• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Tiger grr

Mitt positiva ältest. :)

Anonym (Mamu) skrev 2016-07-10 13:28:38 följande:

Hej! Stort grattis till alla plus!!

Hur skulle ni tolka de här ältesten? Jag vet att det andra uppifrån inte är positivt men undrar om jag inte kan räkna med att äl är iaf med tanke på stegringen... testen är från

Fredag

Lördag fm

Lördag em

Söndag

• Deni81

Igår och idag har jag skumt ont i brösten. Det sticker/svider i bröstvårtorna, bara man nuddar dem. Och det sticker/ilar i brösten. De är lite lite större och svullna liksom. Bröstvårtorna brukar jag INTE ha ont i, knappt brösten heller längre. Kanske nytt pms-symtom, kanske inte? Vågar inte hoppas! BIM imorgon ...

• dstrl

Enligt NC hade jag ägglossning på dag 18, som jag själv trodde. Idag är det ÄL +4 och jag har väldigt mycket molvärk, flytningar och mina bröstvårtor är "hårda" hela tiden och väldigt ömma. Någon här som brukar ha såhär? Jag brukar inte ha några speciella känningar mellan ÄL och mens vanligtvis.

• Mammaresan
    Deni81 skrev 2016-07-11 10:56:30 följande:
    Igår och idag har jag skumt ont i brösten. Det sticker/svider i bröstvårtorna, bara man nuddar dem. Och det sticker/ilar i brösten. De är lite lite större och svullna liksom. Bröstvårtorna brukar jag INTE ha ont i, knappt brösten heller längre. Kanske nytt pms-symtom, kanske inte? Vågar inte hoppas! BIM imorgon ...

Hoppas det är ett gravidtecken. Om mensen dykt upp och det inte har passerat efter mensens avslut kolla upp så det inte är en svampinfektion bara. Det brukar man dock oftast få under amningstiden men ja! 

Däremot tycker jag att det låter riktigt lovande som ett gravsymtom! Skrattande

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • lisohl

Äntligen måndag! Har bim på lördag och ska testa på söndag om inte mensen kommit. Nu kan jag iaf säga till mig själv att jag får testa i veckan.

• Deni81
    Mammaresan skrev 2016-07-11 11:53:56 följande:

Hoppas det är ett gravidtecken. Om mensen dykt upp och det inte har passerat efter mensens avslut kolla upp så det inte är en svampinfektion bara. Det brukar man dock oftast få under amningstiden men ja! 

Däremot tycker jag att det låter riktigt lovande som ett gravsymtom!

Fick mensen nu nyss! Så det var ett nytt spännande pms-symtom som man kan sätta upp på listan! Jag är i alla fall väldigt lite skengravid långt innan BIM, det kommer tydligen någon/några dagar innan BIM. Men nu är jag redo för nästa månad, bara den förbannade mensen kan sätta igång och ta slut snabbt, haha!
  • Tiger grr

Jag kan få så vissa gånger, behöver tyvärr inte betyda gravid, men ofta betyder det att man iaf haft ägglossning. :) jag hade min ÄL i torsdags eller fredags, haft rätt mkt molvärk efter det, inget i brösten än dock. Inte alltid jag får det heller iofs.

När har du BIM? Jag har kring 25:e.

dstrl skrev 2016-07-11 11:26:44 följande:

Enligt NC hade jag ägglossning på dag 18, som jag själv trodde. Idag är det ÄL +4 och jag har väldigt mycket molvärk, flytningar och mina bröstvårtor är "hårda" hela tiden och väldigt ömma. Någon här som brukar ha såhär? Jag brukar inte ha några speciella känningar mellan ÄL och mens vanligtvis.

• Lillesmultronet

Bim-6 idag och känner mig annorlunda. Illamående igår sen idag kändes det som vanligt igen men så kom det ett par timmar senare. Ömma bröst o lite molande ner till i magen!! Och sen har jag kännt mig lugn liksom, jättesvårt att förklara...

Hoppas hoppas det tog sig denna gången, tredje gången gillt:)

• dstrl
    Tiger grr skrev 2016-07-11 13:21:41 följande:

Jag kan få så vissa gånger, behöver tyvärr inte betyda gravid, men ofta betyder det att man iaf haft ägglossning. :) jag hade min ÄL i torsdags eller fredags, haft rätt mkt molvärk efter det, inget i brösten än dock. Inte alltid jag får det heller iofs.

När har du BIM? Jag har kring 25:e.

Jag har BIM 20:e - så det är ett tag kvar :)

Har som sagt aldrig haft såna här känningar tidigare, så det är alltid skönt o veta att det är fler som har liknande :)
  • Skyrocket

Mår likadant som förra cykeln vid den här tiden men har även fått ett gäng finnar denna gång. Bim -1000 känns det som (-8 egentligen). Fick hem testa tidigt men är rätt säker på att det inte tog sig den här månaden. Har ett jäkla pms humör (brukar inte komma såhär långt innan BIM men är precis som det brukar vara annars) och helt färdigt. Sover flera timmar mitt på dagen. Inge roligt att må såhär om det ändå inte ger något annat än falska förhoppningar. Bara att börja förbereda för mens och ladda om till nästa försök (som troligtvis blir i augusti då vi är bortresta över äl i juli).. segt..

Svar på tråden Bim Juli 2016