• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • GrönaDruvan
    sigge1235 skrev 2016-08-13 12:00:30 följande:

mina test ökar i styrka - definitivt gravid :D BF 24/4

Grattis!!!
  • FrökenE1985
    livias skrev 2016-08-13 10:21:14 följande:

Jag kunde ju inte låta bli att testa idag:/ haha. Men tror det är något fel på testet då kontroll sträcket inte blev helt ifyllt eller vad man ska säga. Det är ett till sträck irl men som sagt litar inte på detta då det verkar sönder. Ska se om jag får upp en bild

Nått svagt tycker jag mig se. Men testa om några dagar igen så syns det nog tydligare. Håller tummarna att det inte är ett "spök-streck".

Jag kanske tar ett test redan imorgon jag med. Kör nöjespark idag med sambon och hans dotter. Se hur det går då jag lätt blir åksjuk. Vilket jag märkte blivit värre. Men tog en postafen för säkerhetsskull.
  • livias
    FrökenE1985 skrev 2016-08-13 12:36:49 följande:

Nått svagt tycker jag mig se. Men testa om några dagar igen så syns det nog tydligare. Håller tummarna att det inte är ett "spök-streck".

Jag kanske tar ett test redan imorgon jag med. Kör nöjespark idag med sambon och hans dotter. Se hur det går då jag lätt blir åksjuk. Vilket jag märkte blivit värre. Men tog en postafen för säkerhetsskull.

Ja, nä detta test tar jag inte på allvar - ser knappt på bilderna heller. Och på riktigt var det mer en skugga än ett tydligt sträck. Men så svårt att låta bli ju haha. Ja men ta ett test imorgon! Ojdå, inget kul att vara åksjuk men kan ju hoppas på att det beror på något annat :)
  • Lillon
    sigge1235 skrev 2016-08-13 12:00:30 följande:

mina test ökar i styrka - definitivt gravid :D BF 24/4

Grattis!! Jag har BF 20 april så vi är rätt nära då :D
  • lneb

Ni som känner eran ÄL

Känner ni att serbiskor ömmar lite i livmodern/tjejmagen vid/före/efter ÄL.

Jag känner av min livmoder när jag sätter mig ner, springer eller lyfter tungt.

När i cykeln känner ni av det?

Alla är vi väl olika men iaf :)

Brukar inte känna det så här tidigt är bara på CD 11 brukar komma först vid 14-15 men hoppas jag får längre lutealfas denna månad, har annars typ 10 dagar.

• Guffy78

Här upptäckte jag att jag borde lägga av med munkpeppar och bidrottningsgele förrigår när jag började känna ÄL värken för tydligen de stör ÄL . Har glömt ta BDG förrigår kväll och började få alla ÄL symptom men tig den morgon efter istället och då försvann allt och tester har blivit blanka igen. Nu har jag inte tagit nåt sedan igår och fick Hög på monitor och rejäl utveckling på tester. Vi fick till det under natten och jag hoppas bara att ÄL nu kommer senast på måndag:) hoppas på Max imorgon

Övre 4 tester från igår och nedre från idag. Ser lovande:

• Rosenblad
    Dina1 skrev 2016-08-11 21:58:50 följande:

Jag förstår dig verkligen. Jag har precis samma ilska och frustration. Jag är "en sån" som blir gravid på första gången men får också MF lika fort. Inte mycket roligare det..:/ 1a försöket fick jag vara gravid i 2 veckor. Andra direkt efter MF blev plus dagen innan BIM sen kom "mensen" och test neg (vet inte om detta ens kan räknas som mf så tidigt så "räknar aldrig med" denna). Tog mig 2,5 år att våga försöka igen. Denna gång hann jag precis få plus på BIM innan det blev negativt igen och sitter nu och väntar på MF. . Och nu känner jag som du. Det räcker nu. Uppenbarligen är detta inte för mig. Stort cred till alla som orkar fortsätta. De säger ju att det blir svårare när man stressar upp sig, så jag tror och hoppas ditt plus kommer så fort du slutar försöka. Även om det känns skit nu. Håller mina tummar.

Förstår att det inte är mycket bättre det :/ Då går det ju inte att slappna av även om plusset kommit och man faktiskt hade ett litet knyte i magen, nä fy.. Jag tror faktiskt jag hade missfall förra månaden. Hade massor av symptom som jag aldrig tidigare haft, och jag har slutat leta symptom pga tiden. Men det var ju ett väldigt tidigt isåfall. Finns mens fyra dagar innan BIM med en sjuk värk så jag låg dubbelvikt. Tror det var missfall pga symptomen men kan inte va säker. Har inte grubblat allt för mycket på det då det känns som jag inte kan bli gravid. Har liksom tappat hoppet som fanns de första månaderna. Trodde ju aldrig jag inte skulle va gravid i Augusti, det fanns inte på kartan. Flera stycken som sagt att man ska slappna av men innan BIM är ju varenda toa besök något man får hjärtklappning av. Svårt de där..Är så trött på detta :/ Hoppas på att det kommer naturligt för oss båda.
  • Rosenblad
    Teresiat skrev 2016-08-11 21:00:34 följande:

Meeeen rosenblad :( :( Förstår att det känns pissigt! När vi hade försökt i 8 månader så bytte jag jobb och satte "sexförbud" här hemma under de fertila dagarna. Hann jobba i två månader innan sambon frågade om inte mensen var sen. Han hade visst mer koll än jag.. Då visade sig att ETT sex, vad jag trodde var efter ÄL blev en graviditet.. Oavsett så låter det klokt med försökspaus. Res, umgås med vänner, busa och lev livet! Ha sex för att det är skönt och inget annat under en tid.. Mest sannolikt kommer ni bli gravida oavsett lite länge fram! Kram.

Åh sånn tur hade jag velat ha!! Att man lyckas pricka in av att ha sex nån gång bara och inte behöva tvinga sig själv till de. Jag vill också ha den turen. Hoppas de händer inte allt för långt fram bara :/ Är så bitter och trött på detta nu. Tack för svaret, Kram
  • Dina1
    Rosenblad skrev 2016-08-13 14:49:56 följande:

Förstår att det inte är mycket bättre det :/ Då går det ju inte att slappna av även om plusset kommit och man faktiskt hade ett litet knyte i magen, nä fy.. Jag tror faktiskt jag hade missfall förra månaden. Hade massor av symptom som jag aldrig tidigare haft, och jag har slutat leta symptom pga tiden. Men det var ju ett väldigt tidigt isåfall. Finns mens fyra dagar innan BIM med en sjuk värk så jag låg dubbelvikt. Tror det var missfall pga symptomen men kan inte va säker. Har inte grubblat allt för mycket på det då det känns som jag inte kan bli gravid. Har liksom tappat hoppet som fanns de första månaderna. Trodde ju aldrig jag inte skulle va gravid i Augusti, det fanns inte på kartan. Flera stycken som sagt att man ska slappna av men innan BIM är ju varenda toa besök något man får hjärtklappning av. Svårt de där..Är så trött på detta :/ Hoppas på att det kommer naturligt för oss båda.

Ja jag känner igen det med att vara på helspänn vid varje toalettbesök.. och det är lättare sagt än gjort att bara "slappna av". Nu känner jag att jag inte hade kunnat njuta av en graviditet överhuvudtaget förrän hela var över. Hade bara nojat mig igenom hela. Och av ren slump hade jag ju denna gången fått hem test när jag redan plusat och testade bara för att se så det blev starkare, men blev tvärtom = inte svårt att lista ut hur jag hade agerat vid nästa graviditet. Hade ju blivit ännu värre med min testomani och nojat över strecken. Så nej jag lägger nog ner. Fick blödning igår så testen hade rätt hela tiden..

Önskar dig all lycka i framtiden iallafall. Fokusera på en sak i taget, ta barnpaus ett tag och försök få tillbaka lusten istället för att förknippa det med ett "måste", det är lätt hänt och händer ju alla efter ett tag. Men den kommer att komma tillbaka om ni bestämmer er för att endast ha sex när ni verkligen vill. Så kommer allt att lösa sig därefter.