• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • Nykär15
    Jenny,36 skrev 2016-05-27 15:28:20 följande:

[quote=76663610][quote-nick]Nykär15 skrev 2016-05-27 13:28:51 följande:[/quote-nick]

OK, men menar alltså hur långt gången du var när du gjorde dem? Vilken vecka var du i när du gjorde VUL resp UL?

[/jag var vecka 6 första gången och andra gången v7 :)

ok! Tack! Gick det att se hjärtat slå så tidigt? 
  • Rhiandell

Hej alla,

Jag är 5+2 idag. Det känns fortfarande helt overkligt. Även om vi hade aktivt börjat försöka fanns det inte ens i min vildaste fantasi att det skulle gå direkt. Helt inställd på att detta skulle bli en lång resa och att vi skulle behöva hjälp. Bl.a. för att jag tror att jag har endometrios.

Tyvärr är vårt förhållande lite skakigt just nu och mellan min ägglossning och plus så hade jag hunnit bestämma mig för att vi skulle flytta isär ett tag. Det är så klart inte aktuellt längre, men det känns lite jobbigt. Nu måste vi verkligen lösa problemen.

Det hela blir också mer komplicerat av att min pojkvän är från England och jag flyttade hit för ett halvår sedan. Jag har inget nätverk här och det känns väldigt läskigt. Dessutom är det många saker som är väldigt annorlunda här, bla att man bara har åtta månader betald mammaledighet. Sen är nog mödravården bättre, man får träffa barnmorskan oftare, fler ultraljud, mer rättigheter att välja hur man vill ha sin förlossning etc.

• mikaylaa
    Kmora skrev 2016-05-27 09:15:19 följande:

Igår var jag på inskrivning på MVC hos samma barnmorska som med mitt första barn! :)

Har nu kommit till v9 (8+3 idag) med BF 2 jan och är helt sjukt trött, väldigt väldigt mycket mer än med första barnet. Sen en vecka tillbaka har jag knappt klarat av att göra nånting. Har en tid hos läkare på måndag för att diskutera sjukskrivning, har helgen på mig att känna efter hur det verkligen är. Vill ju inte bli sjukskriven egentligen, men som det är nu klarar jag inte av att jobba.

Hur mår ni andra? Har ni också haft inskrivning? :)

Jag är också så brutalt trött, BF 31/12 el. 1/1 haha. Jag är så trött att jag inte ens kan hålla mina ögon öppna. Jag studerar så har inte några problem med sjukskrivning men har verkligen få tvinga mig till att plugga pga av att jag inte orkar med något haha. Hoppas verkligen att denna trötthet ger med sig med tiden. 

Jag ska till barnmorskan på måndag och ta massa prover. 
  • mikaylaa
    Kmora skrev 2016-05-27 09:19:08 följande:
    Välkommen och grattis! :) jag var 28 år när mitt första barn kom och det var en perfekt ålder för mig så jag förstår att du känner dig redo :)

Vi har BF ganska nära, jag har 2 jan men tror att det är mer korrekt med 1 jan ;) vi får försöka knipa ihop över nyår :P gick dock över en vecka med första barnet så jag tror inte det blir 2016 för mig, men man vet ju aldrig!
    Haha! Ja vi får knipa som bara den. Har sagt till min sambo att jag endast ska ligga i sängen sista veckan i december för att inte sätta igång något (vet inte ens om det hjälper haha). Vill ju helst ha ett tidigt 2017 barn hehe :P
  • Katten13

Är i v7 nu om de stämmer (inte varit till MVC ännu som sagt) och jag är så trött! Somnar så fort jag kommer hem från jobbet och orkar ingenting.. På jobbet är det svårt att hitta orken då tempot är högt. Jobbar på fsk.. Hoppas tröttheten släpper, saknar koffeinet

• Jenny,36

[quote=76664049][quote-nick]Nykär15 skrev 2016-05-27 16:54:36 följande:[/quote-nick]

ok! Tack! Gick det att se hjärtat slå så tidigt? 

[/ja hon var själv lite chokad och sa här kan vi redan se hjärtat :) kan ju vara så att jag är någon vecka före enligt beräkningen.

• Femman79

Hur kommer man med i BF gruppen?

Är mer aktiv där än här :)

Jag e också väldigt trött.

Illamående dygnet runt och fruktansvärd magkatarr.

Är 6+5 idag enl sista mens.

Har vul på måndag och hoppas hoppas dom ser nåt.

Har inskrivning på mvc nästa fredag!

• MissDDH

Hejsan och grattis alla blivande januari-mammor! Jag är 25 år och bor strax utanför Stockholm med min fästman och vår 7 månader gamla son. Nu väntar vi, om allt går som det ska, nummer två den 15 januari 2017 (beräknat efter sista mensen) och ska på inskrivning den 16/6! Vi är så taggade och glada, jag har dock hittills känt mig extremt mycket tröttare än förra gången... Vilket inte alltid är ultimat när man är hemma med en busig liten kille som precis lärt sig krypa ;) Men jag hoppas det vänder snart! Någon mer här som får barn tätt nu? :)

• Nykär15
    Katten13 skrev 2016-05-27 19:24:25 följande:

Är i v7 nu om de stämmer (inte varit till MVC ännu som sagt) och jag är så trött! Somnar så fort jag kommer hem från jobbet och orkar ingenting.. På jobbet är det svårt att hitta orken då tempot är högt. Jobbar på fsk.. Hoppas tröttheten släpper, saknar koffeinet

Jag dricker fortfarande mitt morgonkaffe, man behöver inte sluta helt. Jag började trappa ner till en kopp redan när vi startade verkstaden precis efter nyår så har hunnit vänja mig...sen har inte värsta tröttheten slagit till än, gjort det i v 7-8 i de tidigare...är ju bara i v 5 nu.
  • Nykär15
    Femman79 skrev 2016-05-27 20:18:47 följande:

Hur kommer man med i BF gruppen?

Är mer aktiv där än här :)

Jag e också väldigt trött.

Illamående dygnet runt och fruktansvärd magkatarr.

Är 6+5 idag enl sista mens.

Har vul på måndag och hoppas hoppas dom ser nåt.

Har inskrivning på mvc nästa fredag!

Undrar med, om det är fb ni menar.

Spännande på måndag, planerar boka ett UL till v 8(7+0 nånting innan midsommar) så hade vart intressant se hur mycket du får se.
Svar på tråden BF Januari 2017