BF Januari 2017
För alla oss som har BF i januari 2017!
För alla oss som har BF i januari 2017!
Hejsan.
Är inte jätte aktiv här.:=)
Har skrivit innan att jag inte riktigt haft några symtom,detta är tredje och det var så här med nr 2 också.
Nu e jag i v 6+3 och och det finns lite symtom nu, illamående ibland som dockgår över på ca 30 min, brösten gör ont men bara på natten så jag måste sova på rygg vilket jag inte gillar. Trött och energilös emelanåt, somnade på jobbet på lunchen vilket dom andra tyckte var märkligt. Humöret ska vi inte tala om och jag har väldigt lätt till gråt just nu. Min sambo säger att humöret har jag haft sen vi +ade, han har nog rätt.
Något som jag går och funderar på är när vi ska berätta det för barnen, det är mina två sedan tidigare. Detta blir min sambos första. Är lite rädd att dom ska ta det negativt,i alla fall den stora. Han sa en gång för något år sedan att han aldrig nånsin vill ha ett syskon till. Dom bor varannan vecka hos oss och vi tänkte berätta på fredag om en vecka när dom kommer hem igen. Det kommer säkert gå bra, men är lite nervös.
Hejsan.
Är inte jätte aktiv här.:=)
Har skrivit innan att jag inte riktigt haft några symtom,detta är tredje och det var så här med nr 2 också.
Nu e jag i v 6+3 och och det finns lite symtom nu, illamående ibland som dockgår över på ca 30 min, brösten gör ont men bara på natten så jag måste sova på rygg vilket jag inte gillar. Trött och energilös emelanåt, somnade på jobbet på lunchen vilket dom andra tyckte var märkligt. Humöret ska vi inte tala om och jag har väldigt lätt till gråt just nu. Min sambo säger att humöret har jag haft sen vi +ade, han har nog rätt.
Något som jag går och funderar på är när vi ska berätta det för barnen, det är mina två sedan tidigare. Detta blir min sambos första. Är lite rädd att dom ska ta det negativt,i alla fall den stora. Han sa en gång för något år sedan att han aldrig nånsin vill ha ett syskon till. Dom bor varannan vecka hos oss och vi tänkte berätta på fredag om en vecka när dom kommer hem igen. Det kommer säkert gå bra, men är lite nervös.
Hej hej!
Plussade för en vecka sedan och är nu i vecka 6+2 om allt stämmer. Hade ett MA vid nyår. Upptäcktes vid ett UL i v12, fostret beräknades till v6 så man är ju såklart väldigt orolig att historien ska upprepa sig. Har bokat tid hos barnmorskan men dom kunde inte erbjuda något tidigt UL, va även i kontakt med gynmottagningen men inte heller dom vill erbjuda något. Vad har ni andra för erfarenheter kring detta?? Försökte verkligen förklara min o sambon oro och att det är svårt att ta till sig graviditeten.
Jag fick en rosa flytning inatt, kom på toapappret när jag torkade mig, första gången jag har fått en rosa flytning, är i vecka 6 + 1
Känner mig extremt orolig. Brösten ömmar fortfarande och jag tog en graviditetstest som var visade ett tydligt sträck.
Har ni andra fått en rosa flytning? Orolig för missfall... Har en stor middagsbjudning hos mig idag, hela släkten kommer på besök, det här känns inte bra alls...
Jag fick en rosa flytning inatt, kom på toapappret när jag torkade mig, första gången jag har fått en rosa flytning, är i vecka 6 + 1
Känner mig extremt orolig. Brösten ömmar fortfarande och jag tog en graviditetstest som var visade ett tydligt sträck.
Har ni andra fått en rosa flytning? Orolig för missfall... Har en stor middagsbjudning hos mig idag, hela släkten kommer på besök, det här känns inte bra alls...

Hade också ett MA i september. Magkänslan skrek att något var fel ungefär, så jag fick komma in på tisdagen för ett VUL. Var då i v.14+0, men det enda man kunde se var en hinnsäck. Fostret hade dött kring 10+4 och skrumpnat ihop :/ på fredagen fick jag göra abort. Det var väldigt jobbigt, och är såklart nervös inför denna graviditet pga detta. Men å andra sidan har jag också haft en fullgången graviditet utan några helst komplikationer, så jag försöker intala mig att det ska gå lika bra med denna som med sonens :)
men gå alltid på magkänslan.. känns den fel, se då till att bli undersökt. Boka ett privat, visst det kostar lite mer. Men det kan det vara värt för ens egen stress och oro!
Men nu ska vi njuta av att få vara gravida tills vidare :)
Det behöver inte vara någon fara. Med min ena dotter blödde jag då och då ända fram till v22!! Det var lite/mycket/nytt/gammalt/klumpigt osv. Jag gjorde ul varannan vecka från V8 men dom hitta inte vad det berodde på.. Såå psykiskt påfrestande men idag är hon en pigg o glad liten 7-åring! ![]()
Hej,
Plussade i torsdags på bim+1. Väntar barn nr 2 nu med bf den 22 januari ????
Hoppas gärna med i fbgruppen jag också ????
Tack snälla för ditt svar, har endast haft 2 st rosa flytningar idag. Håller tummarna men är extremt orolig...
quote=76625145][quote-nick]Emmask skrev 2016-05-15 08:59:54 följande:[/quote-nick]
Har hade röda flytningar och blödningar förra gången utan att något var fel, och hade en brun blödning i förrgår men allt var frid och fröjd. Jag nojade mycket kring de klara blödningarna förra gången men vet nu att det kan blöda från livmodertappen och att en del
Av moderkakan kan ligga "mot mynningen", som orsakar blödningar. Utan smärta och tilltagande blödningar behöver du inte oroa dig!
[/quote]