• lkmw

BF i november

Hej!

Vi väntar vårt första barn, och det är beräknat till början av november. Jag är den första av mina vänner som ska ha barn så tänkte att det hade varit kul att prata med andra som har BF ungefär i samma period, gärna i Malmö :) Det är ju så mycket som snurrar runt i huvudet på en.

Hör gärna av er!

• Svar på tråden BF i november
  • Helgesson87
    lkmw skrev 2016-07-19 08:31:29 följande:

Här går det fint. Var hos bm igår och magen mätte 21 cm, så det är en liten pojke som ligger där inne. Men är ganska liten själv så det var inga konstigheter :)

Har tyvärr börjat känna av lite foglossning, håller det sig som det är nu är det ok, så håller tummarna för det. Något ni känner av?

Ska börja göra lite inköp nu under semestern också det kliar i fingrarna :p

Härligt! Ska till bm på måndag. Haft foglossning sen v.12 :( blev sjukskriven förra veckan, sover inte så bra pga smärtan tyvärr.

Kul att börja handla lite!
  • Helgesson87
    sommarsaga skrev 2016-07-19 09:48:57 följande:

Hej allihopa! De senaste dagarna har jag varit orolig som bara den på över att lille pojken därinne inte rör sig så mycket som han brukar göra. Ända sedan jag började känna fosterrörelser i vecka 17 (är nu i vecka 25) så har han alltid sparkat och slagit kullerbyttor som bara den på morgonen och kvällen när jag ligger ner i soffan eller i sängen men nu känns han.. slö.. på något vis. Han är inte alls så aktiv som han brukar och när han väl sparkar så är sparkarna är mycket mindre tydliga.. BM ska ringa upp mig vid 11:30. Bör jag vara orolig? Någon som kanske har någon solskenshistoria att bidra med så jag slipper sitta här på jobbet och oroa mig..

Och på tal om vagnar som kommit upp till diskussion så vill jag bara meddela att vi har köpt en Emmaljunga Superviking och den är så himla fin och känns så stadig och stabil!! Så om någon funderar på en sån så kan jag verkligen säga att jag, efter att inte kunnat hålla mig ifrån att provköra vagnen fram och tillbaka här hemma, tror att det blir en toppenvagn :D

Jag har fått till mig att fram till vecka 26 är det inte ovanligt att rörelserna varierar från lite till mycket o tvärtom. Hoppas du fick lugnande besked av bm!

Vi har köpt en britax smile 2 och den känns väldigt bra den med.
  • lkmw
    sommarsaga skrev 2016-07-19 09:48:57 följande:

Hej allihopa! De senaste dagarna har jag varit orolig som bara den på över att lille pojken därinne inte rör sig så mycket som han brukar göra. Ända sedan jag började känna fosterrörelser i vecka 17 (är nu i vecka 25) så har han alltid sparkat och slagit kullerbyttor som bara den på morgonen och kvällen när jag ligger ner i soffan eller i sängen men nu känns han.. slö.. på något vis. Han är inte alls så aktiv som han brukar och när han väl sparkar så är sparkarna är mycket mindre tydliga.. BM ska ringa upp mig vid 11:30. Bör jag vara orolig? Någon som kanske har någon solskenshistoria att bidra med så jag slipper sitta här på jobbet och oroa mig..

Och på tal om vagnar som kommit upp till diskussion så vill jag bara meddela att vi har köpt en Emmaljunga Superviking och den är så himla fin och känns så stadig och stabil!! Så om någon funderar på en sån så kan jag verkligen säga att jag, efter att inte kunnat hålla mig ifrån att provköra vagnen fram och tillbaka här hemma, tror att det blir en toppenvagn :D

Jag har också kännt sparkar varje dag sedan vecka 17,men de varierar också i hur mycket de känns. Vissa dagar hoppar hela magen och vissa känns de bara när jag sitter still. Men det är oftast inget konstigt med det. Har fått höra att det är förrän vecka 26 de ska kännas dagligen (min bm sa till och med vecka 28), för bebisen har fortfarande ganska gott om plats att den kan lägga sig längre in och på ställen där sparkarna helt enkelt inte känns lika mycket :)
  • lkmw
    Helgesson87 skrev 2016-07-19 22:15:22 följande:

Jag har fått till mig att fram till vecka 26 är det inte ovanligt att rörelserna varierar från lite till mycket o tvärtom. Hoppas du fick lugnande besked av bm!

Vi har köpt en britax smile 2 och den känns väldigt bra den med.

Vi kommer nog också köpa en britax smile 2, den känns mest praktiskt för vår del
  • Beengaah91

Hej! Hoppas de går bra att man hoppar in här :)

Väntar mitt första barn äntligen :)

Ja o sambon har försökt i lite mer än 3,5 år o nu äntligen hände detta underbara mirakel ? Går in i v 24 nu på lördag :)

E beräknad den 25 Nov :)

• palmskan

Hejhej! Väntar mitt andra barn den 27 nov. Äldsta är 6 år! Är alltså i v.24 nu, och känner mig pigg och kry sånär som på lite bäckensmärta vid läggdags i slutet av aktiva dagar.

Pratar gärna med andra mödrar som likt mig är sådana som inte tycker sprillans nya barnvagnar och dyl. Inte är det absolut viktigaste, utan som gärna pratar om hur man kan tänka miljövänligt eller ekonomiskt (gärna både och!). Vi verkar inte vara så många? Vore skönt att ha någon sådan att bara bolla med ibland!

• lkmw
    palmskan skrev 2016-08-04 18:52:46 följande:

Hejhej! Väntar mitt andra barn den 27 nov. Äldsta är 6 år! Är alltså i v.24 nu, och känner mig pigg och kry sånär som på lite bäckensmärta vid läggdags i slutet av aktiva dagar.

Pratar gärna med andra mödrar som likt mig är sådana som inte tycker sprillans nya barnvagnar och dyl. Inte är det absolut viktigaste, utan som gärna pratar om hur man kan tänka miljövänligt eller ekonomiskt (gärna både och!). Vi verkar inte vara så många? Vore skönt att ha någon sådan att bara bolla med ibland!

Hej!

Jag bollar gärna om miljötänk och ekonomi :) Vi försöker välja miljövänligt vilket jag tycker är ganska svårt om man vill tänka ekonomiskt också. Känns som att det ofta krockar
Svar på tråden BF i november