft regelbunden mens sedan dess så lite osäker på hur långt gången jag är, digitalt test säger jag är i v 4-5. Jag födde en liten pojke i v 22 i hostas, han hade ett allvarligt hjärtfel och den grav avbröts så han finns tyvärr inte med oss. Vågar inte ta ut ngt i förskott efter allt som hänt. Men hoppas så innerligt det är min tur nu!
Hej! Jag förlorade min dotter, endast två dagar gammal i november 2015, jag är nu (tidigt)gravid igen och väldigt nervös inför allt som kan ske.. Hur är ditt psyke denna graviditet?
Hej hej.. jag har oxå plussat och om allt går bra får jag mitt andra barn runt den 3 januari 2017, har en liten tös på 2.5 år nu.
Är lite orolig för MF men försöker hålla mig lugn och se vad som väntar helt enkelt. Gick in i v 6 idag, så kanske borde ringa barnmorskan snart?
Jag önskar så mycket att jag ska vara gravid, jag drömmer till och med drömmar om det, men jag vågar inte göra gravtest av rädsla att det ska vara negativt. Jag och min pojkvän hade inga som helst planer på att bli gravida men vi hade sex kring ägglossningen (avbrutet samlag) och ca 1-2 veckor senare började jag lägga märke till olika symptom som jag aldrig upplevt tidigare. Jag som är en frisk människa i övrigt blev fundersam och googlade såklart (haha) och alla symtom stämde med "tidiga graviditets tecken". Då planterades ett frö om att det kan finnas liv i min mage och sen dess vill jag inget hellre än att det ska vara sanningen. Nu när mensen är sen (vilket den aldrig är annars) och inga tecken på att den ska dyka upp är inom synhåll så växer såklart hoppet. Men just för att jag så innerligt vill vara gravid så tror jag att jag inte är det. Kanske konstigt och ologiskt men så är det.. Ska köpa test idag och testa imorgon bitti (bor i LA för tillfället så det är eftermiddag här nu). Om jag är gravid så blir det en januari bebis.
Jag önskar så mycket att jag ska vara gravid, jag drömmer till och med drömmar om det, men jag vågar inte göra gravtest av rädsla att det ska vara negativt. Jag och min pojkvän hade inga som helst planer på att bli gravida men vi hade sex kring ägglossningen (avbrutet samlag) och ca 1-2 veckor senare började jag lägga märke till olika symptom som jag aldrig upplevt tidigare. Jag som är en frisk människa i övrigt blev fundersam och googlade såklart (haha) och alla symtom stämde med "tidiga graviditets tecken". Då planterades ett frö om att det kan finnas liv i min mage och sen dess vill jag inget hellre än att det ska vara sanningen. Nu när mensen är sen (vilket den aldrig är annars) och inga tecken på att den ska dyka upp är inom synhåll så växer såklart hoppet. Men just för att jag så innerligt vill vara gravid så tror jag att jag inte är det. Kanske konstigt och ologiskt men så är det.. Ska köpa test idag och testa imorgon bitti (bor i LA för tillfället så det är eftermiddag här nu). Om jag är gravid så blir det en januari bebis.