• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • Nykär15

Fått tid för UL den 20/6, ska bli skönt få kolla in om allt ser bra ut så långt. Då kommer jag vara i v 7+5. Så tre långa veckor, men känns skönt ha ett delmål att vänta på. Kommer vara så sjukt nervös bara...Obestämd

• angelikkaj
    Nykär15 skrev 2016-05-30 10:38:43 följande:

Fått tid för UL den 20/6, ska bli skönt få kolla in om allt ser bra ut så långt. Då kommer jag vara i v 7+5. Så tre långa veckor, men känns skönt ha ett delmål att vänta på. Kommer vara så sjukt nervös bara...

Har du ringt och bokat själv eller via din bm? Om det är själv vart har du hört av dig till då?

Skönt med delmål! Men förstår din känsla. Men detta skall gå vägen!!
  • Nykär15
    angelikkaj skrev 2016-05-30 10:52:15 följande:
    Har du ringt och bokat själv eller via din bm? Om det är själv vart har du hört av dig till då?

Skönt med delmål! Men förstår din känsla. Men detta skall gå vägen!!

Jag har bokat privat så får betala för det. De gör inga tidiga här hos BM tyvärr. Men tycker det är värt pengarna faktiskt. 

Jag har inte ringt för inskrivning ännu, ska göra det mot slutet av denna vecka tänkte jag. Men ville boka tid för UL nu då jag inte visste hur lätt det var att få en...

• Katten13

Vart bokar man ett privat UL? Och vad kostar det? Vilken vecka är du i? :)

Nykär15 skrev 2016-05-30 11:04:37 följande:

Jag har bokat privat så får betala för det. De gör inga tidiga här hos BM tyvärr. Men tycker det är värt pengarna faktiskt. 

Jag har inte ringt för inskrivning ännu, ska göra det mot slutet av denna vecka tänkte jag. Men ville boka tid för UL nu då jag inte visste hur lätt det var att få en...

• Nykär15
    Katten13 skrev 2016-05-30 13:48:00 följande:

Vart bokar man ett privat UL? Och vad kostar det? Vilken vecka är du i? :)

Det är ju lite olika beroende på vart man bor. Jag bor ju i Göteborg och här finns flera kliniker att välja på privat. De flesta tar från v 8+0 och då kostar det runt 5-600 kr. Men hittade en som gör tidigare UL, så kommer vara i v 7+5 när det görs. 

Just nu är jag i v 4+5, så exakt tre veckor kvar till UL. 

• NILE90
    Nykär15 skrev 2016-05-30 14:23:01 följande:

Det är ju lite olika beroende på vart man bor. Jag bor ju i Göteborg och här finns flera kliniker att välja på privat. De flesta tar från v 8+0 och då kostar det runt 5-600 kr. Men hittade en som gör tidigare UL, så kommer vara i v 7+5 när det görs. 

Just nu är jag i v 4+5, så exakt tre veckor kvar till UL. 

Jag ska också göra ul den 20/6. Hos barnmorskegruppen i Göteborg :)

Är då i v 9+3. Så nojig över att det inte finns något där nu.
  • sophier

Hejsan! Jag hoppar in här jag med. Är 25 år, bor i Stockholm med fästmannen som fyller 30 snart (vi har varit tillsammans i 7 år) och vi väntar vårt första barn. Är i vecka 6+2 idag.

Fick MA i vecka 12 (fostret dog 2 veckor tidigare) i februari så jag är så orolig att det ska sluta i missfall denna gång också. Är liksom inte riktigt inställd på att vi kommer få denna bebis, vilket är jättetråkigt. Men så kanske många tänker fram till vecka 12-13.

Bf är iallafall 20-21 januari (beroende på hur man räknar).

• Kmora
    sophier skrev 2016-05-30 17:16:03 följande:

Hejsan! Jag hoppar in här jag med. Är 25 år, bor i Stockholm med fästmannen som fyller 30 snart (vi har varit tillsammans i 7 år) och vi väntar vårt första barn. Är i vecka 6+2 idag.

Fick MA i vecka 12 (fostret dog 2 veckor tidigare) i februari så jag är så orolig att det ska sluta i missfall denna gång också. Är liksom inte riktigt inställd på att vi kommer få denna bebis, vilket är jättetråkigt. Men så kanske många tänker fram till vecka 12-13.

Bf är iallafall 20-21 januari (beroende på hur man räknar).

Välkommen! Tråkigt med MA :( jag har också svårt att verkligen glädja mig förrän man fått se bebisen på ultraljud. I Stockholm har vi ju turen att vi får göra KUB-testet gratis och då får man se barnet i v13. Min fd arbetskamrat fick tyvärr reda på ett MA under sitt KUB-ultraljud och därför har jag det som en magisk gräns då jag vågar slappna av lite.
  • Tesm

Hej allihopa! Jag plussade igår, detta var ingenting vi hade planerat men samtidigt inte försökt att förhindra en graviditet heller! :) vet inte alls när bf blir, har inte haft någon större koll på min svajiga mens. Trodde först i februari men jag tog ett clearblue idag då visade sig det vara 3+ på stickan. Ska färska få en tid för vul snarast! Vi har tidigare en son som är född i sept-14! :)

• Katten13

Gud va nojjig man blir när man läser hur vanligt det tyvärr är med MA :( hur vet man? Kan man ta gravtest varje vecka fram till ultraljudet för att känna sig lite lugnare? Vet försig att hormonerna stannar väl kvar i kroppen ändå ett tag? Usch borde inte ens tänka sä här..

Verkar inte heller som om de finna någon klinik här i närheten som gör tidigt UL. Jag bor i Västmanland och de närmsta jg hittade var i Västerås men det var från v12..

Svar på tråden BF Januari 2017