• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • Sopnali

Hej

Hoppar in i tråden, är i vecka 6 ???? mitt första barn, jätte spännande. Är det någon mer som känner sig uppblåst. Magen känns som en ballong typ ????

• Miss Vickan

Hej hej!

Här är en till med BF i januari! Plussade imorse och är på 3+5 bara, skulle haft mens nu på lördag. Så BF blir omkring den 20/1 om allt går bra. Det tog sig på vårt andra försök (första med äl-test) och vi har tvillingar sedan tidigare. Känns så overkligt och fantastiskt att det är något litet som växer där inne i magen :)

• Snowflakee

Hej! 

Jag hoppar gärna in i tråden, fick plus under eftermiddagen idag och väntar nu mitt tredje barn. Har ingen aning ifall det blir slutet av december eller början av januari. Men hoppas det är okej om jag är med i er grupp. Har lyckorus här hemma och har gjort gravtest 5 gånger :D 

• Mojjjen

Jag hoppar in här med. Plussade den 29/4, var på VUL igår och fick se ett 3mm litet pyre. Allt enligt förväntan som min läkare sa, så är ca v.6+2 idag. Ska komma tillbaka om 2 veckor för att kolla igen och då hoppas vi på hjärtslag. Jag mår superbra och har väl endast lite ömma bröst, ibland lite yr men kan lika gärna vara vanlig morgonyrsel. Anledningen till kontakt med läkare och tidiga besök är en historia med 4 tidiga missfall i v 5-6.

• nads

Hej :)

Plussade för några dagar sen, tror jag är beräknad runt mitten på januari! Detta blir mitt andra barn i så fall. Tänkte kolla om det ev fanns någon FB grupp också? Är inte inloggad på FL så ofta ;)

• Snowflakee

Hur mår ni alla? Själv så känner jag bara av lite "mensvärk" och ömma bröst. Så har tagit ett gravtest till för att verkligen känna att jag är gravid, har nog inte fattat det än. Är i vecka 6-8, är så nyfiken på om det blir ett julaftonbarn eller om han/hon kommer i början på januari. Min barnmorska sa att hon trodde att jag var i vecka 7-8, vilket innebär att det kanske blir vid jul. Idag har jag bokat tid på mvc.

• leboomb

Hej hej!

Plussade för en vecka sedan och är nu i vecka 6+2 om allt stämmer. Hade ett MA vid nyår. Upptäcktes vid ett UL i v12, fostret beräknades till v6 så man är ju såklart väldigt orolig att historien ska upprepa sig. Har bokat tid hos barnmorskan men dom kunde inte erbjuda något tidigt UL, va även i kontakt med gynmottagningen men inte heller dom vill erbjuda något. Vad har ni andra för erfarenheter kring detta?? Försökte verkligen förklara min o sambon oro och att det är svårt att ta till sig graviditeten.

• Soultilly

Förstår precis hur du känner, jag hade ett missed abortion i februari (då var jag i vecka 7, men embryot hade dött tidigare) och är nu gravid igen i vecka 6. Jag bokade tid hos gyn för VUL, det var inga problem alls. Ska dit om två veckor så det är en nervös väntan nu.

• Lottisens

Hej på er!

Jag hoppar gärna in här! Fick ett MYCKET förvånande plus i förrgår, eller ja, vi hade ju haft sex såklart men enligt vad jag trodde långt efter äl

Tog ut spiralen 18 april så det gick snabbt kan man säga!

Hoppas ni mår bra? Har inte läst tråden än så ska sätta igång nu!

Svar på tråden BF Januari 2017