BF Januari 2017
För alla oss som har BF i januari 2017!
För alla oss som har BF i januari 2017!
Igår var jag på inskrivning på MVC hos samma barnmorska som med mitt första barn! :)
Har nu kommit till v9 (8+3 idag) med BF 2 jan och är helt sjukt trött, väldigt väldigt mycket mer än med första barnet. Sen en vecka tillbaka har jag knappt klarat av att göra nånting. Har en tid hos läkare på måndag för att diskutera sjukskrivning, har helgen på mig att känna efter hur det verkligen är. Vill ju inte bli sjukskriven egentligen, men som det är nu klarar jag inte av att jobba.
Hur mår ni andra? Har ni också haft inskrivning? :)
Hej allihopa! Plussade den 1 maj, första barnet tillsammans för mig och min sambo. Jag är 27 år, är så redo :)
BF beräknad antingen 31/12 eller 1/1, olika på olika appar haha. Jag håller tummarna på januari iaf. Är själv tidigt januaribarn som skulle ha kommit 28 dec egentligen haha.
Har sedan två veckor tillbaks börjat ha så mycket illamående om kvällarna, har svårt att sova på grund av illamåendet. Annars är väll aptiten helt okej, inte jätte stor aptit dock. Och mina bröst har växt som bara den haha. Hade nästan behövt en större bh redan i vecka 7.
Kul att va med här i gruppen :)
Hej!
Jag och min man är inne på vårt andra försök med IVF. Första gången var i oktober men slutade med missfall på dag 7+0 Så den här gången vågade jag inte börja hoppas förrän i måndags när vi var på VUL på IVF-kliniken och fick se ett lite hjärta slå. Jag är nu på dag 7+2 och mår mycket bättre än förra gången då jag hade ont i livmodertrakten från insättning fram till missfallet. Mina symtom denna gång begränsar sig till svullna bröst, gasig mage och lite småillamående när jag är hungrig eller nyss har ätit.
Jag är 36 år gammal och slutade med p-piller någonstans i 25-årsåldern. Vi tänkte då att sker det så sker det. De senaste åren har vänner och bekanta blivit föräldrar och därför väcktes också vår önskan att få bli föräldrar. Det började med en viktnedgång för mig på 20 kilo sedan fick vi äntligen träffa en gynekolog och påbörja vår utredning. Vi fick remiss till IVF förra våren och vårt första besök där slutade med en remiss för att ta bort en godartad cysta på höger äggstock innan vi fick påbörja vår första behandling. Som vi alltså till slut fick göra i oktober.
BF för mig än så länge är än så länge 10:e januari.
Hejsan alla och grattis till alla pluss ???? jag är 34 år och plussade på bim+2 , så otroligt lycklig. Har ett barn tidigare född 06 men denna i magen blir min första med min nya kille. Jag har första mötet på mvc 31 maj och det ska bli så spännande.
Hej alla! 36 år och väntar mitt andra barn 15 januari. Min första är 15 år nu. Var på ultraljud i tisdags och den lille är nu 11 mm lång ???? Ska på inskrivning 2 juni och då ett nytt ultraljud spännande och lite obehagligt fick missfall i december. Kul att läsa era inlägg!
Hej alla! 36 år och väntar mitt andra barn 15 januari. Min första är 15 år nu. Var på ultraljud i tisdags och den lille är nu 11 mm lång ???? Ska på inskrivning 2 juni och då ett nytt ultraljud spännande och lite obehagligt fick missfall i december. Kul att läsa era inlägg!
Välkommen!
Vilken vecka var du i när du gjorde UL? Var det utanpå eller vaginalt?
Funderar på att boka privat...men de gör bara från v 8+0 och framåt, jag vill göra i vecka 7+ redan...
[quote=76663425][quote-nick]Nykär15 skrev 2016-05-27 12:11:13 följande:[/quote-nick]
Välkommen!
Funderar på att boka privat...men de gör bara från v 8+0 och framåt, jag vill göra i vecka 7+ redan...
[/Hej vet inte om jag skriver på rätt ställe nu ;) jag gjorde mitt första vaginalt för två veckor sedan endast för att bekräfta graviditeten för att jag skulle få fragminsprutor utskrivna. (Blodförtunnande) sen blev jag orolig pga tidigare missfall så gjorde ett nytt på magen förra veckan.
[quote=76663425][quote-nick]Nykär15 skrev 2016-05-27 12:11:13 följande:[/quote-nick]
Välkommen!
[/Hej vet inte om jag skriver på rätt ställe nu ;) jag gjorde mitt första vaginalt för två veckor sedan endast för att bekräfta graviditeten för att jag skulle få fragminsprutor utskrivna. (Blodförtunnande) sen blev jag orolig pga tidigare missfall så gjorde ett nytt på magen förra veckan.
[quote=76663610][quote-nick]Nykär15 skrev 2016-05-27 13:28:51 följande:[/quote-nick]
OK, men menar alltså hur långt gången du var när du gjorde dem? Vilken vecka var du i när du gjorde VUL resp UL?
[/jag var vecka 6 första gången och andra gången v7 :)