• lkmw

BF i november

Hej!

Vi väntar vårt första barn, och det är beräknat till början av november. Jag är den första av mina vänner som ska ha barn så tänkte att det hade varit kul att prata med andra som har BF ungefär i samma period, gärna i Malmö :) Det är ju så mycket som snurrar runt i huvudet på en.

Hör gärna av er!

• Svar på tråden BF i november
  • lkmw
    pewwelin skrev 2016-05-14 16:28:41 följande:

Har det vart nå mer liten blödning eller har det vart lungt nu? :)

Ja visst känns det faktiskt lite skönt att folk vet om det. Slipper man tänka på att man inte försäger sig om något..

Har du fått tid för RUL?

Nopp, inget mer sånt, skönt :) Har det lugnat ner sig för dig?

Ja vi har tid 22 juli, inte förrän i vecka 21 så tänkte försöka få en lite tidigare tid. Verkar ju vanligast att ja den i vecka 18? Har ni någon tid?
  • pewwelin
    lkmw skrev 2016-05-15 10:21:32 följande:

Nopp, inget mer sånt, skönt :) Har det lugnat ner sig för dig?

Ja vi har tid 22 juli, inte förrän i vecka 21 så tänkte försöka få en lite tidigare tid. Verkar ju vanligast att ja den i vecka 18? Har ni någon tid?

Vad skönt! :) här har det faktiskt också vart lugnt, peppar peppar. Tid på tisdag föf koll så få se då :)

Ja vad jag fattar ska man ha mellan 18-20, helst inte över.. Du menar 22a juni va? :) nej har inte fått tid, är fruktansvärt segt! Min BM skickade iväg mig så jag skulle få tid för 4 v sen, fortf inte hört nått :/
  • lkmw
    pewwelin skrev 2016-05-15 15:07:02 följande:
    Vad skönt! :) här har det faktiskt också vart lugnt, peppar peppar. Tid på tisdag föf koll så få se då :)

Ja vad jag fattar ska man ha mellan 18-20, helst inte över.. Du menar 22a juni va? :) nej har inte fått tid, är fruktansvärt segt! Min BM skickade iväg mig så jag skulle få tid för 4 v sen, fortf inte hört nått :/
    Skönt att det lugnat ner ser, gick kollen bra också?

Ja jag menar 22 juni såklart :p
    Oj, det låter riktigt segt, där vi går så bokar de alltid in nästa möte på plats. Igår bokade vi även in alla tider fram till Augusti. 
  • lkmw

Följer era partners med på alla besök hos BM?

Min sambo har gjort det hittills men igår så var han verkligen den enda manliga där, så han kände sig lite lätt obekväm :p . Lite synd tycker jag då jag gillar att vi går dit tillsammans och får all information båda två.

Hur gör ni?

• Clinshan
    lkmw skrev 2016-05-20 08:15:39 följande:

Följer era partners med på alla besök hos BM?

Min sambo har gjort det hittills men igår så var han verkligen den enda manliga där, så han kände sig lite lätt obekväm :p . Lite synd tycker jag då jag gillar att vi går dit tillsammans och får all information båda två.

Hur gör ni?

Min sambo är också med på allt! Han tycker han är lika viktig som jag. barnet ska ju ha två föräldrar inte en. :)
  • lkmw
    Clinshan skrev 2016-05-20 10:12:51 följande:
    Min sambo är också med på allt! Han tycker han är lika viktig som jag. barnet ska ju ha två föräldrar inte en. :)
    Exakt, det är så vi tänker också =). 
  • pewwelin
    lkmw skrev 2016-05-20 08:12:27 följande:

Skönt att det lugnat ner ser, gick kollen bra också?

Ja jag menar 22 juni såklart :p

Oj, det låter riktigt segt, där vi går så bokar de alltid in nästa möte på plats. Igår bokade vi även in alla tider fram till Augusti. 

Ja kollen gick bra :) nu har vi också fått tid. 17/6 vart det här :)

Min sambo var ej med på inskrivningen denna gång. Hade ju MA precis före denna graviditet å då var han med på den inskrivningen. Så kändes litr som vi båda visste vad som sas å så :) sen har jag vart till bm för glukosbelastning och det har han ej vart med på. Varit på 4 ultraljud å han har vart med på 3 av de :)
  • lkmw

Hej allihopa!

Hur mår ni? Rullar det på som det ska =)?

• pewwelin
    lkmw skrev 2016-05-27 09:22:49 följande:

Hej allihopa!

Hur mår ni? Rullar det på som det ska =)?

Här mås det bra iaf. Lite trött i perioder å kan få en jäkla huvudvärk som är svår att bli av med.

Hade en liten blödning för 2 dagar sen men tog till angelsoundet å det tickade på där inne :)

Hur äre själv?

Någon som känner den lilla än?
  • lkmw
    pewwelin skrev 2016-05-28 07:48:16 följande:
    Här mås det bra iaf. Lite trött i perioder å kan få en jäkla huvudvärk som är svår att bli av med.

Hade en liten blödning för 2 dagar sen men tog till angelsoundet å det tickade på där inne :)

Hur äre själv?

Någon som känner den lilla än?
    Tryggt att kunna ta fram den och lyssna så att är ok =)

Jag hade också väldigt mycket huvudvärk men började med järntabletter förra veckan så sedan dess är det mycket bättre. Så det kanske du ska kolla med din BM om du behöver?

Här är det också bra, tror att jag börjat känna av den lite därinne. Känns som om det bubblar till och som om att den petar på mig. Har också känt av ett par sammandragningar. Känns helt overkligt:p
Svar på tråden BF i november