• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • halfmoon
    Blåiris skrev 2016-06-29 09:31:38 följande:

Då inträffade det jag befarade. Var på vul igår, v 8 (7+0) man såg hinnsäck och ett foster/embryo som var för litet R/T till den v jag borde vara i. Inga säkra hjärtlju/slag. Finns 2 tänkbara anledningar- 1) missfall på G, 2) att det fäst in senare än förväntat och därför "ligger efter". Är ju en ivf graviditet så beräkningarna är rätt exakta. Egentligen vill läkaren ha tillbaka mig om 1 v men vi reser utomlands i morgon i 2 v så vi ska dit i morgon o se om det hänt nått. Läkaren började prata om att ev ställa in resan pga av missfallsrisken...men för min del spelar det ingen roll om j får missfall här eller i Spanien. Ledsen och uppgiven.

Följer tråden men har inte skrivit något ännu, är själv gravid via ivf. Ville bara säga att jag håller tummarna att allt går bra och att det bara är för tidigt. Hur stort var ditt embryo? Om det är under 5 mm så verkar det som att det kan vara svårt att se hjärtslag ibland (vad jag läst).
  • BeautifulMoments
    Cykeltratt skrev 2016-06-29 08:53:42 följande:

Alla mina symtom är som bortblåsta och är jätteorolig :( nån som har samma?

Hur långt gången är du? Mina försvann ett par veckor sen kom illamåendet v7. Fick se bebis igår i v 8+1 och allt såg bra ut :)
    My life, My choice!
  • Blåiris

Jag blev inte riktigt klok på läkaren. Han fibbla med ul-apparaten o fick ingen bra bild ( vikarierar 1 v nu i sommar m är väldigt erfaren) han sa att den var ca 1 cm m jag vet inte...tycker inte själv att det verkar vara så litet m det var väl framför allt att han inte kunde se tydlig hjärtaktivitet. Men vi har varit inställda på alla scenarios dock börjar ju hoppet väckas till liv m lika snabbt drogs mattan undan. Får se om det är någon skillnad i morgon.

• hoppas 2014
    Blåiris skrev 2016-06-29 11:14:35 följande:

Jag blev inte riktigt klok på läkaren. Han fibbla med ul-apparaten o fick ingen bra bild ( vikarierar 1 v nu i sommar m är väldigt erfaren) han sa att den var ca 1 cm m jag vet inte...tycker inte själv att det verkar vara så litet m det var väl framför allt att han inte kunde se tydlig hjärtaktivitet. Men vi har varit inställda på alla scenarios dock börjar ju hoppet väckas till liv m lika snabbt drogs mattan undan. Får se om det är någon skillnad i morgon.

Håller tummarna. Är det en annan dr som du får träffa imorgon?
  • halfmoon
    Blåiris skrev 2016-06-29 11:14:35 följande:

1 cm är ju inte litet för den tiden och det låter som han hade riktig koll då! Hoppas att han bara var fumlig och att det var därför det var svårt att se. Det är ju yttepyttigt vid den tiden. Håller tummarna!
  • Blåiris

Tack alla för er omtanke!

Är samma läkare men nu har informationen fr igår sjunkit in och vi tänkt igenom frågor.

• Cykeltratt

Åh hade du? Är i v6. Vad kul! Glad jag blir för din skull :D

BeautifulMoments skrev 2016-06-29 11:11:21 följande:

Hur långt gången är du? Mina försvann ett par veckor sen kom illamåendet v7. Fick se bebis igår i v 8+1 och allt såg bra ut :)

• BeautifulMoments
    Cykeltratt skrev 2016-06-29 11:59:46 följande:

Åh hade du? Är i v6. Vad kul! Glad jag blir för din skull :D

Hade inget heller i V6 trodde knappt jag var gravid alls. Nu gnäller man för illamåendet istället :)
    My life, My choice!
  • langtanefterbaby

Här sitter man på jobbet med en sjuk illamående och uppblåst mage... igår och idag har illamåendet blivit mycket värre än tidigare. Idag är jag på 6+0 . Hoppas innerligt att illamåendet minskar :-/

• stor grön drake
    Blåiris skrev 2016-06-29 09:31:38 följande:

Då inträffade det jag befarade. Var på vul igår, v 8 (7+0) man såg hinnsäck och ett foster/embryo som var för litet R/T till den v jag borde vara i. Inga säkra hjärtlju/slag. Finns 2 tänkbara anledningar- 1) missfall på G, 2) att det fäst in senare än förväntat och därför "ligger efter". Är ju en ivf graviditet så beräkningarna är rätt exakta. Egentligen vill läkaren ha tillbaka mig om 1 v men vi reser utomlands i morgon i 2 v så vi ska dit i morgon o se om det hänt nått. Läkaren började prata om att ev ställa in resan pga av missfallsrisken...men för min del spelar det ingen roll om j får missfall här eller i Spanien. Ledsen och uppgiven.

Hoppas att ni får se bra saker imorgon, jag ska hålla tummarna förser.
Svar på tråden BF Februari 2017