• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • bebisdags
    SamsonS skrev 2016-08-11 23:26:33 följande:

Alltså, näee!!!

Jag förstår ingenting!

Bim imorgon ELLER nästa fredag. Har kört med äl tester hela månaden, fått stegring på cd 15,16 och 17 och sen på cd 22 och 23, dock inte positivt utan svagt (lite starkare än det understa testet typ) däremellan helt blanka test. Tog ett i morse, det översta på bilden. Har inte fått så starkt någonsin. Och nu ikväll tog jag ett till, det understa.

Tänkte imorse att det är säkert mensen som är på gång, iom att man kan få utslag på äl test vid mens, eller att min cykel strular denna gången (vilket den gör för det mesta) så äl är jättesen.
    Inte ett endaste spår av mens! Däremot massa äl flytningar och rejäl molvärk. Förstår inte alls hur min kropp fungerar just nu, vet varken när jag ska ha/om jag haft äl eller när jag ska ha bim. Någon mer som haft såhär struliga cykler?

Tycker ändå att jag har haft rätt så bra koll innan, även om jag haft långa och oregelbundna cykler, men detta är jättekonstigt... :/

Kanske gravid då?:) och att ÄL var vid den lilla stegringen ?:)
  • Anonym (Hoppas)

Jag har bim omkring den 24 augusti. Efter utebliven äl under en längre tid är detta min första chans i år, så spännande!

• SamsonS
    bebisdags skrev 2016-08-11 23:38:25 följande:
    Kanske gravid då?:) och att ÄL var vid den lilla stegringen ?:)
    Gjorde ett gravtest imorse men det var blankt :(
  • mosterJenny

[quote=76876023][quote-nick]Anonym (Lexi) skrev 2016-08-11 23:02:18 följande:[/quote-nick][/quote]

Åh grattis!! Ja hur länge har ni försökt? Håller tummarna för att detta går vägen för er (:

• Anonym (E)

Grattis till alla plus!

BIM runt 20:e - när kan man tidigast testa? Så otålig!

• GrönaDruvan

Hoppar gärna in här!
    Försöker bli gravid med barn nr.3.
    Fick första barnet 2009, det tog 3 försök.
    Andra barnet 2010, det tog 1 försök.
    Nu med tredje så började vi försöka nov-14...försökte varje månad i ett år..sen pausade vi i tre månader. Försökte igen i mars i år och då blev jag gravid, men det blev missfall i vecka 9.
    Tog 6 veckor innan mensen kom igång efter missfallet och förra månaden var första försöket efter, men det blev inget.
    Nu är vi i full färd med att försöka igen!
    Hade sex i förrgår och igår...fick glad gubbe på äl test igår också, så nu hoppas jag sååååå mycket.
    Bim runt 25 aug.

• mamalolo
    GrönaDruvan skrev 2016-08-12 10:25:47 följande:

Hoppar gärna in här!

Försöker bli gravid med barn nr.3.

Fick första barnet 2009, det tog 3 försök.

Andra barnet 2010, det tog 1 försök.

Nu med tredje så började vi försöka nov-14...försökte varje månad i ett år..sen pausade vi i tre månader. Försökte igen i mars i år och då blev jag gravid, men det blev missfall i vecka 9.

Tog 6 veckor innan mensen kom igång efter missfallet och förra månaden var första försöket efter, men det blev inget.

Nu är vi i full färd med att försöka igen!

Hade sex i förrgår och igår...fick glad gubbe på äl test igår också, så nu hoppas jag sååååå mycket.

Bim runt 25 aug.

Lycka till! Håller tummarna för att ni får ert efterlängtade tredje barn snart.
  • Anonym (Vega)
    Anonym (E) skrev 2016-08-12 10:23:46 följande:

Grattis till alla plus!

BIM runt 20:e - när kan man tidigast testa? Så otålig!

Det finns väl test som ska ge giltigt besked typ fyra dagar före tror jag.