• lkmw

BF i november

Hej!

Vi väntar vårt första barn, och det är beräknat till början av november. Jag är den första av mina vänner som ska ha barn så tänkte att det hade varit kul att prata med andra som har BF ungefär i samma period, gärna i Malmö :) Det är ju så mycket som snurrar runt i huvudet på en.

Hör gärna av er!

• Svar på tråden BF i november
  • Helgesson87
    lkmw skrev 2016-08-10 16:43:09 följande:

Ja det var förmodligen något sånt, svårt att lista ut vad bara. Det har gått över helt och hållet iaf =)

Skönt! Vill inte ens tänka på att behöva återgå till krama porslinet i badrummet :D
  • Helgesson87

Hej hur går det för er?

• Beengaah91

Hej :) Här sparkas de o har sig hela tiden :) Va hos Bm i tisdag o allt va bara bra o såg bra ut :)

• Helgesson87
    Beengaah91 skrev 2016-08-19 14:41:50 följande:

Hej :) Här sparkas de o har sig hela tiden :) Va hos Bm i tisdag o allt va bara bra o såg bra ut :)

Härligt! Ska till bm nästa vecka, ser fram emot de lite mer täta besöken nu :). Här sparkas det också men nån dag ibland verkar han gilla att vara lugn och då oroa mig lite hehe
  • Beengaah91
    Helgesson87 skrev 2016-08-19 18:37:48 följande:
    Härligt! Ska till bm nästa vecka, ser fram emot de lite mer täta besöken nu :). Här sparkas det också men nån dag ibland verkar han gilla att vara lugn och då oroa mig lite hehe
    Okej va mysigt :) Vi har ju inte tagit reda på könet, vill att de ska bli en överraskning sen när de väl e dags :) I vilken vecka e du i nu då? :) Ja går in i vecka 26 imorrn :) De sparkas hela tiden varje dag... Spelar ingen roll vilken tid på dygnet de e så e den igång :D

• Helgesson87
    Beengaah91 skrev 2016-08-19 19:03:44 följande:

Okej va mysigt :) Vi har ju inte tagit reda på könet, vill att de ska bli en överraskning sen när de väl e dags :) I vilken vecka e du i nu då? :) Ja går in i vecka 26 imorrn :) De sparkas hela tiden varje dag... Spelar ingen roll vilken tid på dygnet de e så e den igång :D

:) jag är i v. 29 (28+1). En kompis fick barn igår, började storböla av lycka och började längta ännu mer efter min egna bebbe haha. Går sakta men ändå fort på något sätt :)
  • lkmw

Det går bra här också, fullt liv i luckan :)

Jag har en del sammandragningar som jag tycker är obehagligt men som ska vara fullt normala. Känner ni också det?

• pewwelin

Hej!

Länge sen jag skrev här nu. Det går framåt här också, nästan lite för fort kan jag tycka. V 29 idag. :)

Jag har inte haft någon sammandragning ännu.

• Helgesson87
    lkmw skrev 2016-08-21 09:43:05 följande:

Det går bra här också, fullt liv i luckan :)

Jag har en del sammandragningar som jag tycker är obehagligt men som ska vara fullt normala. Känner ni också det?

Ja, det har jag med känt. Känns som du säger rätt obehagligt men så länge det inte gör ont ska det inte vara något farligt i alla fall.
  • Kroa

Jag har haft massa sammandragningar, var inne på gyn redan i vecka 22 för att kolla upp de då de gjorde ont också men som tur var hade de inte påverkat tappen än :) iförrgår tog jag vävnadsprov och har haft ondare sammandragningar sen dess igen, så vila vila vila som gäller. Tur" för mig att jag redan är sjukskriven, Hah..

Hade en del sd tidigt förra graviditeten också och födde i 39+2 så gick nästan hela vägen ut ändå :)

Sammandragningar i sig är ju fullt normalt då livmodern tränar inför förlossningen, vissa känner inga alls medans vissa känner jättemycket. Känns obehagligt ibland men ska inte göra ont.

Svar på tråden BF i november