• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • Emelieshjärta

Hej! Är det någon som också har stickningar i nedre delen av magen?

Vad har ni för symptom? Skulle vara kul att få höra :)

Grattis till er alla förresten

• TrippleM
    Ab imo pectore skrev 2016-05-06 13:21:14 följande:

Håller tummarna för dig. Själv känner jag lika dant. Är också i vecka 6 och mina symtom har försvunnit. Det jag kan trösta mig med är att jag inte hade några symtom med min förra heller. Ändå är jag orolig, har dock aldrig fått mf.

Hoppas din lille knodd mår bra. Kram

Tack! Jag kom ju aldrig längre än till vecka 6 förra gången så vet ju inte om det är så att symtomen kommer och går. Är mest att jag haft så tydliga symtom och sen knappt nåt. Ska till BM på tisdag och får då veta när jag får mitt tidiga UL. Ska bli skönt få bekräftat via det om inget annat.
  • Lizzie09
    TrippleM skrev 2016-05-06 11:03:36 följande:

Har börjat noja att jag ska förlora denna bebis också. Idag vaknade jag utan särskilt mycket symptom på att va gravid.

Förra gången sa jag runt v 6 orden "jag känner inte mig gravid längre" Vid VUL i v 9 upptäckte de att bebis slutat växa runt tiden för när mina symtom försvann.

Jag känner likadant, har haft det väldigt lugnt med symtom de senaste dagarna. Blir supernojig samtidigt som jag vet om att det är normalt att symtomen kommer och går. Och samtidigt vet jag också om att man kan ha fullt med symtom och att det kan ha avstannat ändå. Så var det för mig för ett år sedan, livmodern växte och symtomen var starka, men fostret hade tillbakabildats tidigt och kroppen hade fortfarande inte hajat något i vecka 10...
    Så tyvärr kan man nog inte lita på något alls utan bara vänta och se :/
  • TrippleM
    Lizzie09 skrev 2016-05-07 09:00:29 följande:

Jag känner likadant, har haft det väldigt lugnt med symtom de senaste dagarna. Blir supernojig samtidigt som jag vet om att det är normalt att symtomen kommer och går. Och samtidigt vet jag också om att man kan ha fullt med symtom och att det kan ha avstannat ändå. Så var det för mig för ett år sedan, livmodern växte och symtomen var starka, men fostret hade tillbakabildats tidigt och kroppen hade fortfarande inte hajat något i vecka 10...

Så tyvärr kan man nog inte lita på något alls utan bara vänta och se :/

Det är jobbigt att inte veta. Samtidigt vet jag att jag inte kan påverka på något sätt och att fröet mår mycket bättre om jag bara är lugn. Förhoppningsvis kan jag va lite lugnare när jag fått se liv på en skärm.

Hoppas på det bästa för oss båda!
  • Lizzie09
    Aurora82 skrev 2016-05-07 13:26:14 följande:

Finns det någon fb-grupp?

Jajjemän, skriv ett pm till Majanathalie så hjälper hon dig :)
  • Aurora82
    Lizzie09 skrev 2016-05-07 13:31:01 följande:

Jajjemän, skriv ett pm till Majanathalie så hjälper hon dig :)

Skrev till henne för flera dagar sedan men händer ju liksom inget :/
  • Lizzie09
    Aurora82 skrev 2016-05-07 17:59:18 följande:
    Skrev till henne för flera dagar sedan men händer ju liksom inget :/
    Ah okej. Skriv ett pm till mig med ditt namn och hur din profilbild ser ut, så kan jag prova att lägga till dig i gruppen på fb. Är inte säker på att jag kan, vet inte om det bara är admin (majanathalie) som kan lägga till medlemmar. Men vi kan prova om du vill!
Svar på tråden BF Januari 2017