• lkmw

BF i november

Hej!

Vi väntar vårt första barn, och det är beräknat till början av november. Jag är den första av mina vänner som ska ha barn så tänkte att det hade varit kul att prata med andra som har BF ungefär i samma period, gärna i Malmö :) Det är ju så mycket som snurrar runt i huvudet på en.

Hör gärna av er!

• Svar på tråden BF i november
  • lkmw

Ja här har vi bara pojkar tydligen :p

Har ni börjat köpa grejer än? 

Vi har inte köpt något än, men tänker att vi ska ta tag i det under semestern om ett par veckor. Hade inte min sambo stoppat mig hade jag gått bananas för längesenOskyldig

• Helgesson87
    lkmw skrev 2016-06-23 08:44:38 följande:

Ja här har vi bara pojkar tydligen :p

Har ni börjat köpa grejer än? 

Vi har inte köpt något än, men tänker att vi ska ta tag i det under semestern om ett par veckor. Hade inte min sambo stoppat mig hade jag gått bananas för längesen

Inga grejer än, tänkte också börja på semestern lite smått. Surfar ibland på barnvagnar..är ju sån djungel!!
  • pewwelin

Har beställt ett babynest, det är det enda :) vågar inte riktigt köpa något, känns som jag är kvar i "Klara sig över vecka 12 " tankarna ännu.. Å ändå äre 19+5 :D. Tänkte börja köpa lite kläder å sådsnt till semestern. Barnvagn har vi valt vilken vi vill ha, men inte köpt eller beställt ännu :)

• Helgesson87
    pewwelin skrev 2016-06-24 13:37:26 följande:

Har beställt ett babynest, det är det enda :) vågar inte riktigt köpa något, känns som jag är kvar i "Klara sig över vecka 12 " tankarna ännu.. Å ändå äre 19+5 :D. Tänkte börja köpa lite kläder å sådsnt till semestern. Barnvagn har vi valt vilken vi vill ha, men inte köpt eller beställt ännu :)

Vilken vagn vill ni ha? :)
  • pewwelin
    Helgesson87 skrev 2016-06-27 22:45:44 följande:

Vi kommer köra på britax smile 2. Det där paketet då man får med bilbarnstol också :) har ni valt ut nån än? Å har du köpt något?
  • lkmw
    Helgesson87 skrev 2016-06-27 22:45:44 följande:
    Ingen aning... Har försökt leta lite men det är ju en djungel och väldigt dyrt. Vi tänker att vi ska ut och klämma och känna lite och sen beställa på nätet. Verkar som att det går att hitta till lite bättre priser =)
  • Helgesson87
    pewwelin skrev 2016-06-28 12:47:54 följande:

Vi kommer köra på britax smile 2. Det där paketet då man får med bilbarnstol också :) har ni valt ut nån än? Å har du köpt något?

Har också tittat på det paketet! Verkar vara en bra vagn! Nja, köpte en body och en pyjamas häromdan, var så söta så kunde inte hålla mig :D
  • Helgesson87

Hej alla. Hur går det för er?

• lkmw

Här går det fint. Var hos bm igår och magen mätte 21 cm, så det är en liten pojke som ligger där inne. Men är ganska liten själv så det var inga konstigheter :)

Har tyvärr börjat känna av lite foglossning, håller det sig som det är nu är det ok, så håller tummarna för det. Något ni känner av?

Ska börja göra lite inköp nu under semestern också det kliar i fingrarna :p

• sommarsaga

Hej allihopa! De senaste dagarna har jag varit orolig som bara den på över att lille pojken därinne inte rör sig så mycket som han brukar göra. Ända sedan jag började känna fosterrörelser i vecka 17 (är nu i vecka 25) så har han alltid sparkat och slagit kullerbyttor som bara den på morgonen och kvällen när jag ligger ner i soffan eller i sängen men nu känns han.. slö.. på något vis. Han är inte alls så aktiv som han brukar och när han väl sparkar så är sparkarna är mycket mindre tydliga.. BM ska ringa upp mig vid 11:30. Bör jag vara orolig? Någon som kanske har någon solskenshistoria att bidra med så jag slipper sitta här på jobbet och oroa mig..

Och på tal om vagnar som kommit upp till diskussion så vill jag bara meddela att vi har köpt en Emmaljunga Superviking och den är så himla fin och känns så stadig och stabil!! Så om någon funderar på en sån så kan jag verkligen säga att jag, efter att inte kunnat hålla mig ifrån att provköra vagnen fram och tillbaka här hemma, tror att det blir en toppenvagn :D

Svar på tråden BF i november