• lkmw

BF i november

Hej!

Vi väntar vårt första barn, och det är beräknat till början av november. Jag är den första av mina vänner som ska ha barn så tänkte att det hade varit kul att prata med andra som har BF ungefär i samma period, gärna i Malmö :) Det är ju så mycket som snurrar runt i huvudet på en.

Hör gärna av er!

• Svar på tråden BF i november
  • Helgesson87
    pewwelin skrev 2016-05-08 09:02:44 följande:

Håller med att det är mkt negativt när man googlar. Man får försöka tänka på att de som varit med om hemskheter oftast svarar på trådar så det ser ut som väldigt många som råkat ut för det, medans alla det gått bra för förmodligen inte skriver :) lätt å fastna i att 20% blir mf, istället för att 80% går det bra för :)

Exakt :)
  • lkmw
    pewwelin skrev 2016-05-08 09:04:55 följande:

Nu har jag provat den! Efter å tittat på Youtube vart man ska leta å hur det ska låta så hitta jag det ganska fort. Har även fått bekräftat av 2 vänner som är gravida och därmed hört hjärtljuden förut att det garanterat var babyns hjärtljud :) få se imorgon om min bm hittar det också då jag ska dit på glukosbelastning

Vad härligt! Jag blev själv lite sugen på att skaffa en :)
  • lkmw
    Helgesson87 skrev 2016-05-08 08:01:23 följande:

[quote=76600420][quote-nick]lkmw skrev 2016-05-06 11:11:05 följande:[/quote-nick]

Grattis =)

Det verkar som att magen inte börjar synas för de flesta förrän runt vecka 18-20 om jag förstått det rätt? Om man då är förstföderska. Min börjar dock redan bli lite svår att dölja, har inte berättat på jobb än eftersom jag bara har provanställning men kan nog inte hålla det mycket länge till :p

Jag googlar också ALLT, man vet ju inte om det man känner är bra eller dåligt. Men blev mycket lugnare efter UL sist

[/qoute

Jag fick berätta för en del på jobbet tidigt pga illamåendet, kändes lite pinsamt att berätta för chefen då jag inte långt innan blivit fastanställd :P

Fick sluta googla ett tag då jag bara blev fokuserad på det negativa man läste. Tror också ul kommer få mig inse att jag faktiskt är gravid, sååån lång väntan bara :)

Ni kan ju alltid boka in ett UL på en privat klinik, då kostar det ju iof lite men kan vara värt det :)
  • lkmw

I fredags fick jag en pytteliten blödning, det var lite blod på pappret när jag torkade mig men sen inget mer. Är det något att kolla upp tro? Känner inget konstigt i övrigt

• pewwelin
    lkmw skrev 2016-05-08 22:35:39 följande:

I fredags fick jag en pytteliten blödning, det var lite blod på pappret när jag torkade mig men sen inget mer. Är det något att kolla upp tro? Känner inget konstigt i övrigt

Tycker sådant där är så svårt å veta. Jag själv är ju "van " nu att det kommer på pappret ibland å oroar mig inte spec mkt för det, men då har jag ju fått det konstaterat också.. Men så länge det var på pappret å en gång så borde det väl vart ett kärl eller liknande. Babyn är ju inne i en kraftig tillväxtfas nu också så kabske det spär på kärlena lite.. Jag tror du känner bäst själv om det är nått å oroa sig för, men så länge det inte tilltar å det var så lite så borde det ej vara nått. :)
  • lkmw
    pewwelin skrev 2016-05-09 10:13:42 följande:
    Tycker sådant där är så svårt å veta. Jag själv är ju "van " nu att det kommer på pappret ibland å oroar mig inte spec mkt för det, men då har jag ju fått det konstaterat också.. Men så länge det var på pappret å en gång så borde det väl vart ett kärl eller liknande. Babyn är ju inne i en kraftig tillväxtfas nu också så kabske det spär på kärlena lite.. Jag tror du känner bäst själv om det är nått å oroa sig för, men så länge det inte tilltar å det var så lite så borde det ej vara nått. :)
    Ja jag tycker det är väldigt svårt, man kan ju inte ringa in för allt :p
    Men det har inte hänt något mer så det är förmodligen som du sa.

Har du vågat berätta för någon om att du är gravid än?
  • pewwelin
    lkmw skrev 2016-05-10 14:35:11 följande:

Ja jag tycker det är väldigt svårt, man kan ju inte ringa in för allt :p

Men det har inte hänt något mer så det är förmodligen som du sa.

Har du vågat berätta för någon om att du är gravid än?

Men visst hade du också sett babyn runt vecka 12?

Ja nu har vi börjat. Tog föräldrarna på löpande band här under helgen typ, igår berätta jag på jobbet (jobbar som personlig ass i en ganska tight grupp) så nu är det ganska offentligt även om vi inte skrivit ut det. Känns konstigt.. Vecka 15 idag också.. Mina närmaste vänner fick veta runt plusset, väntar även barn samtidigt som 2 av mina närmaste vänner med nån månads skillnad.

Har du berättat? :)
  • lkmw
    pewwelin skrev 2016-05-11 09:15:36 följande:

Men visst hade du också sett babyn runt vecka 12?

Ja nu har vi börjat. Tog föräldrarna på löpande band här under helgen typ, igår berätta jag på jobbet (jobbar som personlig ass i en ganska tight grupp) så nu är det ganska offentligt även om vi inte skrivit ut det. Känns konstigt.. Vecka 15 idag också.. Mina närmaste vänner fick veta runt plusset, väntar även barn samtidigt som 2 av mina närmaste vänner med nån månads skillnad.

Har du berättat? :)

Ja vi var på ett ultraljud då i vecka 12 och allt såg bra ut då. Nu dröjer det till slutet på juni, så känns som en lång väntan :)

Ja familj och vänner vet om det. Dock inte helt officiellt på jobb. Har dragit ut på det lite eftersom jag bara har provanställning. Men berättade för chefen och känns ganska lugnt, så blir väl officiellt där nu också :) Ska bli skönt att slippa tänka på att magen inte får synas.

Härligt med vänner som väntar barn samtidigt. Jagr först bland mina nära vänner, så hoppas att de kommer snart också! Annars finns det många på min sambos sida som nyligen fått barn
  • Helgesson87

Hur ser man folks bilder? Hittar inte det någonstanns när jag går in på en person

• pewwelin
    lkmw skrev 2016-05-11 17:28:47 följande:

Ja vi var på ett ultraljud då i vecka 12 och allt såg bra ut då. Nu dröjer det till slutet på juni, så känns som en lång väntan :)

Ja familj och vänner vet om det. Dock inte helt officiellt på jobb. Har dragit ut på det lite eftersom jag bara har provanställning. Men berättade för chefen och känns ganska lugnt, så blir väl officiellt där nu också :) Ska bli skönt att slippa tänka på att magen inte får synas.

Härligt med vänner som väntar barn samtidigt. Jagr först bland mina nära vänner, så hoppas att de kommer snart också! Annars finns det många på min sambos sida som nyligen fått barn

Har det vart nå mer liten blödning eller har det vart lungt nu? :)

Ja visst känns det faktiskt lite skönt att folk vet om det. Slipper man tänka på att man inte försäger sig om något..

Har du fått tid för RUL?
Svar på tråden BF i november