• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • NILE90
    Femman79 skrev 2016-05-28 15:39:38 följande:

Skapar gärna en om där inte redan finns :)

Det finns en fbgrupp för januari 2017. Minns inte om det var någon i denna tråden eller den andra januaritråden som skapade en...
  • NILE90

Ni som vill bli med i fbgruppen kan skicka ett pm till mig med namn så lägger jag till er som vänner och sen i fbgruppen. Är en gräns på 80 personer i gruppen så max 12 st till får komma in :)

• Femman79
    NILE90 skrev 2016-05-28 18:08:23 följande:

Ni som vill bli med i fbgruppen kan skicka ett pm till mig med namn så lägger jag till er som vänner och sen i fbgruppen. Är en gräns på 80 personer i gruppen så max 12 st till får komma in :)

Jag har skickat ett meddelande till dig nu :)

Dock måste fb gruppen vara hemlig eller privat för att jag ska vara med :)
  • Hoppra

Jag skickar PM!
  • Kmora
    Katten13 skrev 2016-05-28 17:52:44 följande:

när har ni tänkt att berätta för andra om graviditeten? Jag är ju i V7 och vet inte alls när vi tänkt berätta. Sambon vill vänta och det vill ju jag egentligen också men samtidigt är det så svårt att hålla tyst om något sådan stort. Sambon hade 25 årsfest förra helgen och jag drack alkoholfritt vin fast jag hade hällt över den i en vanlig vinflaska. Så ni kanske förstår dilemmat att hålla det hemligt samt att jag är så extremt trött och kan inte berätta varför ännu..  Efter V12 har jag förstått att det är är som vanligast att berätta eller efter rutin ultraljudet?

Med första barnet blir det ju alltid en större grej just för att man samtidigt säger "hej, vi ska bilda familj!", medan det med andra barnet är mycket mer naturligt.

Jag och min man berättade i v10 för närmsta familjen med första barnet. Och det berodde på att vi skulle hälsa på hans mamma i London och han ville berätta IRL för henne. Och innan vi åkte så berättade jag för min familj. Så närmsta familjen fick veta v10 medan jag väntade tills KUB-ultraljudet (v12-13) innan jag berättade för min chef.

På tisdag är jag v10 och vi har inte sagt nått än. Vi tänker försöka vänta till KUB-ultraljudet med kommer att berätta om det behövs.

Jag tror att närmsta familjen börjar ana att det är på gång. Vår grabb snackar om bebisar hela tiden hahaha. Vi berättade att det finns en bebis i mammas mage när han var ledsen för att han också ville ha en bebis precis som sin kompis på förskolan. Vår grabb är nästan på dagen 2.5 år så han snackar mycket :P och så säger vi till honom att mamma mår dåligt nu när jag mår skit, vilket han också säger vidare :P antar att min mamma är helt övertygad om att jag är gravid :P
  • Gammeltanten

Vi berättade för våra föräldrar och allra närmaste vänner så fort vi fick plus. Sedan vet en på jobbet eftersom jag varit borta några dagar under IVF-behandlingen. Dessutom vet tre stycken som själva genomgått IVF för att få barn. Ungefär samma grupp visste förra gången också när det slutatde med mf 7+0.

Berätta för de människor som man inte har något problem med att dela sorgen med ifall det skulle gå illa. Är skönt att ha många som stöttar en också.

Men jag vet att vår situation är annorlunda eftersom många vetat om att vi hållt på med IVF. Och då kommer de ju oundvikligen undra om det lyckats.

Det är helt enkelt upp till var och en vad man känner sig bekväm med.

• Nykär15
    Alinnea77 skrev 2016-05-28 17:12:58 följande:

Hej!

Hoppas få hoppa in här!

Plussade idag och herre jösses hade nästan gett upp hoppet!

Jag är 37 år, har två barn sen innan födda 05 och 09. Har varit sugen på en 3a men efter drygt 2 år utan skydd trodde vi nog att det inte skulle bli fler! Beräknad till 30/1 enligt appen! Bara att hålla tummarna att det går vägen!

Välkommen! Väntar med tredje med BF 31/1, barn födda 08 och 11 sen innan (ej samma pappa), är 39 år :)
  • Katten13

Hur gör man med jobbet när man är så trött och mår illa? :( vill inte redan berätta då de fortfarande är tidigt ju. Men i mitt jobb fungerar de inte att gå iväg så fort man mår illa eller att vila när man är trött (går väl inte direkt i många jobb)

• Kmora
    Katten13 skrev 2016-05-29 14:16:08 följande:

Hur gör man med jobbet när man är så trött och mår illa? :( vill inte redan berätta då de fortfarande är tidigt ju. Men i mitt jobb fungerar de inte att gå iväg så fort man mår illa eller att vila när man är trött (går väl inte direkt i många jobb)

Kan man inte jobba så kan man träffa en läkare och diskutera sjukskrivning. Vill man inte bli sjukskriven kan man kanske berätta för sin närmsta chef och höra om det finns någon annan lösning. Eller så biter man ihop och lider i tysthet, vilket jag gjort hittills (både med förra barnet och denna graviditet). Kan inte riktigt rekommendera sista alternativet eftersom det sliter sjukt mycket om man är supertrött och mår illa :(
  • Hoppra

Fick du mitt meddelande?
Svar på tråden BF Januari 2017