Rosenblad skrev 2016-08-13 14:49:56 följande:
Förstår att det inte är mycket bättre det :/ Då går det ju inte att slappna av även om plusset kommit och man faktiskt hade ett litet knyte i magen, nä fy.. Jag tror faktiskt jag hade missfall förra månaden. Hade massor av symptom som jag aldrig tidigare haft, och jag har slutat leta symptom pga tiden. Men det var ju ett väldigt tidigt isåfall. Finns mens fyra dagar innan BIM med en sjuk värk så jag låg dubbelvikt. Tror det var missfall pga symptomen men kan inte va säker. Har inte grubblat allt för mycket på det då det känns som jag inte kan bli gravid. Har liksom tappat hoppet som fanns de första månaderna. Trodde ju aldrig jag inte skulle va gravid i Augusti, det fanns inte på kartan. Flera stycken som sagt att man ska slappna av men innan BIM är ju varenda toa besök något man får hjärtklappning av. Svårt de där..Är så trött på detta :/ Hoppas på att det kommer naturligt för oss båda.
Ja jag känner igen det med att vara på helspänn vid varje toalettbesök.. och det är lättare sagt än gjort att bara "slappna av". Nu känner jag att jag inte hade kunnat njuta av en graviditet överhuvudtaget förrän hela var över. Hade bara nojat mig igenom hela. Och av ren slump hade jag ju denna gången fått hem test när jag redan plusat och testade bara för att se så det blev starkare, men blev tvärtom = inte svårt att lista ut hur jag hade agerat vid nästa graviditet. Hade ju blivit ännu värre med min testomani och nojat över strecken. Så nej jag lägger nog ner. Fick blödning igår så testen hade rätt hela tiden..
Önskar dig all lycka i framtiden iallafall. Fokusera på en sak i taget, ta barnpaus ett tag och försök få tillbaka lusten istället för att förknippa det med ett "måste", det är lätt hänt och händer ju alla efter ett tag. Men den kommer att komma tillbaka om ni bestämmer er för att endast ha sex när ni verkligen vill. Så kommer allt att lösa sig därefter.