• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • Rhiandell
    Katten13 skrev 2016-05-30 18:45:34 följande:

Gud va nojjig man blir när man läser hur vanligt det tyvärr är med MA :( hur vet man? Kan man ta gravtest varje vecka fram till ultraljudet för att känna sig lite lugnare? Vet försig att hormonerna stannar väl kvar i kroppen ändå ett tag? Usch borde inte ens tänka sä här..

Verkar inte heller som om de finna någon klinik här i närheten som gör tidigt UL. Jag bor i Västmanland och de närmsta jg hittade var i Västerås men det var från v12..

Jag förstår hur du känner, men tänk på att det tyvärr är väldigt överrepresenterat med "problem" på forum som detta. Ifall allt går som planerat har man mindre behov av att skriva av sig. Det är trots allt en definitiv majoritet av alla graviditeter som går precis som de ska. Så även om man ska vara riskmedveten, så försök att inte stressa, det mår varken du eller pyret bra av, och tråkigt nog är det väldigt lite man kan göra för att förhindra de flesta missfall (förutom de uppenbara grejerna då, som att undvika matförgiftning och inte låta folk boxa dig i magen).
    Om du har särskild anledning att vara orolig, prata med din barnmorska om det.
  • Sagan12345

Hej

Jag hoppar in här..

Väntar första barnet slutet av januari.. Har två MA sedan innan så hoppas på 3e gången gillt.

• Sagan12345
    Katten13 skrev 2016-05-30 18:45:34 följande:

Gud va nojjig man blir när man läser hur vanligt det tyvärr är med MA :( hur vet man? Kan man ta gravtest varje vecka fram till ultraljudet för att känna sig lite lugnare? Vet försig att hormonerna stannar väl kvar i kroppen ändå ett tag? Usch borde inte ens tänka sä här..

Verkar inte heller som om de finna någon klinik här i närheten som gör tidigt UL. Jag bor i Västmanland och de närmsta jg hittade var i Västerås men det var från v12..

Att få MA har min läkare sagt är ganska ovanligt så tänk inte så..

I Västerås har jag varit på tidigt UL på en privatklinik, kan kolla upp vad den heter. Där har jag vart i v8. Kostade ca 350-400kr tror jag
  • Shoreline

Hej!

Fick plus på testet i lördags. Paniken var ett faktum. Kändes lite väl tätt när vi har en son på.6 mån. Bokat tid på gyn. Men idag kom sambon hem och hade ångrat sig. Vi ska till gyn på onsdag för att tidsbestämma! Fortfarande i chock och oklart hur utgången blir även om det känns bestämt eftersom jag skriver här!

• Bella_123

Väntar mitt första barn. Ska på inskrivning 21/6 är då i v.9+2! Att känns så otroligt spännande! ????

• Kmora

Har nästan tappat alla symptom sen i lördags. Från att vara full utav symptom i fredags så har det kraftigt avtagit sen i lördags. Ömheten i brösten är nästan borta och jag är mycket piggare.

Är rädd för MA, aldrig haft det tidigare...

• envyme
    mikaylaa skrev 2016-05-28 14:12:43 följande:

Ja vi har haft lite olika på olika appar och barnmorskan har sagt annorlunda också haha. Nån sa 29/12 och nån sa 31/12 och nån 1/1 haha. Men hoppas på att det blir 2017 men man vet aldrig :)

Okej, ja jag funderar på att testa ett sånt. Men gick nyss in i vecka 10 så jag hoppas att illamåendet ska släppa med tiden nu. 

Skulle ni göra KUB-testet? 

Haha spännande när alla säger olika :) Kanske lika bra att försöka vänta ut det då :) Ja det vill vi göra, ska ni?
  • Nykär15
    Kmora skrev 2016-05-31 07:27:59 följande:

Har nästan tappat alla symptom sen i lördags. Från att vara full utav symptom i fredags så har det kraftigt avtagit sen i lördags. Ömheten i brösten är nästan borta och jag är mycket piggare.

Symptom kommer och går hela tiden och det är helt normalt och behöver inte betyda nånting alls. 

Jag har nästan inga på morgonen, de kommer under dagen. VIssa dagar mår jag bättre, andra sämre. 

• Sagan12345
    Kmora skrev 2016-05-31 07:27:59 följande:

Vid mina MA har mina symptomer inte slutat, kroppen tror ju fortfarande man är gravid och producerar hcg, visst så småningom fattar kroppen men de tar ett par veckor, så tror inte de har med MA att göra. Så har det varit för mig i alla fall.

Men otroligt frustrerande när symptomerna minskar
  • mikaylaa
    envyme skrev 2016-05-31 07:31:05 följande:
    Haha spännande när alla säger olika :) Kanske lika bra att försöka vänta ut det då :) Ja det vill vi göra, ska ni?
    Haha ja :P 

Ja vi var hos barnmorskan igår och tog blodprovet så kommer vi få en kallelse för själva KUB ultraljudet inom 4 veckor. Håller tummarna att allt stämmer där nere :)
Svar på tråden BF Januari 2017