• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Milli_1
    Mammaresan skrev 2016-07-09 20:42:31 följande:

Här är också väntan, är ÄL+4. När testar du?

Tidigast efter BIM jag pallar inte bli besviken fler gånger.

Idag hade pulsen gått ner till runt 70, fortfarande högt f mig.
  • Deni81

Har haft riktigt skumma drömmar inatt. Att folk ropade efter mig "hon är gravid", folk jag inte ens kände. Sen vaknade jag kl 04 och var kissnödig som attans. Har också ett minne av att jag låg på brösten inatt och att de gjorde svinont, särskilt bröstvårtorna. Har ganska ömma bröst idag faktiskt. Sen så har jag molvärk också... Tror jag haft det innan BIM också tidigare månader dock.

Men det konstiga är att jag har så ont i ländryggen. Det känner jag inte igen! Fick en kraftig smärta där inatt, så att jag vaknade. Kändes som nån stoppade ett knivblad i ligamenten. Aj aj. När jag vaknade kände jag mig gravid, för att drömmen var så verklig. Sjukt! Ska inte testa något mer förrän tidigast nästa helg ifall inte mensen dyker upp

• Anonym (marsbebis)

Test idag fortarande bara en svag skugga. Vat inte vad jag sak tro, det är för svagt för att jag ska tro pa det. Angrar att jag inte köpte det där andra testet som jag höll i i affären.

Imorgon aker vi bort ngr dagar sa da later jag bli tester och har inte mensen kommit när vi är hemma igen köper jag ett annat test. 

Känns jobbigt att inte veta säkert, skulle vilja ha ett tydligt posetivt test eller mens sa vi kan fokusera pa nästa försök. 

Känns ocksa lite oroligt att ha sa svagt om jag nu är gravid, hormonerna borde väl vara högre nu. 

• Mammaresan
    Pikai skrev 2016-07-10 08:43:36 följande:

Hej och grattis till er som plussat. Själv har jag bara skrivit ett inlägg i sen här tråden då vi bestämde oss för att skjuta upp bebisfabriken en månad. Det gick dock inte så himla bra, plussade igår!!!

Vet inte exakt hur det gått till men antagligen har jag ÄL på nåt mystiskt ställe i cykeln. Testade mest för att vara på den säkra sidan då vi sticker utomlands å måndag så nu håller jag tummarna för att jag inte kommer må illa hela resan.

Lycka till till er alla!!!

Men åh så roligt ändå!! Stort grattis! Hoppas resan går bra. :D Vart bär det av och hur länge?
    stellanocte skrev 2016-07-10 09:03:18 följande:

Gjorde ett tidigt test i dag, på BIM-3, och det var så negativt som det kunde bli. Troligtvis går vi vidare mot försök nummer tre och ÄL 27:e juli. 

Skönt ändå att det är sommar, varmt och ljust med mycket annat att fokusera på  

Det är fortfarande tidigt! Håller tummarna på ett plus för dig nu i dagarna istället. ^_^
    Anonym (marsbebis) skrev 2016-07-10 09:31:14 följande:

Test idag fortarande bara en svag skugga. Vat inte vad jag sak tro, det är för svagt för att jag ska tro pa det. Angrar att jag inte köpte det där andra testet som jag höll i i affären.

Imorgon aker vi bort ngr dagar sa da later jag bli tester och har inte mensen kommit när vi är hemma igen köper jag ett annat test. 

Känns jobbigt att inte veta säkert, skulle vilja ha ett tydligt posetivt test eller mens sa vi kan fokusera pa nästa försök. 

Känns ocksa lite oroligt att ha sa svagt om jag nu är gravid, hormonerna borde väl vara högre nu. 

Vilken dag är BIM? Det är egentligen inte särskilt ovanligt att plussa med väl synliga streck förrän tiden kring BIM och efteråt. De där gravförpackningarna är en grav variation av sanningen när de skriver hur många dagar innan BIM man kan testa också. Hoppas du får fina dagar nu istället med annat att tänka på!
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • SamsonS

Äl+9 idag, har så sjukt ont i ländryggen och känner ett band av molvärk över magen. Känns ungefär som jag brukar känna vid äl, men äl testen är helt blanka. Någon runt samma dag i cykeln? Har ni några symtom?

Och grattis till er som plussat! :D vad har ni haft för symtom innan ni plussade?

• Anonym (marsbebis)

Jag är pa cd 31, mensen brukar komma pa dag 28 eller 29 sa jag är över bim. 
    Jag ökade upp min sköldkörtelmedicin för ngr veckor sen sa jag är rädd för att den höjningen kan ställa till det. 

Ägglossningen var runt 24-25 juni (för 2 veckor sen alltsa), bekräftades av gynekolog pa mandagen (rutinundersökning).

• Sobika

Jag va nyss på toa och fick ut en liten genomskinlig slemklump när jag torka mig, knappt som en ärta i storleken med blodstrimmor i. Jag har haft en del känningar i livmodern dom två senaste dagarna. Är på äl+9. Kan de ha vart allt som åkte ut? Eller något annat? :(

• November83
    Sobika skrev 2016-07-10 11:54:37 följande:

Jag va nyss på toa och fick ut en liten genomskinlig slemklump när jag torka mig, knappt som en ärta i storleken med blodstrimmor i. Jag har haft en del känningar i livmodern dom två senaste dagarna. Är på äl+9. Kan de ha vart allt som åkte ut? Eller något annat? :(

Kan varit ägget som fäster?
  • HäxanSurtant
    Pikai skrev 2016-07-10 08:43:36 följande:

Hej och grattis till er som plussat. Själv har jag bara skrivit ett inlägg i sen här tråden då vi bestämde oss för att skjuta upp bebisfabriken en månad. Det gick dock inte så himla bra, plussade igår!!!

Vet inte exakt hur det gått till men antagligen har jag ÄL på nåt mystiskt ställe i cykeln. Testade mest för att vara på den säkra sidan då vi sticker utomlands å måndag så nu håller jag tummarna för att jag inte kommer må illa hela resan.

Lycka till till er alla!!!

Oj vad roligt! GRATTIS!

Nu håller jag tummarna för oss andra! BIM -6 idag för mig.... Har beställt ett ett testa-tidigt som troligen kommer imorgon och tänkte testa tisdag morgon. Är det för tidigt tror ni? 
    Det är ju i så fall BIM -4 eller -5
Svar på tråden Bim Juli 2016