• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • masken
    Gammeltanten skrev 2016-06-01 06:54:55 följande:

@masken och @ivf februari: Jag har också gjort IVF. Plussade 5 maj och såg hjärtat på VUL förra veckan. Det är vårt andra IVF-försök, första slutade med tidigt missfall och den gången hann vi aldrig till VUL. Den här gångnen könns det bättre. Tyvärr har vi inte fått några frysta ägg något av försöken. Ska till MVC på inskrivningssamtal fredag nästa vecka. Jag är 8+1 idag.

Lycka till till er båda!

Grattis så härligt! Då är vi nog lika i fas, 8+2 idag :) Så underbart att få se att allt står rätt till där inne på VUL. Vi har inskrivning 22 juni.
  • Nykär15
    Katten13 skrev 2016-05-31 20:51:44 följande:

Jobbar inom fsk och det är inte så uppskattat att ta ledigt mitt på dagen. Då får jag säkerligen ta ut en semesterdag isåfall? Samt att jag inte rikrigt vill avslöja vad jag ska iväg på då jag inte berättat på arbetet ännu. Dock finns det inga tider på kliniken förens i slutet av juni nu och då är jag i v.12. Borde man boka ändå?

Om du vill ha ett UL innan RUL så hade jag bokat bara för att se det är ok. 

Jag ska göra KUB så får ju ändå UL vid v 12 nånting. Men kommer göra privat i v 7+5 för jag vill inte vänta så långt för att se om det utvecklats som det ska. Det är ju ingen garanti ändå vet jag ju, men det lugnar för stunden iaf. 

Man behöver inte berätta vad man ska göra. Säg du ska till tandläkaren eller nåt.

• angelikkaj

Hmm enligt min egna beräkning så är ja typ 7+5 idag. Å känt mig väldigt svullen om magen, det finns en del att ta på sen innan men nu kan jag inte riktigt dra in magen utan den ser ju mer gravid ut än va jag är. Vid dagens hämtning på dagis så frågade en fröken om det är så att jag är gravid. Sa att det är jag men är tidigt än så länge. Men att det syns så nu? Min dotter vet ju själv inget ännu.Detta är 3e barnet..

• Nykär15
    angelikkaj skrev 2016-06-02 14:17:21 följande:

Hmm enligt min egna beräkning så är ja typ 7+5 idag. Å känt mig väldigt svullen om magen, det finns en del att ta på sen innan men nu kan jag inte riktigt dra in magen utan den ser ju mer gravid ut än va jag är. Vid dagens hämtning på dagis så frågade en fröken om det är så att jag är gravid. Sa att det är jag men är tidigt än så länge. Men att det syns så nu? Min dotter vet ju själv inget ännu.Detta är 3e barnet..

Jobbigt...väntar med tredje och är svullen, men kan dölja det med rätt kläder än så länge. Men vet att det var skitsvårt dölja det med sonen i v 11-12....så rädd för hur jag kommer se ut då och om jag kan dölja tills dess...men går på semester i v 12 och kommer vara i v 16 när jag är tillbaka så då lär jag inte behöva dölja det mer. Tycker det är väldigt ofint av folk att fråga, jag ljuger isf och säger ifrån. Var och en en berättar när det känns bra och man vill tycker jag. 

Har fått tid för inskrivning nästa vecka på torsdagen. Ska bli skönt vara inne i det, känns lite mer på riktigt då även om jag tror det kommer kännas mer verkligt när vi vart på UL, innan dess går det ju liksom inte riktigt förstå tycker jag...

• Bebis2017

Är beräknad till den 25 Januari!
    Har fått tid för tidigt ultraljud om två veckor, är då i v.9. Går på privat mödrarvårdsklinik och där ingår ultaljuden och jag har dessutom haft ett missfall (missed abortion) i höstas så jag har varit väldigt orolig för att detta skall upprepa sig. Skrev in mig idag och fick prata med barnmorskan. Känns otroligt mycket bättre nu. 
    Håller tummarna för att det "tar sig" denna gången! Vi längtar så efter barn!
    Mår illa, ömma bröst, känslig för dofter, konstant trött och växlar mellan att frysa och vara varm hela tiden, lite som feber. 
    Känner mest av illamåendet på kvällarna, någon som känner igen sig? 

• SofieKristin
    Bebis2017 skrev 2016-06-03 12:13:16 följande:

Har fått tid för tidigt ultraljud om två veckor, är då i v.9. Går på privat mödrarvårdsklinik och där ingår ultaljuden och jag har dessutom haft ett missfall (missed abortion) i höstas så jag har varit väldigt orolig för att detta skall upprepa sig. Skrev in mig idag och fick prata med barnmorskan. Känns otroligt mycket bättre nu. 
    Mår illa, ömma bröst, känslig för dofter, konstant trött och växlar mellan att frysa och vara varm hela tiden, lite som feber. 

Ja samma här! Illamående värst på kvällarna, svårt med middagen! :/
  • Sagan12345
    Bebis2017 skrev 2016-06-03 12:13:16 följande:

Jag gör.. Mår dock inte speciellt illa förutom en sväng i morse och ikväll, fy fasen vad illamåendet jag blev av några tuggor pizza, bara tanken på pizza får mig att må illa nu. Jag tycker också de känns lite som feber..

Doftkäbsligheter har kommit för bara några dagar sen. Mycket luktar illa..
  • Enlängtan

Hoppar in här :)

Gravid i vecka 5+5 och bf den 29 januari 2017.

Har ett barn sen tidigare född våren 2014 så mu var det dags för syskon tyckte vi. Dottern föddes i 38+2 och var en stor tjej, sätesbarn så blev snitt - blir spännande att se hur denna förlossning kommer bli.

Plussa på första försöket, så nu håller jag tummarna för att allt går vägen (av någon anledning känner jag mig mer orolig nu under 2:a graviditeten).

• Nykär15
    Enlängtan skrev 2016-06-04 16:45:22 följande:

Hoppar in här :)

Gravid i vecka 5+5 och bf den 29 januari 2017.

Har ett barn sen tidigare född våren 2014 så mu var det dags för syskon tyckte vi. Dottern föddes i 38+2 och var en stor tjej, sätesbarn så blev snitt - blir spännande att se hur denna förlossning kommer bli.

Plussa på första försöket, så nu håller jag tummarna för att allt går vägen (av någon anledning känner jag mig mer orolig nu under 2:a graviditeten).

Välkommen! Är på 5+3 idag, BF 31/1.

Var med mer nojjig med andra, med tankar som vad är oddsen att vi går ett friskt barn till? Födde första med snitt i 38+3 pga säte och vattnet gick då, så lite samma story. Andra födde jag vaginalt på 39+5 och det gick jättebra!
    Hoppas på vaginalt igen.
  • Enlängtan
    Nykär15 skrev 2016-06-04 17:16:20 följande:
    Välkommen! Är på 5+3 idag, BF 31/1.

Var med mer nojjig med andra, med tankar som vad är oddsen att vi går ett friskt barn till? Födde första med snitt i 38+3 pga säte och vattnet gick då, så lite samma story. Andra födde jag vaginalt på 39+5 och det gick jättebra!
    Hoppas på vaginalt igen.
    Vad roligt att vi hade så lika historia, var vattnet som gick för mig också hade egentligen ett planerat snitt inbokat några dagar senare men hade en bestämd donna i magen som inte alls ville göra som mamma ville (vända sig vid vändningsförsöket eller komma på "planerat" snittdatum) :)

Hoppas också på vaginal förlossning även om jag ibland blir avskräckt när jag tänker på alla komplikationer som kan uppstå - jag hatar att känna att jag inte har kontroll.

Ska försöka boka in privat ultraljud tidigt kanske vecka 9-10 bara för att se att det verkligen är någon där :) sen har vi även planer på att boka ultraljud provat senare hos en kvinna som filmar allt och sparar ner det på ett USB, plus att jag iaf är nyfiken på att ta reda på kön denna gång. Förra gången sa de vid vändningsförsöket att jag vänta en pojke (fast jag egentligen inte ville veta) och det tog länge sen innan jag slutade kalla pigan för han/honom/gubben XD
Svar på tråden BF Januari 2017