• lkmw

BF i november

Hej!

Vi väntar vårt första barn, och det är beräknat till början av november. Jag är den första av mina vänner som ska ha barn så tänkte att det hade varit kul att prata med andra som har BF ungefär i samma period, gärna i Malmö :) Det är ju så mycket som snurrar runt i huvudet på en.

Hör gärna av er!

• Svar på tråden BF i november
  • lkmw
    pewwelin skrev 2016-05-01 20:55:27 följande:
    Ja får försöka göra det.. Ja vi fick ett nytt om 3 v, så 2 v kvar snart. Sen prova å lyssna hjärtat hos bm om 1 v å idag beställde jag även en angelsounds så jag tänkte jag kan prova själv hemma sen :)

Hur går det för dig?

Å hur går det för er andra? Nån annan som köpt angelsounds eller provat? :)
    Men skönt att ha en ny tid att se fram emot =)

Har faktiskt inte hört talas om angelsounds innan, googlade lite snabbt och det vekar ju ganska härftigt. Från vilken vecka kan man höra hjärtljud med den?
  • pewwelin
    lkmw skrev 2016-05-02 10:16:25 följande:

Men skönt att ha en ny tid att se fram emot =)

Har faktiskt inte hört talas om angelsounds innan, googlade lite snabbt och det vekar ju ganska härftigt. Från vilken vecka kan man höra hjärtljud med den?

Från vecka 12 ska man kunna, men sen är det ju mkt som lär stämma. Är ju svårt om man har moderkakan i framvägg tex.. Sen kan det vara svårt å hitta också eftersom den är liten. Men tänkte prova när jag får den :)
  • lkmw
    pewwelin skrev 2016-05-02 10:54:33 följande:

Från vecka 12 ska man kunna, men sen är det ju mkt som lär stämma. Är ju svårt om man har moderkakan i framvägg tex.. Sen kan det vara svårt å hitta också eftersom den är liten. Men tänkte prova när jag får den :)

Du får berätta sen hur ser gick :)
  • Kroa

Hoppar gärna in här jag också, har inte hängt med så mycket i andra tråden heller!

Jag väntar andra barnet med bf 10 november :)

Varit på Mvc i veckan för andra besöket, och fick tid för rul bokat 13/6 så nu går dagarna extra långsamt känns det som!!

Mår ganka bra, är väldigt trött bara men annars (peppar peppar) så mår jag bra än :)

Magen börjar synas allt mer och mer, vilket är jättekul, men samtidigt känns de lite spännande att jag är så mycket större nu än vad jag var förra graviditeten; för förra gången var jag jäääättestor! Haha :D

• Helgesson87

Hej! Har bf 9/11, är i v.14. Besvärades av illamående och kräkningar fram till och med v.12 umgefär. Har så svårt att förstå att jag är gravid. På kvällarna när magen är svullen ser jag lite gravid ut,,annars bara fet ????. Längtar så tills att det börjar synas och till ultraljudet i juni, har inte gjort något tidigare. Har tappat räkningen på hur ofta per dag jag googlar olika saker ????

• lkmw
    Helgesson87 skrev 2016-05-06 10:15:31 följande:

Hej! Har bf 9/11, är i v.14. Besvärades av illamående och kräkningar fram till och med v.12 umgefär. Har så svårt att förstå att jag är gravid. På kvällarna när magen är svullen ser jag lite gravid ut,,annars bara fet ????. Längtar så tills att det börjar synas och till ultraljudet i juni, har inte gjort något tidigare. Har tappat räkningen på hur ofta per dag jag googlar olika saker ????

Grattis =)

Det verkar som att magen inte börjar synas för de flesta förrän runt vecka 18-20 om jag förstått det rätt? Om man då är förstföderska. Min börjar dock redan bli lite svår att dölja, har inte berättat på jobb än eftersom jag bara har provanställning men kan nog inte hålla det mycket länge till :p

Jag googlar också ALLT, man vet ju inte om det man känner är bra eller dåligt. Men blev mycket lugnare efter UL sist
  • Helgesson87

[quote=76600420][quote-nick]lkmw skrev 2016-05-06 11:11:05 följande:[/quote-nick]

Grattis =)

Det verkar som att magen inte börjar synas för de flesta förrän runt vecka 18-20 om jag förstått det rätt? Om man då är förstföderska. Min börjar dock redan bli lite svår att dölja, har inte berättat på jobb än eftersom jag bara har provanställning men kan nog inte hålla det mycket länge till :p

Jag googlar också ALLT, man vet ju inte om det man känner är bra eller dåligt. Men blev mycket lugnare efter UL sist

[/qoute

Jag fick berätta för en del på jobbet tidigt pga illamåendet, kändes lite pinsamt att berätta för chefen då jag inte långt innan blivit fastanställd :P

Fick sluta googla ett tag då jag bara blev fokuserad på det negativa man läste. Tror också ul kommer få mig inse att jag faktiskt är gravid, sååån lång väntan bara :)

• pewwelin
    Helgesson87 skrev 2016-05-08 08:01:23 följande:

[quote=76600420][quote-nick]lkmw skrev 2016-05-06 11:11:05 följande:[/quote-nick]

Grattis =)

[/qoute

Jag fick berätta för en del på jobbet tidigt pga illamåendet, kändes lite pinsamt att berätta för chefen då jag inte långt innan blivit fastanställd :P

Fick sluta googla ett tag då jag bara blev fokuserad på det negativa man läste. Tror också ul kommer få mig inse att jag faktiskt är gravid, sååån lång väntan bara :)

Håller med att det är mkt negativt när man googlar. Man får försöka tänka på att de som varit med om hemskheter oftast svarar på trådar så det ser ut som väldigt många som råkat ut för det, medans alla det gått bra för förmodligen inte skriver :) lätt å fastna i att 20% blir mf, istället för att 80% går det bra för :)
  • pewwelin
    lkmw skrev 2016-05-02 21:29:46 följande:

Du får berätta sen hur ser gick :)

Nu har jag provat den! Efter å tittat på Youtube vart man ska leta å hur det ska låta så hitta jag det ganska fort. Har även fått bekräftat av 2 vänner som är gravida och därmed hört hjärtljuden förut att det garanterat var babyns hjärtljud :) få se imorgon om min bm hittar det också då jag ska dit på glukosbelastning
Svar på tråden BF i november