• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • envyme

Kul att läsa att vi är fler som kanske kommer spendera nyår på BB :D vi ska på inskrivning 2a juni och hoppas på att få göra kub så snart som möjligt :) är 27 år och bor i Sthlm, första barnet för båda.

Är sjukt sugen på räkor i princip hela tiden haha och mest frukost-mat/kall mat, lagat kryddig mat lockar inte speciellt mycket just nu. Slutat helt med kaffe, blir äcklad av lukten och jag är ändå kaffe-beroende annars. Illamåendet är värst på kvällen men tröttheten har börjat släppa tack och lov! :)

• mikaylaa
    envyme skrev 2016-05-28 01:12:01 följande:

Kul att läsa att vi är fler som kanske kommer spendera nyår på BB :D vi ska på inskrivning 2a juni och hoppas på att få göra kub så snart som möjligt :) är 27 år och bor i Sthlm, första barnet för båda.

Är sjukt sugen på räkor i princip hela tiden haha och mest frukost-mat/kall mat, lagat kryddig mat lockar inte speciellt mycket just nu. Slutat helt med kaffe, blir äcklad av lukten och jag är ändå kaffe-beroende annars. Illamåendet är värst på kvällen men tröttheten har börjat släppa tack och lov! :)

Grattis till er båda! När är BF? :) 

Ja jag är också mest sugen på kall mat. Tacos funkade bra dock haha. Samma här med illamåendet, värst på kvällen. Prövade att ta en Postafen igår mot illamående men vet ej om det fungerade haha. 

Åh lyllo, vill att min trötthet ska släppa också haha :)
  • Femman79
    Nykär15 skrev 2016-05-27 22:01:41 följande:

Undrar med, om det är fb ni menar.

Spännande på måndag, planerar boka ett UL till v 8(7+0 nånting innan midsommar) så hade vart intressant se hur mycket du får se.

Ja jag menade FB haha.

Ja jag e i vecka 7+1 måndag (vecka 8)

Skriver här sen om dom sett något :)

Jag klarar ej av lukter alls som luktar rent. Sköljmedel. Rengörningsmedel. Parfym osv. Varit likadant alla mina graviditeter.

Dricker ej kaffe. Klarar ej rök lukt när vi har folk hos oss som röker heller.

Hoppas mitt slutar som det brukar göra sena veckast 10 (11)

Mår illa dygnet runt. Kan bli sugen på saker pang boom och måste ha det då. Blir jag för hungrig kan jag ej äta sen.
  • envyme
    mikaylaa skrev 2016-05-28 09:58:34 följande:

Grattis till er båda! När är BF? :) 

Ja jag är också mest sugen på kall mat. Tacos funkade bra dock haha. Samma här med illamåendet, värst på kvällen. Prövade att ta en Postafen igår mot illamående men vet ej om det fungerade haha. 

Åh lyllo, vill att min trötthet ska släppa också haha :)

Bf 29/12 enligt appen :) Ja tacos funkade igår för mig med haha, ikväll ska vi ut och äta och jag har noll sug efter någon specifik maträtt.. Jag har såna där seabands som man har runt handlederna, tycker dem hjälper lite men jag tror att det mest är psykiskt :)

Tack och grattis till er med! :)
  • Hoppra

Plussade i dag! Beräknat bf 31/1 alt 1/2 beroende på hur man räknar! Är gärna med i fb-grupp!

Väntar trean!

• mikaylaa
    envyme skrev 2016-05-28 13:13:57 följande:
    Bf 29/12 enligt appen :) Ja tacos funkade igår för mig med haha, ikväll ska vi ut och äta och jag har noll sug efter någon specifik maträtt.. Jag har såna där seabands som man har runt handlederna, tycker dem hjälper lite men jag tror att det mest är psykiskt :)

Tack och grattis till er med! :)
    Ja vi har haft lite olika på olika appar och barnmorskan har sagt annorlunda också haha. Nån sa 29/12 och nån sa 31/12 och nån 1/1 haha. Men hoppas på att det blir 2017 men man vet aldrig :)

Okej, ja jag funderar på att testa ett sånt. Men gick nyss in i vecka 10 så jag hoppas att illamåendet ska släppa med tiden nu. 

Skulle ni göra KUB-testet? 
  • mikaylaa

Är det någon här som är med i nån FB-grupper eller vill bli? Ska vi skapa en annars kanske? :)

• Femman79
    mikaylaa skrev 2016-05-28 14:13:23 följande:

Är det någon här som är med i nån FB-grupper eller vill bli? Ska vi skapa en annars kanske? :)

Skapar gärna en om där inte redan finns :)
  • Alinnea77

Hej!

Hoppas få hoppa in här!

Plussade idag och herre jösses hade nästan gett upp hoppet!

Jag är 37 år, har två barn sen innan födda 05 och 09. Har varit sugen på en 3a men efter drygt 2 år utan skydd trodde vi nog att det inte skulle bli fler! Beräknad till 30/1 enligt appen! Bara att hålla tummarna att det går vägen!

• Katten13
    när har ni tänkt att berätta för andra om graviditeten? Jag är ju i V7 och vet inte alls när vi tänkt berätta. Sambon vill vänta och det vill ju jag egentligen också men samtidigt är det så svårt att hålla tyst om något sådan stort. Sambon hade 25 årsfest förra helgen och jag drack alkoholfritt vin fast jag hade hällt över den i en vanlig vinflaska. Så ni kanske förstår dilemmat att hålla det hemligt samt att jag är så extremt trött och kan inte berätta varför ännu..  Efter V12 har jag förstått att det är är som vanligast att berätta eller efter rutin ultraljudet?
Svar på tråden BF Januari 2017