BF Januari 2017
För alla oss som har BF i januari 2017!
För alla oss som har BF i januari 2017!
[quote=76663610][quote-nick]Nykär15 skrev 2016-05-27 13:28:51 följande:[/quote-nick]
OK, men menar alltså hur långt gången du var när du gjorde dem? Vilken vecka var du i när du gjorde VUL resp UL?
[/jag var vecka 6 första gången och andra gången v7 :)
Hej alla,
Jag är 5+2 idag. Det känns fortfarande helt overkligt. Även om vi hade aktivt börjat försöka fanns det inte ens i min vildaste fantasi att det skulle gå direkt. Helt inställd på att detta skulle bli en lång resa och att vi skulle behöva hjälp. Bl.a. för att jag tror att jag har endometrios.
Tyvärr är vårt förhållande lite skakigt just nu och mellan min ägglossning och plus så hade jag hunnit bestämma mig för att vi skulle flytta isär ett tag. Det är så klart inte aktuellt längre, men det känns lite jobbigt. Nu måste vi verkligen lösa problemen.
Det hela blir också mer komplicerat av att min pojkvän är från England och jag flyttade hit för ett halvår sedan. Jag har inget nätverk här och det känns väldigt läskigt. Dessutom är det många saker som är väldigt annorlunda här, bla att man bara har åtta månader betald mammaledighet. Sen är nog mödravården bättre, man får träffa barnmorskan oftare, fler ultraljud, mer rättigheter att välja hur man vill ha sin förlossning etc.
Igår var jag på inskrivning på MVC hos samma barnmorska som med mitt första barn! :)
Har nu kommit till v9 (8+3 idag) med BF 2 jan och är helt sjukt trött, väldigt väldigt mycket mer än med första barnet. Sen en vecka tillbaka har jag knappt klarat av att göra nånting. Har en tid hos läkare på måndag för att diskutera sjukskrivning, har helgen på mig att känna efter hur det verkligen är. Vill ju inte bli sjukskriven egentligen, men som det är nu klarar jag inte av att jobba.
Hur mår ni andra? Har ni också haft inskrivning? :)
Är i v7 nu om de stämmer (inte varit till MVC ännu som sagt) och jag är så trött! Somnar så fort jag kommer hem från jobbet och orkar ingenting.. På jobbet är det svårt att hitta orken då tempot är högt. Jobbar på fsk.. Hoppas tröttheten släpper, saknar koffeinet
[quote=76664049][quote-nick]Nykär15 skrev 2016-05-27 16:54:36 följande:[/quote-nick]
ok! Tack! Gick det att se hjärtat slå så tidigt?
[/ja hon var själv lite chokad och sa här kan vi redan se hjärtat :) kan ju vara så att jag är någon vecka före enligt beräkningen.
Hur kommer man med i BF gruppen?
Är mer aktiv där än här :)
Jag e också väldigt trött.
Illamående dygnet runt och fruktansvärd magkatarr.
Är 6+5 idag enl sista mens.
Har vul på måndag och hoppas hoppas dom ser nåt.
Har inskrivning på mvc nästa fredag!
Hejsan och grattis alla blivande januari-mammor! Jag är 25 år och bor strax utanför Stockholm med min fästman och vår 7 månader gamla son. Nu väntar vi, om allt går som det ska, nummer två den 15 januari 2017 (beräknat efter sista mensen) och ska på inskrivning den 16/6! Vi är så taggade och glada, jag har dock hittills känt mig extremt mycket tröttare än förra gången... Vilket inte alltid är ultimat när man är hemma med en busig liten kille som precis lärt sig krypa ;) Men jag hoppas det vänder snart! Någon mer här som får barn tätt nu? :)
Är i v7 nu om de stämmer (inte varit till MVC ännu som sagt) och jag är så trött! Somnar så fort jag kommer hem från jobbet och orkar ingenting.. På jobbet är det svårt att hitta orken då tempot är högt. Jobbar på fsk.. Hoppas tröttheten släpper, saknar koffeinet
Hur kommer man med i BF gruppen?
Är mer aktiv där än här :)
Jag e också väldigt trött.
Illamående dygnet runt och fruktansvärd magkatarr.
Är 6+5 idag enl sista mens.
Har vul på måndag och hoppas hoppas dom ser nåt.
Har inskrivning på mvc nästa fredag!