• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • Aurora82
    Majanathalie skrev 2016-05-04 10:01:49 följande:

Ja det har jag, men kan inte bjuda in någon utan att veta namn osv :)

Har du fått mitt PM?
  • louise1992
    Aurora82 skrev 2016-05-04 18:20:55 följande:

Jag är lite nojjig, önskar jag kunde gömma mig i säkerhet i 8 månader. Men vet jag inte kan styra över vad som sker. Tror jag är lite distanserad än, säkert för att skydda mig själv. Jag hoppas jag kommer kunna njuta av graviditeten men det känns osannolikt. Hoppas det ger med sig. Mår fortfarande väldigt dåligt över vad jag gått igenom. Mkt självförakt mm. Hur är ditt psyke? Hoppas det går bra för oss båda efter våra förluster <3

Jag förstår dig...samma här... tyvärr händer det att barn dör men det tystas ner, så man tror att man är den enda som drabbats men det är det långt ifrån, tyvärr???? Vi får hoppas att vi slipper ha otur två gånger irad, och att vi får friska levande små barn denna gång. Är faktiskt väldigt nojig nu men försöker att tränga bort oron...
  • LisaO

Negativt gravtest trots BIM +3 (aldrig sen annars) och tidiga symtom. Självklart ledsen att det blev negativt, men samtidigt oerhört förvirrad pga symtomen och utebliven mens. Vad ska jag göra? Vad kan symtomen bero på om jag inte är gravid? Tacksam för svar!

• Ab imo pectore
    LisaO skrev 2016-05-05 18:03:11 följande:

Negativt gravtest trots BIM +3 (aldrig sen annars) och tidiga symtom. Självklart ledsen att det blev negativt, men samtidigt oerhört förvirrad pga symtomen och utebliven mens. Vad ska jag göra? Vad kan symtomen bero på om jag inte är gravid? Tacksam för svar!

Nästan varje gång jag ska få min mens så kan jag må illa, ha ömma bröst mm. 
    Samma symtom som vid en graviditet, detta brukar jag få oavsett om mensen kommer några dagar för tidigt eller för sent. 
    Mitt tips är att testa igen. Ibland visar det ju kanske inte med en gång. Bäst är att testa på morgonen. 
    Håller tummarna för dig :=)
  • Nilsanna

Hej alla gravida,

Jag går gärna med i denna grupp, plussade ikväll och enligt appen har vi BF 7/1 :)

• Kmora
    Håller tummarna skrev 2016-05-04 20:16:08 följande:

Hej hej.. jag har oxå plussat och om allt går bra får jag mitt andra barn runt den 3 januari 2017, har en liten tös på 2.5 år nu.

Är lite orolig för MF men försöker hålla mig lugn och se vad som väntar helt enkelt. Gick in i v 6 idag, så kanske borde ringa barnmorskan snart?

Min grabb är född nov-13 och jag har BF 1-2jan med nästa :) lite samma som för dig
  • Ellie78

Hej! Har bf 3/1-17! Är 38 år och det här blir mitt tredje barn. Har sedan tidigare en dotter på 16 år och två söner på 14 och 11 år. Så det här barnet blir en riktig sladdis!

Jag har inte fattat att det är sant än och inte min sambo heller.. Men det sjunker nig in snart :) Ser fram emot att följa er allihopa!

• Polkagris90

Äntligen kan jag hoppa in här efter att ha plussat nu på morgonen :D bf 17/1 enligt appen. Så lycklig och kan inte förstå det riktigt. Första försöket, inget barn sedan tidigare <3 ska bli så roligt att följas åt. Kram och grattis till er alla!

• TrippleM

Har börjat noja att jag ska förlora denna bebis också. Idag vaknade jag utan särskilt mycket symptom på att va gravid.

Förra gången sa jag runt v 6 orden "jag känner inte mig gravid längre" Vid VUL i v 9 upptäckte de att bebis slutat växa runt tiden för när mina symtom försvann.

• Ab imo pectore
    TrippleM skrev 2016-05-06 11:03:36 följande:

Har börjat noja att jag ska förlora denna bebis också. Idag vaknade jag utan särskilt mycket symptom på att va gravid.

Förra gången sa jag runt v 6 orden "jag känner inte mig gravid längre" Vid VUL i v 9 upptäckte de att bebis slutat växa runt tiden för när mina symtom försvann.

Håller tummarna för dig. Själv känner jag lika dant. Är också i vecka 6 och mina symtom har försvunnit. Det jag kan trösta mig med är att jag inte hade några symtom med min förra heller. Ändå är jag orolig, har dock aldrig fått mf.

Hoppas din lille knodd mår bra. Kram
Svar på tråden BF Januari 2017